Gyarmathy Éva: Jobb nem félni
Az Emmi honvédelmi intézkedési terv kidolgozására szólította fel az iskolákat, óvodákat. Ezt az adminisztratív terhet azért kapják a nyakukba a pedagógusok, hogy növekedhessen a félelem. Vélemény.
Az Emmi honvédelmi intézkedési terv kidolgozására szólította fel az iskolákat, óvodákat. Ezt az adminisztratív terhet azért kapják a nyakukba a pedagógusok, hogy növekedhessen a félelem. Vélemény.
Rockzenészeket is felkérnek majd előadást tartani.
Négymilliárd forint saját tőkéjű oktatási nonprofit cég áll majd ingatlanjaival a Soros György alapította egyetem mögött.
Soros-ellenes nyilatkozatot fogadtak el Pécsen, a Soros-alapítvány egyik támogatott szervezetét pedig megakadályozták egy irodabérlésben, mire a Nyílt Társadalom Alapítvány kemény hangú közleményben reagált. Azt írták, az ilyen megfélemlítő akciók a magyar történelem legsötétebb időszakait idézik.
Milyen szakokkal és oktatási fókusszal működnek a hazai művészeti műhelyek? Cikkünkben sorra vesszük Magyarország legfontosabb kreatív felsőoktatási intézményeit.
Az oktatási államtitkár a PIRLS-mérés sikerét propagáló turnéjának ezúttal a köztévé volt az állomása. Optimista állításait azonban a vizsgálat pont cáfolja.
Már jövőre minden iskolában lesz erős internet, de a Digitális Oktatási Stratégia alapján ezen kívül átalakulhat a tankönyvpiac, minden gyerek okoseszközzel mehet iskolába, új szemléletű tanórák lesznek, a tanároknak számot kell adni a digitális kompetenciájukról. Horváth Ádámmal, a stratégia megvalósításáért felelős Digitális Pedagógiai Módszertani Központ vezetőjével beszélgettünk.
Szeptembertől jogszabály tiltja a mobilhasználatot a francia iskolákban. Máshol – így Magyarországon is – épp azon dolgoznak a szakértők, hogy lehetne bevinni az oktatásba a gyerekeknél lévő okoseszközöket.
A kedden megjelent nemzetközi PIRLS-mérés szerint a magyar diákok a nemzetközi átlag fölötti teljesítményt nyújtottak az olvasás-szövegértésben, sőt jobban szerepeltek, mint korábban. De akkor nem igazak a PISA-eredmények? Vagy ha igen, miért lesz katasztrofális a 15 évesek olvasása?
Újabb nemzetközi felmérés adatai lesznek nyilvánosak.
Minden vizsgálat bebizonyította, hogy aktivitás közben lehet tanulni, és így fejlődik az idegrendszer is. Ma egy tanóra 70 százalékában a tanár aktív, tehát az iskolában leginkább a pedagógus fejlődik, nem a gyerek – véli Gyarmathy Éva pszichológus. Hogy jön a digitális kultúrához az ősember-gondolkodás? Miért nincs értelme az alaptantervnek? Miben van igaza Csépe Valéria miniszteri biztosnak? Interjú.
Brüsszel megint megszólalt, Jean-Claude Juncker tüntetőleg Navracsics Tiborral együtt írt levelet olyan dolgokról, mint oktatás, kultúra, szabad sajtó, populizmus.
A Miniszterelnökséget vezető miniszter szerint béremelés nélkül nem lesz érdemes változás az egészségügyben, az államigazgatásban pedig csökkentené a létszámot, mert ez eddig nem sikerült.
A hvg.hu írta meg november közepén, hogy páratlan nyomozói bravúrt hajtott végre a rendőrség: nem találták bűncselekménynek, hogy egy fővárosi iskola tanára több millió forintot vett fel a diákok pénzéből. A Fővárosi Főügyészség közleménye szerint elrendelték a nyomozás folytatását.
Foglalkozása gyakorlásától is eltiltották egy időre.
Lehet, hogy most rosszak az eredmények, de a kormány tevékenysége majd csak később mutatkozik meg. Egyébként sem fontos annyira a PISA – írja az emberminisztérium.
Lilija Hrinevics ukrán oktatási miniszter a Beregszászi járás magyar iskoláinak igazgatói előtt kijelentette, hogy Ukrajnában nem zárják be a nemzetiségi tannyelvű iskolákat, ehelyett több lehetőséget biztosítanak a tanulók számára az ukrán nyelv elsajátításához - adta hírül vasárnap a zakarpattya.net.ua kárpátaljai hírportál.
Nem tudjuk megjósolni, mi vár a negyedik ipari forradalom nyomán a mai gyerekekre, az oktatásnak arra kell képessé tenni őket, hogy alkalmazkodni tudjanak a ma még nem is látható világhoz. Az iskola funkciói a közeljövőben alapvetően megváltoznak, az egyéni tanulói utak, a bármilyen helyzetben felhasználható készségek kerülnek előtérbe. Radó Péter oktatáskutató a napokban megjelent kötetében megjegyzi, a magyar iskola ma alkalmatlan arra, hogy be tudná fogadni a jövő iskolái felé mutató kezdeményezéseket.
Az iskola a tanulás jelentős részéből kiszorul, az egyéni tanulói utak, a bármilyen helyzetben felhasználható készségek kerülnek előtérbe – foglalja össze Radó Péter, mi várható az oktatás világában. A magyar iskola egyelőre épp az ellentétes irányba mozdult.