Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ff3317eb-7653-4969-981c-3552f90d1f70","c_author":"Kasza János ","category":"tudomany","description":"Egy uniós jogszabály miatt engedélyeznie kellett az Apple-nek a külső fizetési szolgáltatókat az iOS-es alkalmazásokban. A jelek szerint azonban ezt nem teszi szívesen, és inkább egy méretes figyelmeztetést helyez el minden app adatlapján, ami nem a cég saját fizetési rendszerét használja.","shortLead":"Egy uniós jogszabály miatt engedélyeznie kellett az Apple-nek a külső fizetési szolgáltatókat az iOS-es...","id":"20250515_apple-app-store-uj-figyelmeztetes-kulso-fizetesi-rendszer-biztonsag-dma","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ff3317eb-7653-4969-981c-3552f90d1f70.jpg","index":0,"item":"dbc822b4-4d72-4926-afed-c9eb11350103","keywords":null,"link":"/tudomany/20250515_apple-app-store-uj-figyelmeztetes-kulso-fizetesi-rendszer-biztonsag-dma","timestamp":"2025. május. 15. 18:03","title":"Új figyelmeztetéssel találkozhat minden Apple-felhasználó – de van mitől félni, ha megjelenik?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6aee5a73-5e6a-4944-8bf5-08013d232a7f","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"A klub elnöke felvetette, hogy a jövőben két csapatot építhetnek, egyet a nemzetközi, egyet pedig a hazai porondra.","shortLead":"A klub elnöke felvetette, hogy a jövőben két csapatot építhetnek, egyet a nemzetközi, egyet pedig a hazai porondra.","id":"20250515_Kubatov-Gabor-a-vesztes-kupadonto-utan-A-Paks-antifutballjara-nem-volt-megoldasunk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6aee5a73-5e6a-4944-8bf5-08013d232a7f.jpg","index":0,"item":"6844a7a4-5883-4a5b-8ffd-7f908f7cff94","keywords":null,"link":"/sport/20250515_Kubatov-Gabor-a-vesztes-kupadonto-utan-A-Paks-antifutballjara-nem-volt-megoldasunk","timestamp":"2025. május. 15. 10:42","title":"Kubatov Gábor a vesztes kupadöntő után: A Paks antifutballjára nem volt megoldásunk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"066b0d2f-6afb-4bc3-9d85-2f6af0296970","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Elon Musk cége, az xAI jelenleg az Nvidia 200 000 processzorát használja a mesterséges intelligenciával kapcsolatos feladatok elvégzésére, hamarosan azonban 1 millió chip dübörög majd benne.","shortLead":"Elon Musk cége, az xAI jelenleg az Nvidia 200 000 processzorát használja a mesterséges intelligenciával kapcsolatos...","id":"20250515_mesterseges-intelligencia-szuperszamitogep-xai-colossus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/066b0d2f-6afb-4bc3-9d85-2f6af0296970.jpg","index":0,"item":"570b4323-bc14-477a-b819-83222e6a32a7","keywords":null,"link":"/tudomany/20250515_mesterseges-intelligencia-szuperszamitogep-xai-colossus","timestamp":"2025. május. 15. 12:03","title":"Ötször erősebb lehet Elon Musk MI-szuperszámítógépe, az xAI Colossus","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"50587f8b-1f7e-41db-acfe-15fa7175445c","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Nem volt nehéz észrevenni. ","shortLead":"Nem volt nehéz észrevenni. ","id":"20250516_Hulladekhegy-illegalisan-bontott-autobol-heves","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/50587f8b-1f7e-41db-acfe-15fa7175445c.jpg","index":0,"item":"aebb6609-7e0c-4d38-86de-24784ab3ff55","keywords":null,"link":"/cegauto/20250516_Hulladekhegy-illegalisan-bontott-autobol-heves","timestamp":"2025. május. 16. 12:31","title":"Hulladékhegy nőtt ki egy hevesi kertben illegális autóbontásból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fa21bfcc-2b41-43b3-b083-e0fea9201a8f","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Még az idén megkezdődhetnek a tervezett építési területen fekvő telkekre vonatkozó állami kisajátítások.","shortLead":"Még az idén megkezdődhetnek a tervezett építési területen fekvő telkekre vonatkozó állami kisajátítások.","id":"20250516_Legkorabban-2027-oszen-indulhat-el-az-M7-es-autopalya-bovitese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fa21bfcc-2b41-43b3-b083-e0fea9201a8f.jpg","index":0,"item":"0a833086-8f9a-45cf-b576-fc750b58139d","keywords":null,"link":"/kkv/20250516_Legkorabban-2027-oszen-indulhat-el-az-M7-es-autopalya-bovitese","timestamp":"2025. május. 16. 