Siralmas eredményt értek el a szakközépiskolások a kompetenciamérésen
A tizedikes szakközépiskolások átlageredménye a hatodikos általános iskolásokét sem éri el, a többi iskolatípusban tanuló diákok eredménye nem javult az elmúlt évekhez képest.
A tizedikes szakközépiskolások átlageredménye a hatodikos általános iskolásokét sem éri el, a többi iskolatípusban tanuló diákok eredménye nem javult az elmúlt évekhez képest.
Fogyóban van a munkaerő, apadnak az ingyenes uniós pénzek, és előbb-utóbb költeni kell a humánszféra eddig elhanyagolt területeire is.
A választások előtti hetekben (ország)állapotfelmérő cikksorozatban vizsgáltuk, hogy különböző területeken hova jutott az ország az elmúlt nyolc évben. Az alábbiakban röviden összefoglaljuk megállapításainkat, hogy egyszerűen és gyorsan megtalálhassa cikksorozatunk minden írását.
Az oktatási államtitkár csalódott az „ellenzéki kollégákban”, az ellenzéki kollégák nem csalódtak Palkovics Lászlóban.
Az indiai állami vasúti társaság az 1,3 milliárdos ország legnagyobb állami cége. Alkalmazottainak összlétszáma 1,3 millió, tehát minden ezredik indiai vasutas vagy a vasút szolgálatában dolgozik.
Az ellenzéki pártok túlnyomó részt egyetértenek a szülők kritikus véleményével.
Új nyelvtanárt kaptak egy finn általános iskola diákjai, Eliast, a humanoid robotot, aki hatalmas türelemmel ismétli meg a feladatokat, soha nem hozza feszélyező helyzetbe a diákokat, ha kérdezni akarnak valamint és még táncolni is tud.
Egy kezdetleges, konzervatív, jóléti rezsim kialakulásának vagyunk tanúi, amelynek alapvetése az egyenlőtlenségek elfogadása. A társadalmat rossz állapotában "fagyasztotta be" az Orbán-kormány, és túl nagy volt az ár, amit az emberek többsége fizetett ezért. Az oktatási rendszerben most sem zárkóznak fel a szegények, de arra a problémahalmazra, ami most jön, senki sem készült fel. Az Orbán-kormány társadalompolitikájának hatásáról beszélgettünk Kovách Imre és Czibere Ibolya szociológusokkal.
A legfrissebb francia adatok szerint 2011 és 2015 között 13 százalékkal csökkent azoknak a fiataloknak az aránya, akik bármiféle végzettség, érettségi vagy szakmunkás bizonyítvány nélkül estek ki az oktatási rendszerből. Még mindig kb. 100 ezer francia fiatalról van szó, de a lemorzsolódás csökken, mint ahogy általában az OECD országokban.