Rétvári: Hungarikum a mindennapi tesióra
Rétvári Bence, az Emmi parlamenti államtitkára hungarikumnak nevezte az iskolai mindennapi testnevelést egy konferencián.
Rétvári Bence, az Emmi parlamenti államtitkára hungarikumnak nevezte az iskolai mindennapi testnevelést egy konferencián.
Ha a tanárok fizetését vesszük alapul, meglepően jól teljesít a magyar közoktatás. A hazai pedagógusok kapják legkevesebb bért, ennek ellenére, igaz egyre romló tendenciát mutatva, de ma is az OECD–átlag közeli teljesítményt érnek el a diákok.
Egy héttel a magyarországi tanévkezdés után van az írástudatlanság elleni küzdelem világnapja, amit mi a lakosság 20-30 százalékának funkcionális analfabetizmusával "ünneplünk". Gyerekeink ötöde hagyja ott az általános iskolát évente úgy, hogy nem érti, amit olvas, a felnőtteknél pedig még rosszabb ez az arány. Erőltetjük a ma már használhatatlan kötelező olvasmányokat, miközben a kerettanterv szerint "csak a halott szerző a jó szerző". Ugyanakkor majdnem minden a családban dől el.
Lehet kárhoztatni a rémesen ellenszenves oktatásirányítást, nevetni, vagy szörnyülködni a tananyagon, ám az, ami az iskolákban történik, csak következménye annak, amit az iskolán kívül is tapasztalhatunk.
Kiírta a jegybank a Pallas Athéné Alapítványainak pályázatait. Az alapítványokhoz – melyeknek a jegybank nemrég 200 milliárd forintot juttatot – például doktori ösztöndíjakra, konferenciákra, tananyagfejlesztésre is lehet pályázni. Bár csak ezen összegek hozamait oszthatják szét, a kiírások alapján még így is igencsak nagyvonalú összegeket lehet elnyerni. A pénz arra is jó lehet, hogy lekötelezetté tegyen egyetemistákat, kutatókat, tanuló vagy végzett közgazdászokat a Matolcsy-féle jegybank.
Az oktatási rendszer már kész, idén csak finomodik. Vagy ha szerencsénk van, összedől.
Ma véget ér a két és fél hónapos nyári vakáció és reggel nyolc órakor megkezdődik a tanítás az iskolákban, elindul a 2014/2015-ös tanév. Az új tanévben mintegy 1 millió 267 ezer diák jár majd suliba.
Mintegy 5400 gyermeket írattak be idén Szlovákiában a magyar tannyelvű alapiskolák első osztályába. Ez a szám nagyjából az elmúlt néhány év átlagának felel meg - hangzott el szombaton a Kassához közeli Buzitán a szlovákiai magyar iskolák országos tanévnyitó ünnepségén.
Az Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) országos, természettudományos tanártovábbképző központ létrehozását tervezi Tatán. A projekt előkészítéséről együttműködési szándéknyilatkozatot fogadott el pénteki ülésén a képviselő-testület.
A gimnáziumi és szakközépiskolai tanulók java része a munkába állást egyből közép-, vagy felsővezetői pozícióban kezdené, nettó 150 ezer forint alatt jó részük a kisujját sem mozdítaná, sokuk 300 ezer forint nettót akar kezdő fizetésnek. Szinte mindegyikük szeretne továbbtanulni, a legtöbben a gazdasági és pénzügyi pályát tartják vonzónak, annak ellenére, hogy a pénzügyekkel kapcsolatos elméleti tudásuk több mint hiányos, nagyjából nincs. Úgy fest, a fiatalok egy másik mozit néznek.
Június 30-ig minden szolgáltató visszautalta a munkáltatóknak azt a pénzt, melyet még 2012-ben töltöttek fel a dolgozóik Széchenyi Pihenő Kártyájára, de a munkavállalók ezt 2014. május 31-ig nem használták fel. Vajon mit kezdenek a munkáltatók ezzel a pénzzel? Ezt vizsgálta a cafeteriatrend.hu 2014. július elején egy felmérésben.
Azt jó ideje tudni lehet, hogy a felsőoktatásban szerzett végzettség korántsem garancia a sok pénzre, jó állásra, sőt, bizonyos esetekben szinte semmire. Az Eduline mutatja, milyen diplomákkal nehéz a végzettségnek megfelelő álláshoz jutni.
A kormány legfrissebb oktatási csomagjáról tárgyalhat, majd dönthet is az Országgyűlés mai ülésén, aminek eredményeként önálló testnevelési egyetem kezdheti meg a működését.
Vannak olyan hibák, melyeket a különböző életszakaszokban elkövetnek az emberek a pénzügyek területén. Lista arra, hogy mire kell figyelni.
A közel 240 ezer forintos átlag mögött igen komoly szórást mutatnak a különböző végzettségért járó keresetek. A versenyszférában az egyetemi végzettségűek 600 ezer feletti összeget kerestek, miközben a közszféra 125 ezer forintot fizetett egy nyolc általánossal rendelkező dolgozónak. A Buksza blog fizetési körképe iskolázottság alapján.
Egyenlőtlenségeket és súlyos tankönyvhiányt eredményezett a „tankönyvrezsi-csökkentés”, derült ki a hvg.hu birtokába került tanári és szülői levelezésből. Az idei tanévben a tankönyvekre költhető 12 000 forintos támogatási plafon nehéz helyzet elé állítja az iskolákat, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (Klik) pedig nem tűnik túl segítőkésznek: az egyik budapesti kerületben feltehetően a Klik akadályozta meg, hogy az önkormányzat a plafon fölötti részt támogatásként kifizesse.
Konzorciális hálózatot hozott létre CENTRAL néven öt közép-európai egyetem, köztük az ELTE. Az összefogás célja, hogy fejlessze a regionális oktatási és kutatási együttműködést.
Nem tudsz elbújni. A gyereked se. Sok az éhes száj, van, aki elegye előle az iskolát.
Érettségi, diploma, OKJ-s bizonyítvány – önmagukban ezek a végzettségek keveset érnek, legalábbis minden egyes kutatás azt mutatja, hogy a legnagyobb eséllyel azok tudnak gyorsan, jó munkahelyen, a végzettségüknek megfelelő munkakörben elhelyezkedni, akik folyamatosan továbbképzik magukat. Az idén vagy jövőre kezd el tanulni? Egyetemre vagy főiskolára felvételizik, esetleg azt tervezi, hogy egy OKJ-s vagy más típusú képzésre iratkozik be? Kíváncsiak vagyunk, miért döntött a tanulás mellett, mi alapján választ intézményt, hol keres információkat a kurzusokról – kérjük, töltse ki kérdőívünket.
A diákok döntik el, állítják össze, mi legyen a témazáróban, sőt azt is, hogyan szeretnék tanulni az angol nyelvet. Mindenki saját kis portfólióval rendelkezik, és ha nem adja be valaki a kért esszét, nem kap egyest. Diákblogot indítottak és mobilapplikációt fejlesztettek. A 21. századi oktatásról beszélgettünk a fővárosi Madách Imre Gimnázium angoltanárával, Prievara Tiborral.