Többé nem verik át az autósokat, legalábbis ezzel biztosan nem
Megállapodtak az uniós tagállamok képviselői, 2017. szeptember 1-jétől új módszerrel mérik majd a dízelautók károsanyag-kibocsátását.
Megállapodtak az uniós tagállamok képviselői, 2017. szeptember 1-jétől új módszerrel mérik majd a dízelautók károsanyag-kibocsátását.
Az Európai Bizottságot már több mint két éve figyelmeztette saját környezetvédelmi biztosa arra, hogy egyes autógyártó cégek kijátsszák az európai károsanyag-kibocsátási teszteket, ez derül ki belső bizottsági leiratokból.
Meglepő lehet, de szerdáig kellett várni a Volkswagen döntésére, hogy leállítsa a hamis károsanyag-kibocsátási adatokat produkálói autóinak eladását, de egyelőre csak az EU-ban.
A meg nem nevezett befektető árfolyamveszteség miatt perelte be az autógyártót a Fővárosi Törvényszéken. A bíróságnak több sarkalatos pontban döntenie kell, köztük abban is, hogy a hazai magánbefektetők kárigényét magyar bíróság jogosult-e elbírálni.
Európában várhatóan 2016 januárjában kezdődhet meg a Volkswagen dízelautóinak viszahívása a közelmúltban kirobbant károsanyag-kibocsátási botrány miatt – nyilatkozta a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak Matthias Müller, az autógyártó cég újdonsült vezérigazgatója.
A Volkswagennek most tisztáznia kell, hogy helyre lehet-e hozni a járműveket, az ezzel kapcsolatos kiadásokat természetesen nem az autók tulajdonosainak kell állniuk.
A német Auto Bild szerint a sajtóban több helyen tévesen értelmezték, illetve vették át a BMW-vel kapcsolatos híreket. A szaklap pénteki közleményében azt írták: semmi sem utal arra, hogy a BMW-nél is manipulálták volna a károsanyag-kibocsátási értékeket, az ICCT, vagyis Tiszta Közlekedés Nemzetközi Tanácsa vizsgálatának megállapításait sokan félreértették. A pontosítás azért is lehet fontos, hogy a BMW X3 xDrive modelljéről csütörtökön megjelent negatív hírek hatására az autógyártó papírja 6 százalékkal zuhant a frankfurti tőzsdén.
Brüsszel vizsgálatot kér a tagállami hatóságoktól, hogy derítsék ki a tagállamok, mennyire érinti a forgalomban lévő autókat és a károsanyagkibocsátást a VW-botrány
A Volkswagen-konszern egyre több tagja kénytelen elismerni, ők is használták a csaláson kapott motorokat a saját modelljeikben.
A BMW X3 xDrive 20d típusú autók valóságos körülmények között 11-szer több rákkeltő nitrogén-oxidot bocsátanak ki, mint a korábbi tesztkörülmények között, ám egyelőre arról nincs szó, hogy ők is szándékosan manipuláltak volna szoftveresen.
Martin Winterkorn "végtelenül sajnálja", ami történt, és "minden elképzelhető módon bocsánatot kér a vásárlóktól, a hatóságoktól és a teljes nyilvánosságtól" a károsanyag-kibocsátási értékekkel elkövetett csalásért. Szerdán benyújtotta lemondását.
Az egész autóipar és a teljes német ipar megszenvedheti a Volkswagen-botrányt. Miután a német autógyártó beismerte, hogy manipulálta az Egyesült Államokban bizonyos dízelmodellek károsanyag-kibocsátási tesztértékeit, a botrány óriásira duzzadt. Mindenki igyekszik elhatárolódni az ügytől, de gyakorlatilag már az összes európai társaság válságkommunikációra kényszerült, mert úgy tűnik, hogy a megbízhatóságba vetett bizalom egyszerre elpárolgott.
Kozmetikai cég ilyennel eddig elő sem állt, pedig a francia globálcég 2005 óta folyamatosan dolgozik rajta. Most be is jelentették: 2020-ra elérik a "carbon balanced" szintet. Ez azt jelenti, hogy úgy fognak tovább növekedni, hogy közben gyakorlatilag megszüntetik a károsanyag-kibocsátásukat. Sőt, az erdőirtások ellen is fellépnek.
A hágai bíróság arra ítélte a holland kormányt, hogy az eredetileg 2020-ra vállalt 15-17 százalékos károsanyagkibocsátás-csökkentési szintjét emelje fel legalább 25-re. Nem a bíróság, vagy az EU, hanem civilek "nyomták fel" a saját kormányukat.
A GoFar nevű kütyü forradalmasíthatja a vezetést; a szerkezet és az applikáció valós idejű visszajelzéseket ad a vezetési stílusunkról és arról, hogy milyen hatékonyan használjuk autónkat. A GoFar fejlesztői azt ígérik, a kütyü használatával 20 százalékkal kevesebb üzemanyagra lesz szükségünk és csökken autónk károsanyag-kibocsátása is.
A 2014-es adatok alapján az ország károsanyag-kibocsátása 2012-ben 36 százalékkal volt az 1990-es, és 46 százalékkal az 1985-87-es szint alatt, míg a kiotói jegyzőkönyvben ez utóbbihoz képest 6 százalékos mérséklést vállalt.
Miközben a kormányzati kommunikációban az a legfontosabb a tavaly júliustól bevezetett elektronikus útdíj-rendszerrel kapcsolatban, hogy az képes volt túlteljesíteni a bevételi célt, és 75 milliárd helyett 79 milliárd forintot tett az államkasszába, a rendszer éppen a fenntarthatóságával nem foglalkozik. A fuvarozók ugyanannyit fizetnek egy null-kilométeres, és egy 10 éves teherautó után is.
Nehézségekbe ütközhet az Euro-6 bevezetése a dízel járműveknél a technológiai és logisztikai problémák miatt. A "tiszta dízelekbe" ugyanis egy adalékanyagot is kell tankolni a dízel mellé - írja a német Die Welt napilap online kiadása.
A háromajtós, alacsony belépésű Credo Econell City tömegét minimalizálták, emiatt 15-20 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt. Az értékarányosan 85 százalékban magyar terméknek minősülő autóbuszt jövő év elejétől próbálhatják ki a budapestiek, egy tartós teszt keretében.
A kínai légiközlekedési szövetség jogi lépésekkel és esetleges megtorló intézkedésekkel fenyeget az Európai Unió január 1-jén életbe lépett új szabályozása miatt.