Hírlevelek
Menü

Olvasási mód:

Betűméret:

Betűstílus:

#paksi bővítés

Kovács Gábor hvg360

Nem csak Paks II. árrobbanását okozza a szép csendben átvitt törvénymódosítás, a teljes keretrendszer szétzilálódhat

Évekig a fix ár volt a politika legfőbb érve a Roszatom megbízása mellett, most viszont már nem az a kérdés, hogy drágább lesz-e az új erőmű, hanem az, hogy mennyivel. Vagy inkább hányszorosával. A moszkvai ajándékpénz elfogyott, az orosz partner ceruzája alighanem vastagon fog majd, amikor az áremelés mértékéről egyeztetnek. És még a műszaki tartalom is megváltozhat, szokás szerint a nyilvánosság teljes kizárásával.

Kovács Gábor Vállalkozás

A Paks II. öt év után megkapta a legfontosabb engedélyét, „fordítási problémák” is akadtak

A Paks II. létesítésiengedély-kérelmét eredetileg 2019 végén nyújtották be. Az Országos Atomenergia Hivatal 2022-ben feltételes módban megadta az engedélyt, de egy fontos dokumentáció átdolgozását kérte, anélkül a Paks II. csak alapozhatott, azt is saját felelősségére. Még két évbe telt, mire a dokumentációt elfogadható formára kalapálták. A beruházás végül tényleg zöld lámpát kapott, de már az is biztos, hogy drágább lesz 12,5 milliárd eurónál.

Kovács Gábor Gazdaság

Szijjártó elfelejtett megemlíteni egy fontos részletet a Paks II. legnagyobb berendezéséről

Megérkezett Paksra Oroszországból az első hosszú gyártási idejű, egyben legnagyobb tömegű berendezés, a passzív biztonsági rendszer kulcseleme, a zónaolvadék-csapda. Ugyan a projekt még nem tart ennek beépítésénél, de ha ott tartana, akkor sem lehetne megtenni. Ahhoz ugyanis szükség lenne a teljes értékű létesítési engedélyre, amit négy év alatt, mind a mai napig nem sikerült megszerezni.

Kovács Gábor Vállalkozás

Itt az új nemzeti konzultáció: Ugye Ön is akar atomerőművet és sok-sok akkugyárat? Ugye igen?

A kérdések úgy vannak megfogalmazva, hogy a támogató válasz felé tereljék a válaszadókat, nem beszélve a magyarázatokról. Az akkugyártást a kérdőív nevén sem nevezi, de támogatandóként kínálja fel. A kérdőív kitöltéséhez meg kell adni egy sor személyes adatot, és hozzájárulást kell adni azok későbbi felhasználásához.

hvg.hu Vállalkozás

Kiegészítő hűtés kell a Paks 2-höz – mondja az új projektigazgató

A paksi bővítés új Roszatom-felelőse elismerte, hogy a Duna nem lesz elég. Nem árulta el, mi lesz a megoldás, és mennyibe kerül. Az Oroszországban gyártott alkatrészeket a Fekete-tengeren és a Dunán fogják behajózni. Az oroszoknak „időbe telt”, mire elsajátították az európai engedélyezési eljárási rendet.

1 2 3 4 5 6 7
33
Pokoli tűzvész tombol a Los Angeles-i földi paradicsomban – fotók

Pokoli tűzvész tombol a Los Angeles-i földi paradicsomban – fotók

Koalíciós tárgyalásokra hívja az osztrák szélsőjobboldali Szabadságpárt vezetője az eddigi jobbközép kormánypártot

Koalíciós tárgyalásokra hívja az osztrák szélsőjobboldali Szabadságpárt vezetője az eddigi jobbközép kormánypártot

„Elvis előtt nem volt semmi" – 9 ikonikus dal a 90 éve született Királytól

„Elvis előtt nem volt semmi" – 9 ikonikus dal a 90 éve született Királytól

Pressman: „A magyar vezető kormánytisztviselők túl sokáig használták arra a hatalmi pozíciójukat, hogy saját magukat és családjukat gazdagítsák”

Pressman: „A magyar vezető kormánytisztviselők túl sokáig használták arra a hatalmi pozíciójukat, hogy saját magukat és családjukat gazdagítsák”

Összezavarodott az önvezető autó, körbe-körbe ment az utasával – videó

Összezavarodott az önvezető autó, körbe-körbe ment az utasával – videó

Hatszor gyorsabb a hangnál, és Pekinget is könnyen elérheti Tajvan új rakétája

Hatszor gyorsabb a hangnál, és Pekinget is könnyen elérheti Tajvan új rakétája

Saját cége nyerte a Balog Zoltánhoz köthető, gyermektáboroztatással foglalkozó alapítvány közbeszerzéseit

Saját cége nyerte a Balog Zoltánhoz köthető, gyermektáboroztatással foglalkozó alapítvány közbeszerzéseit

Bruti: Fábry Sándor mindig is megnevettetett, csak régen vele röhögtem, most meg rajta

Bruti: Fábry Sándor mindig is megnevettetett, csak régen vele röhögtem, most meg rajta

Itt a Sony első autója, kár, hogy 40 millió forint

Itt a Sony első autója, kár, hogy 40 millió forint

A címlapról ajánljuk