#kiskereskedelem


Kedvező fordulat állt be a kiskereskedelemben
 

Kedvező fordulat állt be a kiskereskedelemben

Megállt a napi fogyasztási cikkek eladásának csökkenése Magyarországon, az idén a harmadik negyedévben mennyiségben is és értékben is ugyanakkora forgalmat ért el az élelmiszer-kiskereskedelem, mint a tavalyi év azonos időszakában - közölte a Nielsen piackutató vállalat kedden. A Nielsen szerint ezzel megszakadt a 2009 második negyedéve óta tartó negatív tendencia.

MTI MTI


Fekete péntek: beindultak a vásárlók
 

Fekete péntek: beindultak a vásárlók

A karácsonyi vásári szezon nem várt rohammal indult az Egyesült Államokban. Minden eddiginél nagyobb tömeg állt sorban a boltok pénztárainál, más kérdés, hogy a kasszákba a reméltnél kevesebb pénz folyt be. Egyedül az online piacterek nem panaszkodhatnak, számukra az idei fekete péntek minden szempontból kiemelkedő volt.

hvg.hu hvg.hu




Ki fizeti meg a Tesco-adót?
 

Ki fizeti meg a Tesco-adót?

Közkeletű vélekedés, hogy a nagy forgalmú kiskereskedelmi vállalatokra kivetett válságadó áthárítását megakadályozza a késhegyig menő verseny. Ez a dolog közgazdaságtanának félreértése - olvasható a Szuverén.hu cikkében.

hvg.hu hvg.hu

Nyolcszor annyi, mint a válságadó: nem úsznák meg a bliccelők
 

Nyolcszor annyi, mint a válságadó: nem úsznák meg a bliccelők

Ha a feketekereskedelem piacát egyharmadával sikerülne csökkenteni, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) szerint, kiváltható lenne a szektorra kivetett válságadó, amit az EU Commerce elnöke diszkriminatívnak és protekcionistának minősített. De mit gondol erről Horváth Endre a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára?

Salgó Andrea Salgó Andrea

Ázsiai boltjain hízik leginkább a Tesco
 

Ázsiai boltjain hízik leginkább a Tesco

A világ harmadik legnagyobb kiskereskedelmi vállalatának számító brit Tesco 15 százalékkal növelte nyereségét üzleti évének augusztussal véget ért első félévében, főként az ázsiai gazdasági fellendülésnek köszönhetően.

MTI MTI


GfK: kevesebben járnak hetente plázába
 

GfK: kevesebben járnak hetente plázába

Csökkent a hetente egyszer, vagy többször plázába járók aránya, nőtt viszont azoké, akik csak havonta látogatnak bevásárlóközpontokat – derül ki a GfK Hungária legfrissebb, júliusában készült kutatásából. A GfK a változást a gazdasági válság hatásával indokolja.

MTI MTI


Lassabban csökkent a kiskereskedelmi forgalom májusban
 

Lassabban csökkent a kiskereskedelmi forgalom májusban

A kiskereskedelmi forgalom volumene - a naptárhatástól megtisztított adatok alapján – 2010 első öt hónapjában és májusban egyaránt 4,7-4,7 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakában mérthez képest, a szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint a májusi értékesítés volumene 0,5 százalékkal elmaradt az előző havitól – közölte a Központi Statisztikai Hivatal.

MTI MTI

Tovább zuhan a kiskereskedelmi forgalom
 

Tovább zuhan a kiskereskedelmi forgalom

A kiskereskedelmi forgalom volumene − a naptárhatástól megtisztított adatok alapján − 2010 első négy hónapjában 4,7, áprilisban 5 százalékkal maradt el az előző év azonos időszakitól − közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

MTI MTI