Rákaptak a járvány alatt a cégek a magánrepülős utakra, és nem is akarják elengedni
Az emelkedő üzemanyagárak és az infláció úgy tűnik, nem ezt az iparágat fogják térdre kényszeríteni.
Az emelkedő üzemanyagárak és az infláció úgy tűnik, nem ezt az iparágat fogják térdre kényszeríteni.
Egy koreai startup közösségi közlekedésként képzeli el a jövőbeli taxizást, különleges járművükben ugyanis többen, akár heten is ülhetnek.
Egyharmaddal több utast szállít ma a Wizz Air, mint a világjárvány előtt, de a forint gyengülése, a dollár erősödése és az olajárak elszállása gyengíti a légitársaság pozícióját. Erről is beszélt a hvg.hu-nak Váradi József, a társaság vezérigazgatója. A szakembert kérdeztük arról, mekkora költséget jelent a társaság számára az extraprofitadó és ezt hogy igyekeznek behozni, terveznek-e belföldi járatokat, és arról is beszélt, hogyan áll a vizsgálat a nyári járattörlések miatt.
A 105 kilométer magas és 63 kilométer széles portré London északnyugati részén látható. A pilóta ehhez több mint két órát repült, összesen több mint 413 kilométert megtéve.
Nem egyszerű a légitársaságok között szabályosan adatot cserélni a súlyos szabályszegést elkövető utasokról, most a KLM és a Transavia tesz egy próbát.
A floppy lemezek felett már eljárt az idő, ám egy amerikai cég még mindig árulja őket.
Az Index értesülése szerint több száz utas ragadt a Stansted repülőtéren, miközben semmilyen információt nem kaptak a Ryanairtől.
Egy japán startup megmutatta a jövő egyik izgalmas közlekedési eszközének ígérkező újdonságot, a repülő motort.
A MasterCard egy speciális repülőgéppel vitte a magasba Luis Figót és társait, hogy egy jó kis mérkőzést játszanak le lebegés közben.
Magyar Gripenek kaptak el egy magyar katonai Airbust Litvánia fölött – abszurdnak hangzik, és az is volna, ha nem egy bemutató akcióról lenne szó. A harci gépek azt demonstrálták, miként biztosítja a magyar légierő a balti államok légvédelmét. A "behatoló" gépen ott volt Veres Viktor, a hvg.hu fotósa is. Mutatjuk a felvételeit.
A Silent Venus nevű drón repülési tesztje a fejlesztő Undefined Technologies szerint jól sikerült, így minden adott ahhoz, hogy 2024-ben már vásárolni is lehessen belőle.
Sok utas már kérés nélkül is repülős üzemmódba teszi a telefonját, ha felszállt egy járat fedélzetére. A szakemberek szerint azonban erre nem feltétlenül van szükség – vagy legalábbis nem azért, amiért elsőre gondolnánk.
A magyar Gripenek fogták el azt a gépet Litvánia légterében, amelyen a hvg.hu fotósa, Veres Viktor ült. A magyar újságírókkal teli Airbust persze éppen azért küldték a magasba, hogy ezen a gépen demonstrálják, hogyan látják el a magyar légierő gépei a balti légvédelmi misszióban rájuk osztott feladatot. Nézze meg a gyakorlat során készített páratlan felvételeket!
Ritkán kapnak közéleti híreket repülés közben.
A londoni Heathrow repülőtér utasainak száma több mint kétszeresére, nagyjábóé hatmillióra nőtt augusztusban 2021 azonos hónapjához képest.
Két és fél éve dolgoznak rajta, szeptember ötödikével azonban elrajtolt egy új magyar légitársaság, az Aeroexpress Regional. Gépeik az október végéig tartó tesztidőszakban Budapestet és Debrecent kötik össze Marosvásárhellyel és Kolozsvárral. Nem akarnak a nagy fapadosokkal versenyezni, egy teljesen új szegmenst céloztak be, és nagyon számítanak az államra is, hiszen felfogásuk szerint közszolgáltatást nyújtanak. Miért alapítanak a világválság kezdetén légitársaságot? Mi jön a kéthónapos tesztidőszak után? Miért pont egy karmester-orgonista csinálja meg mindezt? Interjúnk Somogyi-Tóth Dániellel.
A precízebb útvonaltervezés és a kötelékben való repülés is csökkentené a repülőgépek negatív környezeti hatását.
A QuickAir légitársaság tulajdonosának magángépe vasárnap tűnt el spanyol légtérben, a roncsait Lettország partjainál találták meg.
Százhúsz repülőgépének utasterét alakítja át az Emirates a mintegy 800 milliárd forintos fejlesztési programja részeként. A légitársaság bejelentése szerint a munkálatok novemberben kezdődnek, és a tervek szerint 2025-ig zajlanak majd. Egy gép belső átalakítása átlagosan 16 napig tart. Beépítik az új, Prémium Turistaosztály székeit, és teljesen megújítják a Business és First Class utaskabinjait is.
Egy baktérium ihletett meg amerikai tudósokat, hogy olyan környezetbarát üzemanyagot állítsanak elő, amellyel repülőgépek és rakéták lennének meghajthatóak.