Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"bcd7e833-67c8-4a2a-84f8-168760cfb572","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Pánik volt a gépen, az utasok könyörögtek, hogy engedjék ki őket. Végül evakuálták a füstölő utasszállítót.","shortLead":"Pánik volt a gépen, az utasok könyörögtek, hogy engedjék ki őket. Végül evakuálták a füstölő utasszállítót.","id":"20250202_United-Airlines-Houston-utasszallito-repulogep-tuz-fust-evakualas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bcd7e833-67c8-4a2a-84f8-168760cfb572.jpg","index":0,"item":"1f67effc-c712-40fe-949b-aef55165d32e","keywords":null,"link":"/vilag/20250202_United-Airlines-Houston-utasszallito-repulogep-tuz-fust-evakualas","timestamp":"2025. február. 02. 19:53","title":"\"Maradjanak a helyükön!\" - kérte az utaskísérő, miközben lángolt a hajtómű (videóval)","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"129f26b8-f0b2-4fcc-9267-549766b5ca2d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Bluetooth helyett UWB: több szempontból is előnyös lehet, ha a Samsung valóban száműzi a hangátvitelben a korosodó Bluetooth-technológiát.","shortLead":"Bluetooth helyett UWB: több szempontból is előnyös lehet, ha a Samsung valóban száműzi a hangátvitelben a korosodó...","id":"20250203_samsung-szabadalom-vezetek-nelkuli-fulhallgatok-bluetooth-helyett-uwb","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/129f26b8-f0b2-4fcc-9267-549766b5ca2d.jpg","index":0,"item":"9b3e4b27-7966-48a7-ba80-8396d8110869","keywords":null,"link":"/tudomany/20250203_samsung-szabadalom-vezetek-nelkuli-fulhallgatok-bluetooth-helyett-uwb","timestamp":"2025. február. 03. 17:03","title":"Ez nagyot szólhat: a Samsungtól jöhet az első Bluetooth-mentes vezeték nélküli fülhallgató","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"928e8992-240b-4cb0-a634-3f430e8151e9","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Ágyban dohányozva, lakástűzben halt meg az a nő, aki jogvédők szerint sokszor panaszkodott bántalmazó exférjére, aki maga értesítette a tűzoltókat. A rendőrség közölte: kivizsgálták az ügyet, és egyelőre semmi nem utal idegenkezűségre.","shortLead":"Ágyban dohányozva, lakástűzben halt meg az a nő, aki jogvédők szerint sokszor panaszkodott bántalmazó exférjére, aki...","id":"20250202_gyanus-halalos-lakastuz-budapest-belvaros-rendorseg-szerint-nincs-buncselekmeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/928e8992-240b-4cb0-a634-3f430e8151e9.jpg","index":0,"item":"8399a9de-a9fd-4a71-9017-80a63b64176c","keywords":null,"link":"/itthon/20250202_gyanus-halalos-lakastuz-budapest-belvaros-rendorseg-szerint-nincs-buncselekmeny","timestamp":"2025. február. 02. 15:54","title":"A rendőrök állítják, csak baleset volt a jogvédők szerint gyanús pesti lakástűz, amiben meghalt egy nő","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6311ffa1-62de-49b8-aa26-8f4e14f23172","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Rossz év volt 2024 az építőipari mikro-, kis- és középvállalkozások számára, reálértéken visszaesett a lakáscélú hitelek összege, a felújítási célúaké pedig éppen csak csordogált. 2025 jobbnak ígérkezik, aminek már látszanak is a jelei.","shortLead":"Rossz év volt 2024 az építőipari mikro-, kis- és középvállalkozások számára, reálértéken visszaesett a lakáscélú...","id":"20250203_otthonfelujitas-ingatlan-epitoipar-lakasfelujitasi-hitel-lakasvasarlasi-hitel-kkv-juhasz-attila-evosz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6311ffa1-62de-49b8-aa26-8f4e14f23172.jpg","index":0,"item":"cd12aad9-c444-45ae-b0ab-3f5b5d05df52","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250203_otthonfelujitas-ingatlan-epitoipar-lakasfelujitasi-hitel-lakasvasarlasi-hitel-kkv-juhasz-attila-evosz","timestamp":"2025. február. 03. 12:28","title":"Állami támogatás nélkül alig akar otthonára költeni a lakosság","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"89dd0307-c9d2-4a82-8e11-a90abb8f38b2","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Fidesz alelnöke szerint a kegyelmi botránnyal indult 2024-es év a kormány számára politikailag rendkívül sikeres volt. Magyar Péterről pedig azt gondolja, hogy egy „idegbeteg csávó”.","shortLead":"A Fidesz alelnöke szerint a kegyelmi botránnyal indult 2024-es év a kormány számára politikailag rendkívül sikeres...","id":"20250203_Kubatov-Gabor-Magyar-Peter-egy-gatlastalan-hulye-gyerek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/89dd0307-c9d2-4a82-8e11-a90abb8f38b2.jpg","index":0,"item":"7e092451-06db-4074-ae7e-ad20e618fb99","keywords":null,"link":"/itthon/20250203_Kubatov-Gabor-Magyar-Peter-egy-gatlastalan-hulye-gyerek","timestamp":"2025. február. 