Néhány luxushajó szennyezőbb, mint Európa összes autója
Miközben a belső égésű motoros autók egyre kevésbé számítanak politikailag korrektnek, arról viszonylag kevesen beszélnek, hogy mennyire szennyezőek az óceánjáró hajók.
Miközben a belső égésű motoros autók egyre kevésbé számítanak politikailag korrektnek, arról viszonylag kevesen beszélnek, hogy mennyire szennyezőek az óceánjáró hajók.
Az Európai Parlament hatalmas többséggel elfogadott döntése nemcsak a személyautókra, hanem a kisteherautókra is vonatkozik.
Hogyan lehet megelőzni, hogy a dízelbotrány megismétlődjön, vagy az út közepén leálljon egy elvileg még száz kilométer megtételére képes elektromos autó? Az EU isprai kutatóintézetében jártunk, ahol nem csak autókat tesztelnek, de új szabályokat is alkotnak ennek érdekében.
Hogy csökkentsék a károsanyag-kibocsátást, 130 kilométer/órás sebességkorlátozást vezetnének be a német autópályákon. Ilyen még nem történt.
Az EU tagállamai kompromisszumos megoldásként 35 százalékkal csökkentenék az új autók szén-dioxid-kibocsátását 2030-ra.
Egy nemzetközi civil szervezet szerint ráadásul hiába a dízelbotrány, a helyzet egyre rosszabb lesz.
A korábban jelzett 30 százalékos helyett 45 százalékos szén-dioxid-csökkentést irányozhat elő az unió 2030-ra.
Ontják az autógyárak az autókat, de nem tudják átvetetni őket a szigorúbb emissziós vizsgálatok miatt és a dízelbotrány kezelése miatt.
Míg a legártalmasabb kategóriába sorolt benzinmotoros járművek is a típushoz szabott limiten belül teljesítettek a vizsgálatban, addig a legkörnyezetbarátabb, Euro 6-os dízelautók károsanyag-kibocsátása kétszeresen is meghaladta az uniós határértékeket.
A világ 189 országa 13 ezer városának szénlábnyomát állapították meg norvég kutatók, számításaik szerint Szöulnak, a kínai Kantonnak és New Yorknak a legnagyobb a szénlábnyoma. Budapest a 210. helyre került.
A dízelkérdés szépen lassan átesett a ló túlsó oldalára, az eladásaik élesen zuhannak, a benzinesek ára meg alaposan megy felfelé. A jelenlegi Euro6d nevű emissziós-normát mindeközben a legmodernebb károsanyag-utókezelő rendszerek lényegében tökéletesen teljesítik.
Bárkinek a frissen vásárolt autóját berendelhetik majd utólagos környezetvédelmi felülvizsgálatra.
Amiben a dízelmotorok jók voltak, abban a benzinesek nem annyira.