Újraindul a szemétszállítás Pécsen péntektől
A dolgozók követelései egyelőre nem teljesültek, a polgármester csupán átvette azokat.
A dolgozók követelései egyelőre nem teljesültek, a polgármester csupán átvette azokat.
A Budapesti Közművek azt állítja, hogy a kukaholding mintegy tízmilliárd forinttal tartozik, ha ezt kifizeti az állami cég, akkor újraindulhat a szemétszállítás.
A városvezetés hajlandó tárgyalni az érintettekkel, de a polgármester elítéli az ehhez hasonló jogszerűtlen megmozdulásokat.
A főpolgármester megígérte, hogy minden érintettnek egyszeri bruttó 200 ezer forintot adnak.
Megértik a sztrájkolók helyzetét.
A főpolgármester szerint a kukások sztrájkját a megélhetési gondok okozzák, megjöttek ugyanis az első rezsiszámlák.
Soproni Tamás, a kerület polgármestere arra a kérte a lakókat, senki ne pakoljon semmit az utcákra.
Budapest több pontján sem vették fel a munkát a kukások, akik arra panaszkodnak, hogy a fizetésemelésüket eltüntette az infláció. A fővárosi szemétszállító cég elismeri, hogy bajok vannak, de ők az állami kukaholdingra hárítják tovább a felelősséget. A budapestiek pedig kíváncsian várják, mikor viszi el valaki a szemetet. Összegyűjtöttük, mi történik épp, és mi történhet ez után.
Rossz a géppark – erre hivatkozva nem vették fel a munkát a Mélyfúró utcai hulladéktelep dolgozói. A helyszínre érkező Mártha Imre azt mondta nekik: ahhoz képest, amit kérnek, szerény, de az eddiginél jobb ajánlatot próbál adni a budapesti közműcég, de arra is szükségük van, hogy az állami kukaholding odaadja azt a pénzt a fővárosnak, amibe az ottani szemétszállítás kerülne.
A katasztrófavédelemhez fordul a főváros, ha szerda estig nem születik megállapodás.
Az olajcég a nyáron 35 évre nyerte el az állami koncessziót az elsősorban lakossági, települési szemét begyűjtésére, a feladatot jövő júliustól veszi át.
Több száz településen áll a szemét, mert a kukaholding és a hulladékszállító cégek milliárdokkal nem tudnak elszámolni egymással.
Sokszor csak többhetes késéssel viszik el a szelektív és zöldhulladékot Pest és Nógrád megye több tucat településén. A térséget ellátó Duna–Tisza Közi Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft. létszám- és forráshiányra hivatkozik az érintett polgármestereknek: pénz híján nem tudják megfelelő műszaki állapotban tartani járműveiket, és nincs elég emberük sem.
A szemétszállító jármű saját munkását ütötte el.
Elege lett a központosítás okozta problémákból Budaörsnek. A képviselőtestület úgy döntött, kilép a város az érdi hulladékgazdálkodási társulásból, a polgármester szerint a főváros cége lehet majd az új szolgáltatójuk.
A köztéri kukák túlcsordultak, és lassan a bili is kiborult Marosvásárhelyen. Hol ér össze a köztisztaság és a helyi politika az erdélyi frontvárosban?
Az FKF Zrt. számlájára kedden érkezett pénz az NHKV Zrt.-től, de hogy miért éppen annyi, amennyi, és miért pont most, azt nem értik.
Újabb adatokat kért be a kukaholding az FKF-től, amíg azok nem érkeznek meg, addig nem fizet.
Nem engedné a főpolgármester, hogy egy rosszul működő állami cég elvonja az FKF bevételeinek harmadát.
Nyilván nem azért, mert a főváros nem tudja megfizetni a kukásait.