03. 08:23","title":"Kubatov Gábor: Magyar Péter egy gátlástalan hülye gyerek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d1457567-cec3-4c92-b50a-5f4a2acb8659","c_author":"Szabó Gábor","category":"360","description":"Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a Barátságért orosz kitüntetés birtokosaként jócskán hajtja a Paks II. beruházást, de mintha annak elhúzódására is készülne. A múlt héten Londonban moduláris atomerőművek majdani megrendeléséről tárgyalt brit partnerével. Bár a Rolls-Royce még egy ilyet sem gyártott, megeshet, hogy képes megelőzni a fix áras szerződésből nemrég kihátrált Roszatomot. ","shortLead":"Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a Barátságért orosz kitüntetés birtokosaként jócskán hajtja a Paks II...","id":"20250203_modularis-kisatomeromuvek-rolls-royce-paksi-bovites-szijjarto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d1457567-cec3-4c92-b50a-5f4a2acb8659.jpg","index":0,"item":"816a106f-5e15-4e1f-9973-3b4a13b71afb","keywords":null,"link":"/360/20250203_modularis-kisatomeromuvek-rolls-royce-paksi-bovites-szijjarto","timestamp":"2025. február. 03. 13:57","title":"A Rolls-Royce kis atomerőművei megelőzhetik a paksi bővítést, hogy kiszolgálják Orbánék energiafaló iparát ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"41a95aad-ce35-4cb9-8b32-a6829df10b17","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"Az észak-írországi kupameccset félbe kellett szakítani egy drukker rosszulléte miatt. ","shortLead":"Az észak-írországi kupameccset félbe kellett szakítani egy drukker rosszulléte miatt. ","id":"20250202_Ir-kupameccs-szurkolo-rosszullet-magyar-kapus-eletmentes-Gyollai-Daniel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/41a95aad-ce35-4cb9-8b32-a6829df10b17.jpg","index":0,"item":"7a423e0e-19d1-4b7e-9cc5-a68dee172b13","keywords":null,"link":"/sport/20250202_Ir-kupameccs-szurkolo-rosszullet-magyar-kapus-eletmentes-Gyollai-Daniel","timestamp":"2025. február. 02. 17:42","title":"Hősként ünneplik a magyar kapust, aki defibrillátorral rohant menteni a nézőtérre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4bb8f28d-dc7a-44f8-a8cc-bd564999f597","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"A Tények értesülése szerint a sofőr a párjával beszélt mobilon a balesetkor. ","shortLead":"A Tények értesülése szerint a sofőr a párjával beszélt mobilon a balesetkor. ","id":"20250202_Szazhalombatta-korforgalom-halalos-autobaleset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4bb8f28d-dc7a-44f8-a8cc-bd564999f597.jpg","index":0,"item":"ddcbc7d6-d78d-4ba4-8b56-2a3a76b2d435","keywords":null,"link":"/cegauto/20250202_Szazhalombatta-korforgalom-halalos-autobaleset","timestamp":"2025. február. 02. 21:17","title":"Átrepült a körforgalmon egy Skoda Százhalombattán, nem tudták megmenteni a sofőrt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az ultrakompakt SUV a korábbinál fejlettebb lágyhibrid hajtásláncot kapott, csökkent a fogyasztása, kicsit lomhább lett, az ára pedig félmillió forinttal emelkedett.
A Suzuki 2016-ban dobta piacra a második generációs Ignist, mely első körben normál benzinmotorral készült, aztán a közelmúltban megérkezett belőle az első lágyhibrid változat, és most itt a ráncfelvarrt változat a maga második generációs lágyhibrid hajtásláncával. A Japánban gyártott széria első magyarországi példányát gyorsan ki is próbáltuk.
Balra a régi, jobbra az új Ignis
László Ferenc
A facelift előtti és utáni Ignist a hűtőrácsáról a legkönnyebb megkülönböztetni egymástól: az újdonság rácsán a Suzuki logótól balra és jobbra két-két U formájú króm díszítőelem található. Átrajzolták továbbá az első lökhárítót, melyben a ködlámpa az eddiginél kicsit magasabbra került, és mostantól a hátsó lökhárító is más formavilágot képvisel.
