A világ 100 legjobb egyeteme között a CEU
Öt tudományterületen is a világ 100 legjobb programja közé kerültek a Közép-európai Egyetem programjai a Quacquarelli Symonds (QS) ma nyilvánosságra hozott, képzési területekre lebontott rangsorában.
Öt tudományterületen is a világ 100 legjobb programja közé kerültek a Közép-európai Egyetem programjai a Quacquarelli Symonds (QS) ma nyilvánosságra hozott, képzési területekre lebontott rangsorában.
Nincs felszerelés, de még ablakok és persze fűtés sem, mégis van tanítás a széjjel lőtt Szíria iskoláiban ott, ahol ez lehetséges.
A Klebelsberg Központ szerint „megfelelő hőmérsékletben tanulnak” a szombathelyi Bercsényi Miklós Általános Iskola diákjai.
A közoktatás elsődleges feladata az élethosszig tartó tanulás képességének a kialakítása és nem a naprakész munkavállalók kibocsátása a gazdaság szereplői számára – szögezik le állásfoglalásukban az akadémikusok.
A diákokat végül másik terembe kellett költöztetni, olyan rossz állapotban voltak az ablakok.
A volt államtitkár magát jó szakembernek, de kevésbé jó kommunikátornak tartja. A diáktüntetés szerinte politikai akció volt, mert voltak felnőttek is.
A korábban radikálisan tandíjellenes Orbán által bejelentett durván magas képzési díjak után hangos hallgatói demonstrációsorozat rázta meg a fővárost és a vidéki egyetemi városokat, de mára mintha csend lenne az egyetemek körül. Ez azonban csak látszatnyugalom, a miniszterelnök által kirendelt kancellárok által irányított intézményekben ma senki nem mer ugrálni. A felsőoktatás és a szakképzés átszabása tévút, az csak a vállalatok, vállalkozások rövid távú érdekeit szolgálja. Interjú Polónyi István oktatáskutatóval.
Bemutatta a Magyar Tudományos Akadémia Közgazdaságtudományi Intézete azt a kötetet, amelyben a magyar közoktatást vizsgálták 95 szempont szerint 2016 végéig.
Egy jobb oktatásért tüntettek a diákok, miután a miniszterelnök nem állt ki velük vitázni. A diákok vitát szerveznek a parlamenti frakciók miniszterelnök-jelöltjeinek, és bár Orbán nem megy el, a többiek igen. Mozgalmat is hirdettek "Diák vagyok" címmel, a következő tüntetést március 15-re szervezik. Mindenkit arra buzdítottak, hogy menjen el szavazni április 8-án.
A Fidesz „jó szokása” szerint oktatási programmal sem készül, de több jelből sejthetjük, mi következik.
Lehet élmény a történelemtanulás – állítja Balatoni József történelemtanár, akinél nincsenek tabutémák, vannak viszont okos ötletek.
Példátlan átalakítást hajtott végre az oktatási rendszerben az Orbán-kormány 2010-től. Példátlanul sok területre kiterjedőt és példátlanul mellőzve a szakmai érveket, nemzetközi trendeket, a párbeszédet. A reformok átgondolatlanságát az mutatja legjobban, hogy az utóbbi évek már a saját intézkedéseik visszaalakításáról szóltak. Az "eredmények" már jól látszanak.
Vannak, akik szerint a mai közoktatás nem készíti fel a gyerekeket a jövő kihívásaira, mert a lexikális tudás mit sem ér, ha nem tudunk csapatban dolgozni, okosan érvelni és kiaknázni a kreativitásunkat. A Budapest School és a Bridge Bizniscool alapítói ezeknek a készségeknek a fejlesztésére indítottak saját iskolát, illetve műhelyt.
A jó oktatás titka, hogy a pedagógusok bizalmon alapuló emberi kapcsolatot építenek ki a diákokkal – véli Jukka Sinnemäki, a magyar kapcsolatokkal rendelkező finn pedagógus, aki elmondja, mit tanulhatnánk a finn oktatástól, és milyennek képzeli a jövő iskoláját.
Nyilvános vitára hívja a parlamenti frakciók miniszterelnök-jelöltjeit a Független Diákparlament. Orbánt is meghívták, újra.
Ha egy eposz, egy regény vagy egy dráma eltávolítja, nem pedig közelebb hozza a diákokat az olvasáshoz, és az a mű az érettségin sem kötelező, akkor ki kell hagyni. Mert még mindig jobb, ha egy művet nem ismertetünk a diákokkal, mint ha megutáltatnánk velük – mondta Fenyő D. György, a Magyartanárok Egyesületének alelnöke az Eduline-nak a szakgimnáziumi magyartanításról.
A matekból brillírozó hatodikosok például rosszul jártak a középiskolai felvételin – írja az Eduline.
A Független Diákparlament február 23-ra ismét az utcára hívja azokat, akik korszerű, diákközpontú, igazságos oktatási rendszert szeretnének.
A következő 60 évben kritikus gondolkodásra és kreativitásra van szüksége a munkavállalókra. A magyar iskola ezeket gyűlöli és irtja. A zsúfolt tananyag értelmetlen, ha le is nyomják a gyerekek torkán, azt gyorsan elfelejtik.