A kempingek új sztárja lehet ez a napelemekkel borított elektromos lakóautó
A fejlesztők nem csináltak egyebet, mint maximálisan kihasználták a rendelkezésre álló hatalmas felületet.
A fejlesztők nem csináltak egyebet, mint maximálisan kihasználták a rendelkezésre álló hatalmas felületet.
Tényleg sérülhet a tető, ha a napelemes rendszer telepítése miatt meg kell bontani? Mennyit kell várni a szolgáltatói engedélyre? Ki és mikor kapcsolhatja rá a kis háztartási naperőművet a hálózatra? Egy példán keresztül bemutatjuk.
Aki napelemet akar a háza tetejére, annak nem csak azzal érdemes számolnia, hogy a beruházás 10-12 év alatt megtérül, hanem azzal is, hogy már a projekt elindításához is érdemes egy sor elméleti dologgal tisztában lennie.
Már nemcsak megtermelni lehet a villamosenergiát a svéd bútorgyár napelemeivel, de az otthoni akkumulátorukkal az eltárolásra is van mód. Így akkor is felhasználható az áram, amikor nem süt a nap, de szükségünk van az energiára.
Egy évvel később kezdhetnek áramot termelni az engedélyükben lévő időpontnál azon cégek, amelyek a támogatási rendszerben adnak el napenergiával előállított áramot.
Ez az új német elektromos autó szimplán a nap energiájával is képes megtenni jó néhány kilométert.
A napenergiát is felhasználják egyes vonatok működtetésére Indiában, Újdelhi környékén már fel is szerelték a napelemeket az első szerelvény tetejére.
Amerika voltaképp rá se hederít Donald Trump zöldenergia-ellenes kirohanásaira - legalább is ez derül ki abból, ahogyan rekordot döntött márciusban a zöldenergia-részarány az USA energiamixében. És nem látszik, mitől lenne megállás...
Miközben idehaza a kormánypolitikai akaratnak megfelelően, energetikai értelemben "alig süt a nap" és "nem fúj a szél", a britek néhány év alatt eljutottak a rekordokig.
Szinte mindenben, köztük felépítésben és árban is eltér az eddig megszokott, hagyományos napelemektől az a fejleszés, melyről most úgy tűnik, minden megváltoztathat a napelemek piacán.
Olyan meredek növekedési pályára állt a kínai napenergiatermelés, hogy már nem csak a magyar "fekete lyukból" nézve elképesztő mindaz, amit csinálnak.
Egyelőre csak pár információt lehet tudni a Tesla oldalán váratlanul felbukkanó napelemről, de a legfontosabb, hogy bárhol használható lesz, és egy kiegészítővel 0 felé közelíti az áramszámlát.
Kalifornia példája jól mutatja, hogy a megújuló energiaforrások használatával néhány év alatt hova érhetnénk el mi, magyarok is, ha akarnánk. Nemrég volt egy napjuk, amikor akkora mennyiségű áramot sikerült összehozni napenergiából, hogy nullára esett, sőt negatívba is fordult az áram nagykereskedelmi ára.
A fenntartható jövő mintapéldája lehet Hawaii egyik szigete, ahol a Tesla tömegesen vetette be a napelemmel nyert energiát az esti órákra is eltároló akkumulátorarzenálját.
Felavatták csütörtökön a világ első napelemekkel burkolt útját Franciaországban.
Sokan kételkednek benne, hogy a megújuló energia felhasználása egyszerű lenne, pedig így van: csak napelemek és pár tucat ipari akkumulátor kell ahhoz, hogy egy sziget teljes áramellátását biztosítsák. Íme a bizonyíték.
Kisebb költségből nagyobb kényelmet – e látszólag megoldhatatlan feladat magasodik a honi lakástulajdonosok többségének feje fölé. Pedig az energiahatékonyság növelésében sokat segíthet már annak a felismerése is, hogy a folyamat lépésről lépésre haladva is kivitelezhető.
Lerakták az első napelemes útburkolatot az Egyesült Államokban. Egy olyan technológiáról van szó, amely megfelelő léptékben alkalmazva önmagában is megtermelheti egy ország teljes áramigényét.
A jövőben akár a blúzunk adhatja okostelefonunknak a szükséges energiát.