Kellemetlen: elindult felfelé a szén-dioxid kibocsátás, mert tűnnek el a dízelek
Amiben a dízelmotorok jók voltak, abban a benzinesek nem annyira.
Amiben a dízelmotorok jók voltak, abban a benzinesek nem annyira.
Az Európai Bizottság ma fogadná el azt a javaslatot, amely nagy mértékben csökkentené az autók károsanyag-kibocsátását, a német EU-biztos azonban más utat járna.
Jövő év után már Euro 4-es autóval sem lehet közlekedni szmogriadó idején. Ezek jellemzően ma 10 éves autók.
Egy friss tanulmány szerint a jelenleg kapható új autók sokkal többet fogyasztanak a mesebeli gyári értékeknél.
Az E350d típus öngyulladós motorján egy picit tovább reszelnek a stuttgarti fejlesztők.
Egy 10-20 darabos flottát szeretnének a norvég fővárosban önjáró buszokból, amelyeket egy applikáció segítségével lehetne igénybe venni, és az utasok döntenék el, merre menjenek.
Az USA-ban sosem voltak kedveltek, Európában pedig mostanság jelentősen veszítenek népszerűségükből a gázolajos autók.
Kitilthatják a kevésbé korszerű dízel járműveket Münchenből. Stuttgart és más német városok is hasonló lépéseket terveznek.
Csak fel kell mutatni hozzá a 0, 1, 2, 3, 4 környezetvédelmi besorolású forgalmi engedélyt.
Nagy visszhangot keltett a francia sajtóban a londoni The Financial Times cikke. A megbízhatónak tekinthető lap írása szerint a francia kormány megpróbálta eltitkolni, hogy a Renault is trükközött a károsanyagok kibocsátását ellenőrző szoftverrel.
Az amerikaiaknak félmillió autó után fizetnek egyenként legalább 5100 dollárt, a világ többi részén viszont 11 millió kocsi van, amelynek eltussolták a károsanyag-kibocsátását.
18 Celsius-fokos külső hőmérséklet alatt pöfögnek ki igazán sok nitrogén-oxidot a dízelek, és úgy tűnik, sok gyártó modelljénél ez nem teljesen "véletlenül" van így.
A Fiat után az Opel esetében is felmerült a gyanú, hogy dízelmotorjaikban a Volkswagen-hez hasonló módon manipulálták a károsanyag-kibocsátás értékeit. A német autógyár tagadja a vádakat.
Megújul a hatóanyaggyártás, és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátást is biztosító új gyártósorok lehetővé teszik a gyógyszercég számára, hogy az előnye megmaradhasson az olcsóbban dolgoztató ázsiai gyártókkal szemben.
Újfajta szárnyakkal szerelnék fel a repülőket: a NASA és a Boeing ötlete feleannyi fogyasztást és érezhetően olcsóbb repülést is jelenthet.
Összesen 7 modell. Hét, amely teljesíti valós körülmények közt is a jelenleg előírt nitrogénoxid-kibocsátási szabványértékeket. És még nagyobb meglepetés, hogy melyek azok.
A dízelbotránynak nevezett ügyben vizsgálóbizottságot állított fel strasbourgi plenáris ülésén az Európai Parlament a károsanyag-kibocsátás mérési tesztekkel kapcsolatban az esetleges uniós jogsértések és a hivatali visszásságok kivizsgálására – jelentette be az uniós parlament csütörtökön. A bizottság tagjának választották Szanyi Tibor szocialista EP-képviselőt.
Az Orbán-kormány komolyabb ambíció nélkül várja az ENSZ hétfőn kezdődő, több szempontból sorsdöntő párizsi klímakonferenciáját. Magyarország nem csupán minimálisat vállal be, hanem lemond arról az esetleges több száz milliárd forintos bevételről is, melyet az Európai Uniótól kaphatnánk lakó- és középületek energiahatékonyságának javítására.
A Volkswagen egy videót tett közzé, hogy milyen módosításokkal lesznek mérésre megfelelők a dízelbotrányban érintett járműveik. Ettől aligha felelnek meg a környezetvédelmi határértékeknek, de legalább szabályos mintát adnak.
Megállapodtak az uniós tagállamok képviselői, 2017. szeptember 1-jétől új módszerrel mérik majd a dízelautók károsanyag-kibocsátását.