10:09","title":"Legkorábban 2027 őszén indulhat el az M7-es autópálya bővítése","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"33198340-a67a-4162-9a0c-b20f9652e1cf","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Korábban megoldhatatlan hibaként tartották számon a Voyager– 1 fő hajtóművének meghibásodását, a NASA mérnökei azonban megoldották a lehetetlennek tűnő feladatot.","shortLead":"Korábban megoldhatatlan hibaként tartották számon a Voyager– 1 fő hajtóművének meghibásodását, a NASA mérnökei azonban...","id":"20250516_voyager-1-urszonda-hajtomu-nasa-javitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/33198340-a67a-4162-9a0c-b20f9652e1cf.jpg","index":0,"item":"61f07114-e7c2-4f58-9664-e1e16f2ead3c","keywords":null,"link":"/tudomany/20250516_voyager-1-urszonda-hajtomu-nasa-javitas","timestamp":"2025. május. 16. 13:03","title":"25 milliárd kilométerről sikerült megszerelni a Voyager–1 űrszonda hajtóművét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3b4cee65-5826-44ee-af53-ccfc78c8fa1f","c_author":"Dobszay János","category":"360","description":"Bár munkatársunk kicsit előreszaladt, amikor a jelenleg még csak törvényjavaslat formájában létező átvilágítási törvény szellemében az alábbi feljelentését megfogalmazta, írását – amit konspiratív módon megszereztünk mint közérdekű információt – annak ellenére tesszük közzé, hogy annak tartalmától természetesen elhatárolódunk.","shortLead":"Bár munkatársunk kicsit előreszaladt, amikor a jelenleg még csak törvényjavaslat formájában létező átvilágítási törvény...","id":"20250515_Dobszay-Janos_Feljelentettem-Leot-a-Szuverenitasvedelemnel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3b4cee65-5826-44ee-af53-ccfc78c8fa1f.jpg","index":0,"item":"6a1474a9-6d55-43be-84d7-eb71989d3a1f","keywords":null,"link":"/360/20250515_Dobszay-Janos_Feljelentettem-Leot-a-Szuverenitasvedelemnel","timestamp":"2025. május. 15. 10:39","title":"Dobszay János: Feljelentettem Leót a szuverenitásvédelemnél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e93aa37d-c2a8-4531-a371-9b7c7d3042ff","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Ezt az egy részt az Alkotmánybíróság megsemmisítette, de a lényeget illetően nem fogadta el a hozzá forduló bíró kezdeményezését: az nem ütközik az Alaptörvénybe, hogy aki nem hajlandó saját magáról és vele együtt élő, akár nagykorú hozzátartozóiról kitölteni a kérdőívet, azt azonnali hatállyal elbocsátják.","shortLead":"Ezt az egy részt az Alkotmánybíróság megsemmisítette, de a lényeget illetően nem fogadta el a hozzá forduló bíró...","id":"20250515_vegkielegites-ab-gyermekvedelem-kifogastalan-eletvitel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e93aa37d-c2a8-4531-a371-9b7c7d3042ff.jpg","index":0,"item":"b4a58f45-a5bb-433f-aafe-d81563d77623","keywords":null,"link":"/itthon/20250515_vegkielegites-ab-gyermekvedelem-kifogastalan-eletvitel","timestamp":"2025. május. 15. 18:18","title":"Csak a végkielégítés megvonása Alaptörvény-ellenes a „kifogástalan életvitel” vizsgálatát elutasító gyermekvédelmi dolgozók esetén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az ultrakompakt SUV a korábbinál fejlettebb lágyhibrid hajtásláncot kapott, csökkent a fogyasztása, kicsit lomhább lett, az ára pedig félmillió forinttal emelkedett.
A Suzuki 2016-ban dobta piacra a második generációs Ignist, mely első körben normál benzinmotorral készült, aztán a közelmúltban megérkezett belőle az első lágyhibrid változat, és most itt a ráncfelvarrt változat a maga második generációs lágyhibrid hajtásláncával. A Japánban gyártott széria első magyarországi példányát gyorsan ki is próbáltuk.
Balra a régi, jobbra az új Ignis
László Ferenc
A facelift előtti és utáni Ignist a hűtőrácsáról a legkönnyebb megkülönböztetni egymástól: az újdonság rácsán a Suzuki logótól balra és jobbra két-két U formájú króm díszítőelem található. Átrajzolták továbbá az első lökhárítót, melyben a ködlámpa az eddiginél kicsit magasabbra került, és mostantól a hátsó lökhárító is más formavilágot képvisel.
Bal oldalt a régi, jobb oldalt a felfrissített modell
László Ferenc
Három új fényezés tűnt fel a kínálatban, mostantól homokszürke, aranysárga és khaki szürke színben is rendelhető az alig 3,7 méter hossza révén a Swiftnél rövidebb, de 1,57 méteres magassága révén annál magasabb kisautó. Az utastérben is feltűnt két új szín, a díszítőelemek mostantól egy új kék és középszürke színben is rendelhetők.
