A francia kormány kitalált valamit, hogy ne menjenek az emberek az utcára
Emelik a roncsprémiumot – ezzel próbálja leszerelni a francia kormány az üzemanyag árának emelése elleni tiltakozást.
Emelik a roncsprémiumot – ezzel próbálja leszerelni a francia kormány az üzemanyag árának emelése elleni tiltakozást.
Szokatlan módon változtatnák meg az autócsere-program feltételeit.
A roncsprémium program segíti az autóeladásokat Oroszországban.
Kötelező lesz a gyártóknak jövő évtől visszavenni a roncsnak nyilvánított autókat.
Roncsprémiumot vezetne be a német kormány fűtéskorszerűsítésre, így akár negyvenmillió háztartásban is modernebb kazánokkal fűthetnének az északi országban. A kritikusok szerint ugyanakkor ez komoly mértékben megdobná a lakbéreket.
Csak a roncsprémium miatt nőtt tavaly a lakossági fogyasztás Németországban, az állami autóvásárlási támogatás nélkül a lakosság is hozzájárult volna a legnagyobb európai gazdaság történelmi mértékű visszaeséséhez.
A roncsprémium bevezetésének évében a németországi autóvásárlók olyan kevés dízel autót vásároltak, mint 2000 óta soha. Ferdinand Dudenhöffer autószakértő tanulmánya szerint az összes Németországban eladott új autó 30,6 százaléka volt dízel a múlt évben.
A német autóipar sokkal jobb állapotban érte meg az év végét, mint azt a vállalati vezetők egy évvel ezelőtt remélték, sőt, a belföldi értékesítés hétéves csúcsot dönthet.
Jövőre az idei 1,3 százalék után újabb 6,1 százalékkal esik az újautó-értékesítés Európában, és a válság előtti szintet is csak 2014-ben éri majd el az eladások száma. Az ágazat világszinten 2,5 százalékos bővüléssel számolhat, hiszen az Egyesült Államokban, Brazíliában, Oroszországban, Indiában és Kínában már az eladások növekedésére lehet számítani. A prémiummárkák eladása jövőre szerényen emelkedik, de a válság nyertesei a kisautó kategóriában erős gyártók – áll a Calyon Bank tanulmányában.
A roncsprémium novemberben is felfelé húzta a német autópiacot: a forgalomba helyezett gépkocsik száma közel 20 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit a nemzetközi járműgyártók szövetségének (VIDK) szerdán közzétett jelentése szerint.
A Jato Dynamics november havi jelentése szerint az európai újautó-piac lassan evickél kifelé a válságból, az akciók tologatják felfelé a számokat. A top tízes lista októberben sem tartogatott különösebb meglepetést. A modellek tabelláját a VW Golf vezeti, népszerűsége továbbra is töretlen Európában.
A spanyol kormány 40 millió euróval megtoldotta a régi autók lecserélését célzó úgynevezett roncsprémium keretösszegét. Ez egyszersmind azt jelenti, hogy a régiért cserébe környezetbarát autókat vásárolni szándékozók az év végéig még megtehetik ezt.
A vártnál kisebb mértékben esett vissza augusztusban a kiskereskedelmi forgalom az euróövezetben; a csökkenés 0,2 százalék az előző hónaphoz képest – közölte hétfőn az Eurostat.
Németországban 30 év óta először csökkent az új autók átlagára a roncsprémium programnak köszönhetően.
A szlovák államkasszából kifizetett roncsprémium több mint 90 százalékát a lakosság külföldi gyártmányú személygépkocsik megvásárlására fordította - derült ki abból az elemzésből, amelyet a szlovák gazdasági tárca hozott nyilvánosságra kedden.
A bevezetett roncsprémium-akcióknak köszönhetően idén a vártnál jobb készpénzpozícióban, de nem jobb eredménnyel zárnak az európai autógyártók. A válság előtti keresleti szint elérésére 2014-ig nincs is esély - áll a Calyon Banknak elemzésében. A roncsprémium hosszú távú ártorzító hatása kivédhetetlen. A válság nyertese a Fiat és az agresszív üzletpolitikát folytató Volkswagen lehet.
Hamarosan elfogy Németországban a roncsprémiumra szánt állami pénz, az autóvásárlás ösztönzését támogató ötmilliárd eurós alapot kezelő gazdasági- és exportellenőrzési hivatal (Bafa) szerint.
Az Egyesült Államokban is bevezetik a roncsprémiumot az autóeladások ösztönzése végett.
Gyártelepük felrobbantásával fenyegetőznek egy felszámolásra ítélt francia autóalkatrész-üzem dolgozói, ha fő megrendelőik, a PSA Peugeot és a Renault nem fizet a munkásoknak fejenként 30 ezer eurós végkielégítést. Az ipari miniszter közben bejelentette: a kormány a roncsprémium fokozatos megszüntetését tervezi.
A roncsautó-prémium bevezetése óta a női autóvásárlók száma Németországban majdnem 7 százalékkal nőtt, és még soha ilyen magas nem volt – derül ki egy friss piackutatásból. Az ázsiai modelleket előszeretettel választják a hölgyek. Körükben a legkevésbé kedvelt modellek közé tartozik Ferrari és Porsche. 2009-ben az autóvásárlók majdnem 40 százaléka nő volt. Ez Németországban rekordnak számít.