Nem adnak el több csaló VW autót az EU-ban
Meglepő lehet, de szerdáig kellett várni a Volkswagen döntésére, hogy leállítsa a hamis károsanyag-kibocsátási adatokat produkálói autóinak eladását, de egyelőre csak az EU-ban.
Meglepő lehet, de szerdáig kellett várni a Volkswagen döntésére, hogy leállítsa a hamis károsanyag-kibocsátási adatokat produkálói autóinak eladását, de egyelőre csak az EU-ban.
A meg nem nevezett befektető árfolyamveszteség miatt perelte be az autógyártót a Fővárosi Törvényszéken. A bíróságnak több sarkalatos pontban döntenie kell, köztük abban is, hogy a hazai magánbefektetők kárigényét magyar bíróság jogosult-e elbírálni.
Európában várhatóan 2016 januárjában kezdődhet meg a Volkswagen dízelautóinak viszahívása a közelmúltban kirobbant károsanyag-kibocsátási botrány miatt – nyilatkozta a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak Matthias Müller, az autógyártó cég újdonsült vezérigazgatója.
A német Auto Bild szerint a sajtóban több helyen tévesen értelmezték, illetve vették át a BMW-vel kapcsolatos híreket. A szaklap pénteki közleményében azt írták: semmi sem utal arra, hogy a BMW-nél is manipulálták volna a károsanyag-kibocsátási értékeket, az ICCT, vagyis Tiszta Közlekedés Nemzetközi Tanácsa vizsgálatának megállapításait sokan félreértették. A pontosítás azért is lehet fontos, hogy a BMW X3 xDrive modelljéről csütörtökön megjelent negatív hírek hatására az autógyártó papírja 6 százalékkal zuhant a frankfurti tőzsdén.
Brüsszel vizsgálatot kér a tagállami hatóságoktól, hogy derítsék ki a tagállamok, mennyire érinti a forgalomban lévő autókat és a károsanyagkibocsátást a VW-botrány
A BMW X3 xDrive 20d típusú autók valóságos körülmények között 11-szer több rákkeltő nitrogén-oxidot bocsátanak ki, mint a korábbi tesztkörülmények között, ám egyelőre arról nincs szó, hogy ők is szándékosan manipuláltak volna szoftveresen.
Martin Winterkorn "végtelenül sajnálja", ami történt, és "minden elképzelhető módon bocsánatot kér a vásárlóktól, a hatóságoktól és a teljes nyilvánosságtól" a károsanyag-kibocsátási értékekkel elkövetett csalásért. Szerdán benyújtotta lemondását.
Az egész autóipar és a teljes német ipar megszenvedheti a Volkswagen-botrányt. Miután a német autógyártó beismerte, hogy manipulálta az Egyesült Államokban bizonyos dízelmodellek károsanyag-kibocsátási tesztértékeit, a botrány óriásira duzzadt. Mindenki igyekszik elhatárolódni az ügytől, de gyakorlatilag már az összes európai társaság válságkommunikációra kényszerült, mert úgy tűnik, hogy a megbízhatóságba vetett bizalom egyszerre elpárolgott.
Kozmetikai cég ilyennel eddig elő sem állt, pedig a francia globálcég 2005 óta folyamatosan dolgozik rajta. Most be is jelentették: 2020-ra elérik a "carbon balanced" szintet. Ez azt jelenti, hogy úgy fognak tovább növekedni, hogy közben gyakorlatilag megszüntetik a károsanyag-kibocsátásukat. Sőt, az erdőirtások ellen is fellépnek.
A hágai bíróság arra ítélte a holland kormányt, hogy az eredetileg 2020-ra vállalt 15-17 százalékos károsanyagkibocsátás-csökkentési szintjét emelje fel legalább 25-re. Nem a bíróság, vagy az EU, hanem civilek "nyomták fel" a saját kormányukat.
A GoFar nevű kütyü forradalmasíthatja a vezetést; a szerkezet és az applikáció valós idejű visszajelzéseket ad a vezetési stílusunkról és arról, hogy milyen hatékonyan használjuk autónkat. A GoFar fejlesztői azt ígérik, a kütyü használatával 20 százalékkal kevesebb üzemanyagra lesz szükségünk és csökken autónk károsanyag-kibocsátása is.
A háromajtós, alacsony belépésű Credo Econell City tömegét minimalizálták, emiatt 15-20 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt. Az értékarányosan 85 százalékban magyar terméknek minősülő autóbuszt jövő év elejétől próbálhatják ki a budapestiek, egy tartós teszt keretében.
Kanada visszalép a kiotói jegyzőkönyv melletti kötelezettségvállalástól, mert Ottawa szerint miután a megállapodásban nem vesz részt a világ két legnagyobb károsanyag-kibocsátója - az Egyesült Államok és Kína -, annak nincs értelme - jelentette be kedden az észak-amerikai ország környezetvédelmi minisztere.