László Ferenc
A K12C típusjelű 1242 köbcentiméteres soros 4 hengeres szívó benzinmotor helyét az 1197 köbcentiméteres K12D egység vette át. Ezzel párhuzamosan a teljesítmény 90-ről 82 lóerőre csökkent, és ez változatlanul percenkénti 6000-es fordulatszámtól érhető el. A nyomaték 120-ról 107 Nm-re szelídült, viszont jó hír, hogy 4400 helyett már 2800-as fordulatszámtól lehívható.
Ilyen a régi motortér:
László Ferenc
Így fest az új motor:
László Ferenc
A rövid első találkozást követően kijelenthetjük, hogy a felfrissített Ignis a gyakorlatban nem érződik lomhábbnak, mint az elődje, ami elsősorban annak köszönhető, hogy a modell továbbra is elképesztően könnyű, mindössze 860 kilogrammos.
A stopper viszont már mást mutat, ugyanis míg az előző hibrid 11,8 másodperc alatt gyorsult 0-ról 100-ra, addig az újnak ehhez 12,7 másodpercre van szüksége, ráadásul a végsebesség is 170-ről 165 km/h-ra csökkent. Összehasonlításképp, a hibrid technika nélküli normál benzines Ignis 12,2 másodperces 0-100-as szintidővel rendelkezett.
Oldalról nem látni semmi változást.
László Ferenc
Nyílt titok, hogy a Suzuki nem jókedvében csökkentette a motor teljesítményét, hanem amiatt, hogy meg tudjon felelni az egyre szigorodó károsanyagkibocsátási normáknak. És emiatt szerelt a korábbi 3 Ah helyett 10 Ah kapacitású lítium-ion akkumulátort a sofőrülés alá. A lágyhibrid rendszer továbbra is 12 V-os, tehát az Ignis nem kapta meg a nagyobb Suzukik 48 V-os rendszerét.
A rendszer adottságai miatt tisztán elektromosan továbbra sem képes suhanni a törpe Suzuki, a lágyhibrid technika csak besegít a hajtásba, hasznosítja a fékezéskor felszabaduló energiát és finomabbá teszi az automata start/stop rendszer működését.
A hasmagasság 18 centiméter.
László Ferenc
Az optimalizálásnak köszönhetően a kéziváltós, kétkerékhajtású alapmodell 100 kilométerenkénti WLTP-szabvány szerinti fogyasztása 5,06 literre csökkent az eddigi 5,4 literről. Emlékeztetőül, a hibrid technika nélküli normál Ignis fogyasztása 5,59 liter volt.
Újdonság, hogy mostantól már fokozatmentes CVT automata váltóval is rendelhető a típus. Ez mindössze 30 kilogrammal nehezebb az alapmodellnél és annál 0,3 másodperccel rövidebb idő alatt gyorsul fel 0-ról 100-ra, viszont a végsebessége 10 km/h-val szerényebb. Az összkerekes Ignis csak kézi váltóval készül, ez a változat 50 kilogrammal nehezebb és 0,1 másodperccel lomhább 0-ról 100-ra az azonos végsebességű alapmodellnél.
A fordulókör átmérője mindössze 9,4 méter, ami városban igen jól jön.
László Ferenc
A felfrissített Ignis mintegy félmillió forinttal drágult az elődjéhez képest. A legolcsóbb változat, a kétkerékhajtású és GL felszereltségű modell 3,945 millió forint kifizetését követően vezethető haza. Az automataváltós Ignis GL+ 4,593 millió forintba kerül, az összkerekes GL+-ért pedig 4,635 millió forintot kérnek el.
A csúcsot az automata váltós Ignis GLX jelenti, mely 5,285 millió forintért kelleti magát. A metál fényezés felára 110 ezerről 130 ezer forintra, a kéttónusú metál fényezés felára pedig 160 ezerről 200 ezerre nőtt.
A csomagtartó kiviteltől függően 204-260 literes.
László Ferenc
Mint azt a Suzuki hazai képviselőitől megtudtuk, várhatóan még a nyáron megérkezik Magyarországra az ugyancsak Japánban készülő felfrissített Suzuki Swift. Ez a típus is körülbelül úgy újul meg, mint az Ignis, vagyis 2020 második felében enyhén átrajzol külsővel és modernizált 12 V-os lágyhibrid rendszerrel áll hadrendbe.
Az Európai Néppárt pánikjelenségnek, a Fidesz kétségbeesett kísérletének tekinti az átláthatósági törvényt, amellyel a törzsszavazóikat akarják megszólítani.