#kiskereskedelem

Újabb Electro World áruház dőlt be
 

Újabb Electro World áruház dőlt be

Folytatódik az Electro World áruházak vesszőfutása, ezúttal a budapesti Corvin bevásárlóközpontban lévő üzletet működtető céget vonták felszámolási eljárás alá. Az üzletet egyébként már négy hónapja bezárták.

hvg.hu hvg.hu


Bezárás fenyeget egy csomó reptéri üzletet Ferihegyen
 

Bezárás fenyeget egy csomó reptéri üzletet Ferihegyen

A ferihegyi repülőtéren működő üzleteket is komoly kár éri a Malév leállásával, ráadásul a növekvő fapadosforgalom sem segít rajtuk, a tranzitutas ugyanis jóval többet költ a reptéren, mint aki éppen megérkezett és azonnal elhagyja a légikikötőt, vagy indulásra vár.

hvg.hu hvg.hu

Az internet kétszer akkora, mint a húsipar
 

Az internet kétszer akkora, mint a húsipar

Az internet Magyarország GDP-jének nettó 3,9 százalékához járult hozzá 2010-ben (5,1 milliárd dollárt, azaz 1058 milliárd forintot, ami – viszonyításképpen – kétszerese a magyar húsiparnak) – ez az arány hasonló, mint Németországban vagy az Egyesült Királyságban. Az internet azonban még bőven rejt kiaknázandó tartalékokat a kis- és közepes vállalkozói kör számára.

hvg.hu hvg.hu


Százból négy hazai üzlet lehúzza a rolót egy éven belül
 

Százból négy hazai üzlet lehúzza a rolót egy éven belül

Minden tizedik cég Magyarországon kiskereskedelemmel foglalkozik, sőt, 2010-ről 2011-re 4 százalékkal nőtt is a szektorban tevékenykedő vállalkozások száma, így januárban már a 63 ezret is meghaladta a kiskereskedelmi főtevékenységgel bejegyzett vállalkozások száma - közölte elemzésében a Dun & Bradstreet Hungária Kft. (D&B). Egyre többen döntenek viszont a bezárás mellett, aminek a növekvő fogyasztói árak és a csökkenő kereslet sem kedveznek.

hvg.hu hvg.hu



Viszik a hólapátot, mint a cukrot
 

Viszik a hólapátot, mint a cukrot

A jelentős mennyiségű hónak és a fagypont alatti hőmérsékletnek köszönhetően ugrásszerűen megnőtt a téli szezonális termékek forgalma a Praktiker áruházakban. A legkeresettebb árucikk – nem meglepő módon – a hólapát.

hvg.hu hvg.hu

Már a karácsonyi forgalom is befagyott
 

Már a karácsonyi forgalom is befagyott

A hazai kis- és közepes vállalatok erősödő marketing mellett is csak karácsonyi forgalmuk szinten tartását tudták elérni 2011 végén a Marketing Commando felmérése szerint. Míg 2010-ben a kkv-k 11 százaléka nem hirdetett az ünnepi időszakban, addig tavaly már csak 7 százalékuk tett így.

hvg.hu hvg.hu





A bor és a hús a hirdetési újságok sztárja
 

A bor és a hús a hirdetési újságok sztárja

A kereskedők egyre kevesebb akciós újságot jelentetnek meg, ezekben viszont egyre több terméket hirdetnek, az akciós élelmiszerkategóriák sorát az italok, ezen belül is a borok vezetik a GfK Hungária szerdán publikált felmérése szerint.

MTI MTI


Nem férnek az Erzsébet-utalvány közelébe a hipermarketek
 

Nem férnek az Erzsébet-utalvány közelébe a hipermarketek

Jelenleg egyetlen hiperlánc egyetlen egysége sem szerepel az Erzsébet-utalvány elfogadóhelyei között. A Magyar Rádiónak a Nemzeti Üdülési Szolgálat Kft. értékesítési vezetője azt mondta, hogy tárgyalnak, a kereskedelmi szervezet szerint nem folytatnak érdemi tárgyalást, s nem is folytattak ilyet.

hvg.hu hvg.hu

Nem épít le a Metro
 

Nem épít le a Metro

Egyelőre megtartja a Kaufhof áruházláncot a Metro AG, mert most nem kapnának érte megfelelő árat – írta a NAPI Gazdaság a cég bejelentésére hivatkozva.

hvg.hu hvg.hu