Bal oldalt a régi, jobb oldalt a felfrissített modell
László Ferenc
Három új fényezés tűnt fel a kínálatban, mostantól homokszürke, aranysárga és khaki szürke színben is rendelhető az alig 3,7 méter hossza révén a Swiftnél rövidebb, de 1,57 méteres magassága révén annál magasabb kisautó. Az utastérben is feltűnt két új szín, a díszítőelemek mostantól egy új kék és középszürke színben is rendelhetők.
László Ferenc
A K12C típusjelű 1242 köbcentiméteres soros 4 hengeres szívó benzinmotor helyét az 1197 köbcentiméteres K12D egység vette át. Ezzel párhuzamosan a teljesítmény 90-ről 82 lóerőre csökkent, és ez változatlanul percenkénti 6000-es fordulatszámtól érhető el. A nyomaték 120-ról 107 Nm-re szelídült, viszont jó hír, hogy 4400 helyett már 2800-as fordulatszámtól lehívható.
Ilyen a régi motortér:
László Ferenc
Így fest az új motor:
László Ferenc
A rövid első találkozást követően kijelenthetjük, hogy a felfrissített Ignis a gyakorlatban nem érződik lomhábbnak, mint az elődje, ami elsősorban annak köszönhető, hogy a modell továbbra is elképesztően könnyű, mindössze 860 kilogrammos.
A stopper viszont már mást mutat, ugyanis míg az előző hibrid 11,8 másodperc alatt gyorsult 0-ról 100-ra, addig az újnak ehhez 12,7 másodpercre van szüksége, ráadásul a végsebesség is 170-ről 165 km/h-ra csökkent. Összehasonlításképp, a hibrid technika nélküli normál benzines Ignis 12,2 másodperces 0-100-as szintidővel rendelkezett.
Oldalról nem látni semmi változást.
László Ferenc
Nyílt titok, hogy a Suzuki nem jókedvében csökkentette a motor teljesítményét, hanem amiatt, hogy meg tudjon felelni az egyre szigorodó károsanyagkibocsátási normáknak. És emiatt szerelt a korábbi 3 Ah helyett 10 Ah kapacitású lítium-ion akkumulátort a sofőrülés alá. A lágyhibrid rendszer továbbra is 12 V-os, tehát az Ignis nem kapta meg a nagyobb Suzukik 48 V-os rendszerét.
A rendszer adottságai miatt tisztán elektromosan továbbra sem képes suhanni a törpe Suzuki, a lágyhibrid technika csak besegít a hajtásba, hasznosítja a fékezéskor felszabaduló energiát és finomabbá teszi az automata start/stop rendszer működését.
A hasmagasság 18 centiméter.
László Ferenc
Az optimalizálásnak köszönhetően a kéziváltós, kétkerékhajtású alapmodell 100 kilométerenkénti WLTP-szabvány szerinti fogyasztása 5,06 literre csökkent az eddigi 5,4 literről. Emlékeztetőül, a hibrid technika nélküli normál Ignis fogyasztása 5,59 liter volt.
Újdonság, hogy mostantól már fokozatmentes CVT automata váltóval is rendelhető a típus. Ez mindössze 30 kilogrammal nehezebb az alapmodellnél és annál 0,3 másodperccel rövidebb idő alatt gyorsul fel 0-ról 100-ra, viszont a végsebessége 10 km/h-val szerényebb. Az összkerekes Ignis csak kézi váltóval készül, ez a változat 50 kilogrammal nehezebb és 0,1 másodperccel lomhább 0-ról 100-ra az azonos végsebességű alapmodellnél.
A fordulókör átmérője mindössze 9,4 méter, ami városban igen jól jön.
László Ferenc
A felfrissített Ignis mintegy félmillió forinttal drágult az elődjéhez képest. A legolcsóbb változat, a kétkerékhajtású és GL felszereltségű modell 3,945 millió forint kifizetését követően vezethető haza. Az automataváltós Ignis GL+ 4,593 millió forintba kerül, az összkerekes GL+-ért pedig 4,635 millió forintot kérnek el.
A csúcsot az automata váltós Ignis GLX jelenti, mely 5,285 millió forintért kelleti magát. A metál fényezés felára 110 ezerről 130 ezer forintra, a kéttónusú metál fényezés felára pedig 160 ezerről 200 ezerre nőtt.
A csomagtartó kiviteltől függően 204-260 literes.
László Ferenc
Mint azt a Suzuki hazai képviselőitől megtudtuk, várhatóan még a nyáron megérkezik Magyarországra az ugyancsak Japánban készülő felfrissített Suzuki Swift. Ez a típus is körülbelül úgy újul meg, mint az Ignis, vagyis 2020 második felében enyhén átrajzol külsővel és modernizált 12 V-os lágyhibrid rendszerrel áll hadrendbe.