#reklámtorta

Nagyot fogyott a reklámpiac 2023-ban
 

Nagyot fogyott a reklámpiac 2023-ban

A kimagasló infláció miatt reálértéken erős apadás mutatkozott mind a hazai média reklámbevételében, mind a kommunikációs szektorok bevételében: az előbbi 6,6 százalékkal, az utóbbi 3,1 százalékkal csökkent tavaly az előző évihez képest. Ehhez csak kismértékben járult hozzá, hogy az állami cégek kommunikációs költéseit jelentősen visszafogták.


Hazug a kormány érvelése az újból bevezetett reklámadó ügyében
 

Hazug a kormány érvelése az újból bevezetett reklámadó ügyében

15 milliárd forint adóbevételt vár 2023-ban a kormány a médiacégek reklámbevételeinek megadóztatásából, bár a szektorban extraprofit legfeljebb a kormánybarát médiumoknál fedezhető fel. A magyar reklámpiacot letaroló globális szereplők, mint a Google és a Facebook megadóztatása kétséges, és tovább szűkíti a hazai szereplők mozgásterét az óriásokkal szemben.








Felmérés: látja a tévében, elhiszi, és már ugrik is a magyar
 

Felmérés: látja a tévében, elhiszi, és már ugrik is a magyar

A Nielsen 30 ezer fős kutatása szerint a magyarok 10 százalékponttal jobban bíznak a reklámokban, mint az átlag európai. Bár a kérdőívet kitöltő magyarok 45 százaléka állítja csak, hogy bízik a tévéreklámokban, 54 százalékukat ösztönözték cselekvésre a televíziós hirdetések.

MTI MTI


Nagyon komoly bajban a sajtó
 

Nagyon komoly bajban a sajtó

Folytatódott sajtó reklámbevételeinek csökkenése, az internet kivételével a média összes szegmense kevesebb bevételhez jutott, a webes újságok viszont csaknem 20 százalékkal több bevételre tettek szert.

hvg.hu hvg.hu

Rádiós piac a Neo FM után:
 

Rádiós piac a Neo FM után: "A Coca-Colának nem az állam szabja meg, hol hirdessen"

A kereskedelmi rádiókon csak bevételi nyomás van, az állami beavatkozást nem érdemes túlmisztifikálni. Igaz, a piacot sok minden torzítja - állítja Nagy Bálint, az IBS marketing tanszékvezetője, akit a Neo FM földbe állása kapcsán az életciklusa végéhez érő rádiózásról, a zsugorodó reklámköltésekről és a kereskedelmi rádiózás lehetséges jövőjéről kérdeztük.

Szabó M. István Szabó M. István