Kötbért kell fizetnie a szervezőknek a ByeAlex és a Sleppnek az augusztus 20.-i koncert lemondásáért
ByeAlex arról írt, hogy a szerződésben foglalt kötbért megkapják. Az énekes a pénzt felajánlotta jótékony célra.
ByeAlex arról írt, hogy a szerződésben foglalt kötbért megkapják. Az énekes a pénzt felajánlotta jótékony célra.
Több távhőszolgáltatónak pluszpénzt kell fizetnie az alacsony gázfogyasztás miatt, ami nem azért abszurd, mert a spórolás ellenére ki kell egyenlíteni a magasabb számlát, hanem azért, mert a kormány kötelezte huszonöt százalékos spórolásra az önkormányzatokat. Most az állami MVM hajtja a takarékoskodás árát kötbér formájában, de a végső számlát is az államnak kell állnia.
Mintegy 35 millió eurós kötbér miatt perelné a BKV a metrókocsigyártó Metrowagonmasht, azonban 3 év alatt nem jutottak el addig, hogy az orosz cég átvegye a periratokat. A Népszava szerint az Igazságügyi Minisztériumnak kellene lépnie az ügyben.
A Turów bánya miatt büntette meg az uniós bíróság Lengyelországot, 15 millió eurót fog behajtani az Európai Bizottság.
Két ügyben összesen már több mint 200 millió eurós büntetéssel tartozik Lengyelország az EU-nak. Az egyik egy szénbánya be nem zárásával, a másik pedig a lengyel igazságszolgáltatás uniós jogot sértő átalakításával függ össze.
A Népszava szerint a kormány nem erőlteti a dolgot.
A lengyel kormányszóvivő szerint a bánya működésének leállítása veszélyezteti a lengyel villamosenergia-ellátás stabilitását.
Egy szénbánya bezárására kötelezte. A mai nappal bezárólag összesen 61 millió euró a kötbér nagysága és ez naponta félmillió euróval növekszik.
Egy 15 éve kötött adásvételi szerződés miatt tíznaponta 3 millió forinttal nő a kötbér összege.
A BKV elektromos buszokat vásárolhatna a 7 milliárd forintból, a kormány pedig peren kívül megegyezne az orosz céggel.
Eredetileg januárban kellett volna átadni őket, de az új határidő is lejárt augusztus végén.
Részben a kocsik késői leszállítása, részben a sorozatos meghibásodások miatt 1 milliárd forintot követel a BKV az orosz gyártótól. A Metrovagonmas előbb elismerte a kötbér jogosságát, majd visszakozott, azóta pedig csend van.
Volt, aki már a teljes vételárat kifizette, amikor levelet kapott a kivitelezőtől, hogy megszűnt a szerződése. Rémtörténet egy épülő társasházról.
A reklámra költött közpénzekből fizetett szereplők játsszák el azokat, akik elégedettek a kormánnyal. Holtig tartó titoktartásra kötelezik a pénzen vásárolt Fidesz-rajongókat.
Új építésű társasházak esetében is mindig alaposan át kell nézni a lakásvásárlási szerződéseket, mert tehetnek bele olyan részeket az eladók, amelyek előnytelenek a vevőknek. Megbízható ügyvéd nélkül segítsége nélkül nem szabad lakásvásárlásba belevágni.
Mostanáig 21 szerelvény érkezett vissza Oroszországból Budapestre, közülük 19 szállít utasokat.
A főpolgármester régebben sokat utazott a vonalon, neki nem hiányzott a légkondicionálás, a BKV és az orosz gyártó azonban vizsgálja, miként lehetne légkondit szerelni az orosz metrókocsikba. Ehhez jelentős átalakításokra lenne szükség a karosszériában.
A BKV vezérigazgatója megerősítette, hogy jövő nyár elejére kellene befejezni a 37 budapesti metrószerelvény felújítását, de az orosz gyár csúszásban van.
A BKV azt állítja, az orosz Metrovagonmas mérnökei Budapesten megtalálták és ki is javították a felújított metrószerelvények hibáját.
Miért egy szerződés, ha annak épp a károsult nem szerez érvényt? Mint a hvg.hu megtudta: napi 23 ezer euró kárátalányt követelhet a BKV szerelvényenként az orosz Metrowagonmash-tól a forgalomból múlt pénteken kivont járművek után. A budapesti városvezetést azonban inkább az zavarja, hogy az oroszok késlekednek a többi szerelvény leszállításával. Márpedig a szoftverhiba elhárítása nélkül azok is csak állnának a depóban.