#károsanyag-kibocsátás


Magyar magánbefektető perli a Volkswagent
 

Magyar magánbefektető perli a Volkswagent

A meg nem nevezett befektető árfolyamveszteség miatt perelte be az autógyártót a Fővárosi Törvényszéken. A bíróságnak több sarkalatos pontban döntenie kell, köztük abban is, hogy a hazai magánbefektetők kárigényét magyar bíróság jogosult-e elbírálni.

hvg.hu hvg.hu

FAZ: Januárban hívják vissza a dízeles Volkswageneket
 

FAZ: Januárban hívják vissza a dízeles Volkswageneket

Európában várhatóan 2016 januárjában kezdődhet meg a Volkswagen dízelautóinak viszahívása a közelmúltban kirobbant károsanyag-kibocsátási botrány miatt – nyilatkozta a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak Matthias Müller, az autógyártó cég újdonsült vezérigazgatója.

hvg.hu hvg.hu

Pontosít az Auto Bild: semmi sem utal manipulációra a BMW-nél
 

Pontosít az Auto Bild: semmi sem utal manipulációra a BMW-nél

A német Auto Bild szerint a sajtóban több helyen tévesen értelmezték, illetve vették át a BMW-vel kapcsolatos híreket. A szaklap pénteki közleményében azt írták: semmi sem utal arra, hogy a BMW-nél is manipulálták volna a károsanyag-kibocsátási értékeket, az ICCT, vagyis Tiszta Közlekedés Nemzetközi Tanácsa vizsgálatának megállapításait sokan félreértették. A pontosítás azért is lehet fontos, hogy a BMW X3 xDrive modelljéről csütörtökön megjelent negatív hírek hatására az autógyártó papírja 6 százalékkal zuhant a frankfurti tőzsdén.

hvg.hu hvg.hu


A BMW-dízelek sem olyan tiszták, mint a hivatalos adatuk
 

A BMW-dízelek sem olyan tiszták, mint a hivatalos adatuk

A BMW X3 xDrive 20d típusú autók valóságos körülmények között 11-szer több rákkeltő nitrogén-oxidot bocsátanak ki, mint a korábbi tesztkörülmények között, ám egyelőre arról nincs szó, hogy ők is szándékosan manipuláltak volna szoftveresen.

hvg.hu hvg.hu

Lemond a Volkswagen vezére
 

Lemond a Volkswagen vezére

Martin Winterkorn "végtelenül sajnálja", ami történt, és "minden elképzelhető módon bocsánatot kér a vásárlóktól, a hatóságoktól és a teljes nyilvánosságtól" a károsanyag-kibocsátási értékekkel elkövetett csalásért. Szerdán benyújtotta lemondását.

hvg.hu hvg.hu

Armageddon az autóiparban
 

Armageddon az autóiparban

Az egész autóipar és a teljes német ipar megszenvedheti a Volkswagen-botrányt. Miután a német autógyártó beismerte, hogy manipulálta az Egyesült Államokban bizonyos dízelmodellek károsanyag-kibocsátási tesztértékeit, a botrány óriásira duzzadt. Mindenki igyekszik elhatárolódni az ügytől, de gyakorlatilag már az összes európai társaság válságkommunikációra kényszerült, mert úgy tűnik, hogy a megbízhatóságba vetett bizalom egyszerre elpárolgott.

hvg.hu hvg.hu

Új irányt robbant a L'Oréal a kozmetikai iparnak
 

Új irányt robbant a L'Oréal a kozmetikai iparnak

Kozmetikai cég ilyennel eddig elő sem állt, pedig a francia globálcég 2005 óta folyamatosan dolgozik rajta. Most be is jelentették: 2020-ra elérik a "carbon balanced" szintet. Ez azt jelenti, hogy úgy fognak tovább növekedni, hogy közben gyakorlatilag megszüntetik a károsanyag-kibocsátásukat. Sőt, az erdőirtások ellen is fellépnek.

hvg.hu hvg.hu


Egy kütyü, ami forradalmasíthatja az autóvezetést
 

Egy kütyü, ami forradalmasíthatja az autóvezetést

A GoFar nevű kütyü forradalmasíthatja a vezetést; a szerkezet és az applikáció valós idejű visszajelzéseket ad a vezetési stílusunkról és arról, hogy milyen hatékonyan használjuk autónkat. A GoFar fejlesztői azt ígérik, a kütyü használatával 20 százalékkal kevesebb üzemanyagra lesz szükségünk és csökken autónk károsanyag-kibocsátása is.

hvg.hu hvg.hu

Vadonatúj magyar buszokat vetnek be Budapesten
 

Vadonatúj magyar buszokat vetnek be Budapesten

A háromajtós, alacsony belépésű Credo Econell City tömegét minimalizálták, emiatt 15-20 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt. Az értékarányosan 85 százalékban magyar terméknek minősülő autóbuszt jövő év elejétől próbálhatják ki a budapestiek, egy tartós teszt keretében.

MTI MTI

 

"Nincs értelme": Kanada kilép a kiotói folyamatból

Kanada visszalép a kiotói jegyzőkönyv melletti kötelezettségvállalástól, mert Ottawa szerint miután a megállapodásban nem vesz részt a világ két legnagyobb károsanyag-kibocsátója - az Egyesült Államok és Kína -, annak nincs értelme - jelentette be kedden az észak-amerikai ország környezetvédelmi minisztere.

MTI MTI