OECD: Különadót kellene kivetni az olajóriásokra a válság ellensúlyozására
A szervezet rámutat: több mint 1%-kal csökkenhet a világgazdaság növekedése az ukrajnai háború miatt.
A szervezet rámutat: több mint 1%-kal csökkenhet a világgazdaság növekedése az ukrajnai háború miatt.
Oroszország beruházásainak bővítésére biztatja Indiát a szankciókkal sújtott olaj- és gázipari ágazatában, és jelezte szándékát arra, hogy kiterjesszék az orosz vállalatok értékesítési hálózatát Ázsia harmadik legnagyobb gazdaságában.
Jövőre a JP Morgan még 150 dolláros rekordárat sem tart elképzelhetetlennek, mert a termelők csak lassan növelik kapacitásaikat, miközben a kereslet egyre nagyobb – írja a Reuters.
Eltűnik a Lukoil márka Magyarországról, a Mol kimondottan azért vette meg a hálózatot, hogy a kutak egy részét elcserélhesse a lengyel Orlennel az ottani Lotos-kutakra. Az Orlen át fogja brandelni a Magyarországon megszerzett Lukoil- és Mol-kutakat, míg a Mol átbrandeli, amit megtart, és azokat is, amiket Lengyelországban szerez. Ha az uniós versenyhivatal rábólint a regionális szintű tranzakciókra, a Molnak közel 2400 kútja lesz tíz országban.
Idén elmozdult a mélypontról az olajipar Venezuelában, ahol az USA bojkottja miatt tavaly tízéves negatív rekordot produkáltak. Az ok: megegyeztek a kis olajkitermelő cégekkel és Iránnal.
Az energiapiac globális válsága óriási üzletet jelentett a nagy olajkitermelőknek az USA-ban is, ahol visszafogták termelésüket, hogy a maximális nyereséget érhessék el.
Idő előtt távozik posztjáról az osztrák OMV német vezérigazgatója, így már nem az ő feladata lesz az olaj és gáz helyett a vegyipar irányába fordítani Ausztria legnagyobb cégét.
A Zarubezsnyefty igazgatótanácsában Oroszországot képviseli egy korábbi hír szerint.
A magyar olajmultinál látni vélik az olajkorszak végét, amire a cég azzal készül, hogy a bioüzemanyag-gyártástól kezdve a kiskereskedelmen át a szén-dioxid-tárolásig sokféle üzletbe belevág.
Az utóbbi időszakban rég nem látott tempóban nő az olaj ára, és az elemzők szerint ez a trend aligha fordul meg a következő időszakban. Hiába zöldül világszerte a gazdaság, az átálláshoz is kell az olaj, így hiába a hurráoptimizmus, vélhetően egy ideig még velünk maradnak a fúrótornyok, és a benzin ára is inkább nőni fog, mint csökkenni.
Az ExxonMobil és a Chevron főnökei összeültek, hogy az egyesülésről tárgyaljanak – értesült a Wall Street Journal. Jelenleg ugyan szünetelnek a tárgyalások, de a fúziót nem vették le a napirendről, hiszen a pandémia tartósan befolyásolja a globális olajpiacot.
Néhány nappal a mandátuma lejárta előtt a Trump-kormány még megnyitotta Alaszka sarkvidéki nemzeti parkjának egy részét az olajkitermelők előtt. A lépést egy évtizede vita tartó vita és pereskedés előzte meg - írja a BBC.
Bizonytalanságokat hozhatnak a következő hónapok a társaság számára – közölték harmadik negyedéves gyorsjelentésükben.
Az olajipari óriásvállalat átszervezéssel, a hatékonyság növelésével és a koronavírus hatásaival magyarázza a döntést.
Az észak-európai országban már az egekben a tisztán elektromos és plugin hibrid hajtásláncú autók részesedése.
A 10 százalékos leépítéssel 2022-re évi 2-2,5 milliárd dollárt szeretnének megspórolni.
Míg az olajipar leginkább a műanyagokban bízik, egy új tanulmány szerint ennek egyáltalán nincs alapja.
A Total egy dániai platformján ütöttek rajta, ami napi 5500 hordónyi kőolajat hoz a felszínre. A termelés – biztonsági okokból – azonnal leállt.
A vállalást tevő 12 cég között van az Exxon Mobile is, ami eddig semmilyen elköteleződést sem volt hajlandó tenni a klímakatasztrófa elkerülése érdekében.