#kiskereskedelem


Újabb cég akar megélni a testünkből
 

Újabb cég akar megélni a testünkből

A finn Amer Sports annak ellenére lát üzletet a magyar sport-és fitnesziparban, hogy a piac jó ideje szűkül. A sportszerimportőr most kezdte meg magyarországi tevékenységét, több mint 40 üzletben árulják az Amer által képviselt márkákat.

hvg.hu hvg.hu

A cégek nem nyelik le az áfaemelést
 

A cégek nem nyelik le az áfaemelést

Az idei év jókora áremelkedéssel indult, aminek hatásai februárra sem forogtak ki, a drágulást a termékadók - legyen az áfa, környezetvédelmi termékdíj, egészségügyi hozzájárulás, jövedéki adó - emelése vagy éppen létrehozása vezeti. A kereskedők nem hagytak kétséget afelől, hogy a fogyasztókra hárítják ezek hatásait, ez azonban a nem legális csatornákon folyó kereskedelem felé tereli a vásárlókat.

hvg.hu hvg.hu

Több sört és csokit vettek a magyarok
 

Több sört és csokit vettek a magyarok

Értékben öt százalékkal emelkedett, mennyiség szempontjából pedig változatlan maradt az élelmiszerek kiskereskedelmi eladása az elmúlt 12 hónapban - közölte a Nielsen piackutató cég.

hvg.hu hvg.hu


Megnyílt a Bónusz Brigád üzlete
 

Megnyílt a Bónusz Brigád üzlete

A közösségi vásárló oldal március elsején megnyitott a Brigád Boltját közösségi találkozóhelyként, ügyfélszolgálati pontként és egyben értékesítési helyként is használhatnak a brigadisták.

hvg.hu hvg.hu

A Reálnak a szűkülő hálózata miatt kapóra jön az Erzsébet utalvány profitja
 

A Reálnak a szűkülő hálózata miatt kapóra jön az Erzsébet utalvány profitja

Helyes döntésnek tartja Kujbus Tibor, a Világgazdaságnak adott interjújában a Reál Hungária Élelmiszer Kft. ügyvezető igazgatója, hogy az állam a kezébe vette az utalványkibocsátást és hogy az Erzsébet-utalvány profitja magyar kézben marad. Az Arzenál kiválása miatti ellátási űr miatt két új nagykereskedést nyitó Reál hálózat felveszi a versenyt a Metro lánccal, amennyiben a hálózaton kívüli kereskedők, illetve a lakosság számára is megnyitja új raktáráruházait – igaz, a viszonteladóknál drágábban.

hvg.hu hvg.hu


Újabb Electro World áruház dőlt be
 

Újabb Electro World áruház dőlt be

Folytatódik az Electro World áruházak vesszőfutása, ezúttal a budapesti Corvin bevásárlóközpontban lévő üzletet működtető céget vonták felszámolási eljárás alá. Az üzletet egyébként már négy hónapja bezárták.

hvg.hu hvg.hu


Bezárás fenyeget egy csomó reptéri üzletet Ferihegyen
 

Bezárás fenyeget egy csomó reptéri üzletet Ferihegyen

A ferihegyi repülőtéren működő üzleteket is komoly kár éri a Malév leállásával, ráadásul a növekvő fapadosforgalom sem segít rajtuk, a tranzitutas ugyanis jóval többet költ a reptéren, mint aki éppen megérkezett és azonnal elhagyja a légikikötőt, vagy indulásra vár.

hvg.hu hvg.hu

Az internet kétszer akkora, mint a húsipar
 

Az internet kétszer akkora, mint a húsipar

Az internet Magyarország GDP-jének nettó 3,9 százalékához járult hozzá 2010-ben (5,1 milliárd dollárt, azaz 1058 milliárd forintot, ami – viszonyításképpen – kétszerese a magyar húsiparnak) – ez az arány hasonló, mint Németországban vagy az Egyesült Királyságban. Az internet azonban még bőven rejt kiaknázandó tartalékokat a kis- és közepes vállalkozói kör számára.

hvg.hu hvg.hu


Százból négy hazai üzlet lehúzza a rolót egy éven belül
 

Százból négy hazai üzlet lehúzza a rolót egy éven belül

Minden tizedik cég Magyarországon kiskereskedelemmel foglalkozik, sőt, 2010-ről 2011-re 4 százalékkal nőtt is a szektorban tevékenykedő vállalkozások száma, így januárban már a 63 ezret is meghaladta a kiskereskedelmi főtevékenységgel bejegyzett vállalkozások száma - közölte elemzésében a Dun & Bradstreet Hungária Kft. (D&B). Egyre többen döntenek viszont a bezárás mellett, aminek a növekvő fogyasztói árak és a csökkenő kereslet sem kedveznek.

hvg.hu hvg.hu



Viszik a hólapátot, mint a cukrot
 

Viszik a hólapátot, mint a cukrot

A jelentős mennyiségű hónak és a fagypont alatti hőmérsékletnek köszönhetően ugrásszerűen megnőtt a téli szezonális termékek forgalma a Praktiker áruházakban. A legkeresettebb árucikk – nem meglepő módon – a hólapát.

hvg.hu hvg.hu

Már a karácsonyi forgalom is befagyott
 

Már a karácsonyi forgalom is befagyott

A hazai kis- és közepes vállalatok erősödő marketing mellett is csak karácsonyi forgalmuk szinten tartását tudták elérni 2011 végén a Marketing Commando felmérése szerint. Míg 2010-ben a kkv-k 11 százaléka nem hirdetett az ünnepi időszakban, addig tavaly már csak 7 százalékuk tett így.

hvg.hu hvg.hu