A Lidl két új áruházzal bővített
Budapesten és Esztergomban adott át új diszkontokat a napokban a Lidl.
Budapesten és Esztergomban adott át új diszkontokat a napokban a Lidl.
A finn Amer Sports annak ellenére lát üzletet a magyar sport-és fitnesziparban, hogy a piac jó ideje szűkül. A sportszerimportőr most kezdte meg magyarországi tevékenységét, több mint 40 üzletben árulják az Amer által képviselt márkákat.
Az idei év jókora áremelkedéssel indult, aminek hatásai februárra sem forogtak ki, a drágulást a termékadók - legyen az áfa, környezetvédelmi termékdíj, egészségügyi hozzájárulás, jövedéki adó - emelése vagy éppen létrehozása vezeti. A kereskedők nem hagytak kétséget afelől, hogy a fogyasztókra hárítják ezek hatásait, ez azonban a nem legális csatornákon folyó kereskedelem felé tereli a vásárlókat.
Értékben öt százalékkal emelkedett, mennyiség szempontjából pedig változatlan maradt az élelmiszerek kiskereskedelmi eladása az elmúlt 12 hónapban - közölte a Nielsen piackutató cég.
Amíg tavaly - csak a nagyobb területű bevásárlóközpontokban - közel 100 ezer négyzetméterrel bővült a bérbe adható terület, addig az idén ennek a töredékével növekszik csak - közölte a Colliers International ingatlantanácsadó az MTI-vel.
A közösségi vásárló oldal március elsején megnyitott a Brigád Boltját közösségi találkozóhelyként, ügyfélszolgálati pontként és egyben értékesítési helyként is használhatnak a brigadisták.
Helyes döntésnek tartja Kujbus Tibor, a Világgazdaságnak adott interjújában a Reál Hungária Élelmiszer Kft. ügyvezető igazgatója, hogy az állam a kezébe vette az utalványkibocsátást és hogy az Erzsébet-utalvány profitja magyar kézben marad. Az Arzenál kiválása miatti ellátási űr miatt két új nagykereskedést nyitó Reál hálózat felveszi a versenyt a Metro lánccal, amennyiben a hálózaton kívüli kereskedők, illetve a lakosság számára is megnyitja új raktáráruházait – igaz, a viszonteladóknál drágábban.
Az élelmiszer szegmensben több mint egyharmad a saját márkás termékek aránya. A mélyhűtött élelmiszer és állateledel fogy a legjobban közülük.
Folytatódik az Electro World áruházak vesszőfutása, ezúttal a budapesti Corvin bevásárlóközpontban lévő üzletet működtető céget vonták felszámolási eljárás alá. Az üzletet egyébként már négy hónapja bezárták.
A trafiktörvény jelenlegi formájában akár 15 ezer munkahely megszűnéséhez is vezethet a kiskereskedelemben, az új rendszer a feketekereskedelem újólagos bővülését, a költségvetés bevételeinek csökkenését is eredményezheti a GfK Hungária Piackutató Intézet szerint.
A ferihegyi repülőtéren működő üzleteket is komoly kár éri a Malév leállásával, ráadásul a növekvő fapadosforgalom sem segít rajtuk, a tranzitutas ugyanis jóval többet költ a reptéren, mint aki éppen megérkezett és azonnal elhagyja a légikikötőt, vagy indulásra vár.
Az internet Magyarország GDP-jének nettó 3,9 százalékához járult hozzá 2010-ben (5,1 milliárd dollárt, azaz 1058 milliárd forintot, ami – viszonyításképpen – kétszerese a magyar húsiparnak) – ez az arány hasonló, mint Németországban vagy az Egyesült Királyságban. Az internet azonban még bőven rejt kiaknázandó tartalékokat a kis- és közepes vállalkozói kör számára.
A CBA üzlethálózat tavalyi forgalma 10 milliárd forinttal 565 milliárd forintra emelkedett – közölte a társaság.
Minden tizedik cég Magyarországon kiskereskedelemmel foglalkozik, sőt, 2010-ről 2011-re 4 százalékkal nőtt is a szektorban tevékenykedő vállalkozások száma, így januárban már a 63 ezret is meghaladta a kiskereskedelmi főtevékenységgel bejegyzett vállalkozások száma - közölte elemzésében a Dun & Bradstreet Hungária Kft. (D&B). Egyre többen döntenek viszont a bezárás mellett, aminek a növekvő fogyasztói árak és a csökkenő kereslet sem kedveznek.
A Pepsico 8700 alkalmazottjától válna meg, a leépítések 30 országra vonatkoznak. Eközben azt is bejelentették, hogy 12 termékük reklámbüdzséjét növelnék. A Coca-Cola is jelentős költségcsökkentést tervez 2015-ig.
Indulása óta több mint 2 milliárd forintot fogott a Bónusz Brigád a közösségi vásárlói oldalhoz csatlakozó fogyasztóknak.
A jelentős mennyiségű hónak és a fagypont alatti hőmérsékletnek köszönhetően ugrásszerűen megnőtt a téli szezonális termékek forgalma a Praktiker áruházakban. A legkeresettebb árucikk – nem meglepő módon – a hólapát.
A hazai kis- és közepes vállalatok erősödő marketing mellett is csak karácsonyi forgalmuk szinten tartását tudták elérni 2011 végén a Marketing Commando felmérése szerint. Míg 2010-ben a kkv-k 11 százaléka nem hirdetett az ünnepi időszakban, addig tavaly már csak 7 százalékuk tett így.
A Szentkirályi Ásványvíz Kft.-nél 2012. január 1-től Sándor Benedek (30) tölti be a gazdasági igazgatói pozíciót.
A lakosság javuló vásárlási kedve az idén is tovább növeli a kiskereskedelmi forgalmat Németországban.