Nem egyeztettek a kereskedőkkel a kötelező akciókról
A rendszer még kidolgozás alatt van, de a jelek szerint az érintetteket nem vonja be a kormányzat.
A rendszer még kidolgozás alatt van, de a jelek szerint az érintetteket nem vonja be a kormányzat.
A kormány épp úgy profitál az áremelkedésből, mint a kiskereskedők, magát mégsem tartja spekulánsnak. Most kötelező akciózást is előír a boltok számára, megnéztük, hogyan hathat ez az inflációra.
Ezer forintnál is többe kerülő étolaj, 300 forintos liszt és 600 forintos cukor – utánaszámoltunk, mi történne, ha piaci alapon kalkulálnák az élelmiszer-ársapka hatálya alá eső termékeket. A kormány hamarosan dönt arról, mit kezdjen a 2022 februárja óta működő hatósági áras rendszerről, ám egyelőre úgy tűnik, a gazdasági helyett szociális eszköz kivezetése is inkább politikai és kommunikációs kérdés a számára.
Több mint 10 százalékkal kevesebbet vásároltak a magyarok idén februárban, mint egy éve, a KSH a valaha mért második legrosszabb kiskereskedelmi adatot tette közzé 2023 februárra.
Akciókkal is próbálják növelni a forgalmat az áruházláncok.
Mi jó ideje írjuk össze az árakat az élelmiszerboltokban, de az infláció csak nem szorult vissza. Bezzeg ha a versenyhatóság teszi!
Átlagosan húsz százalékkal növeli a fizetéseket az EcoFamily.
Kivéve, ha ott vásárolunk.
Egyes élelmiszerek, például a vaj és a sajt ára már csökken a nagy boltláncoknál. Emögött az alapanyagárak csökkenése és a boltok közti árverseny áll. Ha minden jól megy, az élelmiszeripart nem érik újabb sokkok, legalább megállhat az áremelkedés. Az árstopok a boltoknak veszteségeket okoznak, ezért azok kevésbé képesek más termékek árait csökkenteni.
Lesz bőven választék, csak legyen pénzünk megvenni.
Van egy rossz hírünk: nagy esély van rá, hogy nem lesznek olcsóbbak az élelmiszerek. Vagy ha igen, akkor sem akkora mértékben, mint amennyivel az elmúlt időszakban drágultak. Az élelmiszerpiacon egyelőre annyira bizonytalan a helyzet, hogy biztosat nemhogy fél-egy évre, de pár hónapra sem mer senki mondani.
De a drága gáz miatt a gáztűzhelyekből is kevesebb fogy.
Csak egy állami szerv adhatta át idő előtt a decemberi kiskereskedelmi statisztikákat a kormánynak amúgy bedolgozó Makronóm Intézetnek. A KSH vizsgálata megtalálta a vétkest, de nem árulják el, ki volt az, és bemondásra elhitték neki, hogy pusztán „tévedés” történt.
Szinte minden várakozásnál rosszabb lett a magyar kiskereskedelem forgalma az év végén, és 2022 egészére is csak a benzin nyomott ára és a kormányzati osztogatás miatt mérhettek növekedést. A benzinkutakat az árstop eltörléséig megrohamozták, élelmiszerből viszont már kevesebbnek a megvásárlására volt pénz, mint tavaly. A nem ételt árusító boltokban addig volt nagy a forgalom, amíg a kampányban kiosztott pénz kitartott, az őszre azonban ez is elfogyott.
A kiskereskedelem résztvevői számára a metaverzumban rejlő új üzleti lehetőségek egyértelműen izgalmasnak tűnnek. Mivel a metaverzum és az azt megalapozó web3 infrastruktúra folyamatosan fejlődik, a Deloitte szakértői megvizsgálták, mi és hogyan lehet hatással a kiskereskedelem kiterjedésére a metaverzumban.
A vállalat a kemény piaci állapotok miatt kezdte mérlegelni a kivonulás lehetőségét.
Idén, akárcsak tavaly, kelendőek voltak a televíziók, a notebookok és a háztartási nagygépek, de a legnagyobb bővülést az elektromos rollerek, a vezeték nélküli fülhallgatók és az instant kamerák termékcsoportja mutatta, legalábbis a Media Marktnál.