50 millió éves baktériumokat eresztettek az akkumulátorra, ez mindent újraírhat
Egy brit startup cég olyan megoldást alkalmazna az akkumulátorok újrahasznosítására, amely nemcsak karbonsemleges, de karbonnegatív is lehet.
Egy brit startup cég olyan megoldást alkalmazna az akkumulátorok újrahasznosítására, amely nemcsak karbonsemleges, de karbonnegatív is lehet.
A szemtanúk elmondása szerint recsegő hangot hallottak, mintha egy elektronikus eszköz égett volna.
Tűzoltók fékezték meg a lángokat annál az oklahomai háznál, ahol egy sérült akkumulátor okozott bajt. És egy kutya.
Szokatlan helyről, a szennyvízből nyernének ki lítiumot az Egyesült Államokban. Az új módszerrel akár az ország szükségletének 40 százalékát is képesek lehetnek fedezni. A dologban van azért egy kis csavar.
Német kutatók egy olyan új töltésvezérlő szoftvert fejlesztettek, ami segíthet abban, hogy a lítium-ion akkumulátorokat minél később veszítsék el erejüket.
A svédországi Chalmers Műszaki Egyetem kutatóinak az elektromos autó használt akkumulátorából a lítium 98, az alumínium 100 százalékát sikerült visszanyerniük. Az úttörő újrahasznosító eljárás feltalálói reményei szerint újraformálhatja az akkumulátorgyártást.
A világ tíz legnagyobb akkumulátorgyártójából öt már megérkezett Magyarországra.
A japán gyártó az elkövetkezendő években számos új elektromos autót kíván piacra dobni.
Látható előjelek nélkül gyulladt ki egy amerikai család konyhájában egy régi, épp töltőn lévő iPhone-készülék. Az eset, mely szerencsére nem végződött tragédiával, számos tanulsággal szolgálhat a korosodó készülékek kezelésével kapcsolatban.
A Pennsylvania Állami Egyetemen olyan új lítium-ion akkumulátorral kísérleteznek, ami nem csak biztonságos, sokkal jobb teljesítménnyel is rendelkezik. A telep e-autókba kerülne.
Az ultrakompakt SUV a korábbinál fejlettebb lágyhibrid hajtásláncot kapott, csökkent a fogyasztása, kicsit lomhább lett, az ára pedig félmillió forinttal emelkedett.
A bajor gyártó modernizált logója elsőként egy tisztán elektromos hajtásláncú Gran Coupé modellre került fel.
Ként használó új akkumulátorfajtát mutatott be a melbourne-i Monash Egyetem, amelynek kapacitása ötször akkora, mint a most használt lítium-ioné.
A szakértők szerint a töltés után 360-480 kilométert lehet megtenni az autóval.
A BMW Isetta nem hivatalos utódjának még az idén megkezdődik a sorozatgyártása, jön a frontajtós Microlino.
Ahogy az várható volt, a német prémiumgyártó első elektromos autója egyáltalán nem lassú, és a töltési sebességével sem lesznek gondok.
A crossover kategóriás újdonság lemerült telepeit akár villámtöltéssel is tele lehet pumpálni.
Jó hír a villanyautók szerelmeseinek: már csak pár év, és ezek az autók a mostaninál jelentősen olcsóbbak lesznek.
A szépség megítélése ugyebár meglehetősen szubjektív dolog, de ezt az autót csak igen nagy jóindulattal lehet szépnek nevezni.
Vadonatúj akkumulátor, szupergyors töltés és hatalmas hatótáv – szól a japán gyártó ígérete.