Meglepően sokat költöttek az USA-ban
Nőtt az Egyesült Államok kiskereskedelmi forgalma novemberben.
Nőtt az Egyesült Államok kiskereskedelmi forgalma novemberben.
Megállt a napi fogyasztási cikkek eladásának csökkenése Magyarországon, az idén a harmadik negyedévben mennyiségben is és értékben is ugyanakkora forgalmat ért el az élelmiszer-kiskereskedelem, mint a tavalyi év azonos időszakában - közölte a Nielsen piackutató vállalat kedden. A Nielsen szerint ezzel megszakadt a 2009 második negyedéve óta tartó negatív tendencia.
A várakozásokat messze meghaladó mértékben nőtt a kiskereskedelmi forgalom októberben az eurózóna legnagyobb gazdaságában.
A karácsonyi vásári szezon nem várt rohammal indult az Egyesült Államokban. Minden eddiginél nagyobb tömeg állt sorban a boltok pénztárainál, más kérdés, hogy a kasszákba a reméltnél kevesebb pénz folyt be. Egyedül az online piacterek nem panaszkodhatnak, számukra az idei fekete péntek minden szempontból kiemelkedő volt.
Az erős gazdasági növekedés mellett a kiskereskedelmi piacon a hazai szereplők túlsúlya jellemzi Németországot, ami idén is az elsőszámú célpont azon vállalatok számára, akik terjeszkednének a következő egy évben - áll a CB Richard Ellis kiskereskedelmi ingatlan-tanácsadó legfrissebb kutatásában.
Bővíteni kívánja magyar beszállítóinak körét a Tesco Global Áruházak Zrt. a minőségi termékkínálat növelése érdekében - közölte a társaság kereskedelmi igazgatója csütörtökön Pécsett.
A németországi üzletek, áruházak anyagi erőfeszítései dacára sem sikerül megfékezni a bolti tolvajokat, akik ötmilliárd eurós kárt okoznak évente.
Közkeletű vélekedés, hogy a nagy forgalmú kiskereskedelmi vállalatokra kivetett válságadó áthárítását megakadályozza a késhegyig menő verseny. Ez a dolog közgazdaságtanának félreértése - olvasható a Szuverén.hu cikkében.
Ha a feketekereskedelem piacát egyharmadával sikerülne csökkenteni, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) szerint, kiváltható lenne a szektorra kivetett válságadó, amit az EU Commerce elnöke diszkriminatívnak és protekcionistának minősített. De mit gondol erről Horváth Endre a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára?
A világ harmadik legnagyobb kiskereskedelmi vállalatának számító brit Tesco 15 százalékkal növelte nyereségét üzleti évének augusztussal véget ért első félévében, főként az ázsiai gazdasági fellendülésnek köszönhetően.
Nemcsak vásárlóerejének egy részét, de nemzetközi vonzerejét is elveszette a magyar élelmiszer- és napi fogyasztási cikk kereskedelem – írta a Napi Gazdaság.
Csökkent a hetente egyszer, vagy többször plázába járók aránya, nőtt viszont azoké, akik csak havonta látogatnak bevásárlóközpontokat – derül ki a GfK Hungária legfrissebb, júliusában készült kutatásából. A GfK a változást a gazdasági válság hatásával indokolja.
Stagnált júniusban a kiskereskedelmi forgalom az előző hónaphoz képest az euróövezetben a szerdán megjelent statisztikai adatok szerint, amelyek arra utalnak, hogy a lakossági fogyasztás a leggyengébb alkatrész a gazdaság lassan újra felpörgő gépezetében.
A kiskereskedelmi forgalom volumene - a naptárhatástól megtisztított adatok alapján – 2010 első öt hónapjában és májusban egyaránt 4,7-4,7 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakában mérthez képest, a szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint a májusi értékesítés volumene 0,5 százalékkal elmaradt az előző havitól – közölte a Központi Statisztikai Hivatal.
A kiskereskedelmi forgalom volumene − a naptárhatástól megtisztított adatok alapján − 2010 első négy hónapjában 4,7, áprilisban 5 százalékkal maradt el az előző év azonos időszakitól − közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
Napidíjat fizettetne a vándorkereskedőkkel tíz Mohács környéki település a helyi kisboltok védelmében – írta hétfőn az Új Dunántúli Napló.
Júniustól kötelező az italos palackok visszavétele azokban az üzletekben, amelyeknek az alapterülete 500 négyzetméternél nagyobb – közölte az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) pénteken.
Pécsett építi fel legnagyobb vidéki áruházát az Auchan 2011 második felére – írta csütörtökön az Új Dunántúli Napló.
A nyugat-európai országokhoz hasonlóan Magyarországon is tudatosabbá váltak a vásárlók: felértékelődött az árak jelentősége, nőtt a napi fogyasztási cikkek esetében az akciós, promóciós vásárlások aránya – derül ki a GfK Hungária legfrissebb kutatásaiból.
A kiskereskedelmi forgalom volumene − a naptárhatástól megtisztított adatok alapján − 2010 első negyedévében 4,6, márciusban 4 százalékkal maradt el az egy évvel korábbi szinthez képest − közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).