A beoltatlanok nem használhatják majd a tömegközlekedést Olaszországban
A becslések szerint több mint hétmillió 12 év feletti olasz nem adatott be magának még egyetlen adag védőoltást sem a koronavírus-fertőzés ellen.
A becslések szerint több mint hétmillió 12 év feletti olasz nem adatott be magának még egyetlen adag védőoltást sem a koronavírus-fertőzés ellen.
Alaposan átalakul a Műegyetem rakpart és a Pázmány Péter sétány a várhatóan 2024-re elkészülő villamosépítéssel. A budai fonódó villamosvonal bővítésével a gyalogosok és a kerékpározók járnak jól.
Szigorított a járványügyi intézkedéseken a főváros, de a legfontosabb kérdésben továbbra is meg van kötve a keze: amíg a kormány nem változtat az erről szóló rendeleten, a tömegközlekedésen, a boltokban és más zárt terekben sem lehet elrendelni a kötelező maszkhasználatot. Mint ahogy megtiltani sem. Más területeken nem ilyen egyértelmű ez a szabály: színházak, egyetemek, sőt bizonyos feltételek között még iskolák is dönthetnek saját hatáskörben a kérdésről. Központi utasítás hiányában így marad az egyéni felelősségvállalás.
Kemenesi Gábor virológus mindenkit arra biztat, hogy hordjon maszkot.
Az egészségügyi szakértő szerint FFP2-es maszkot kellene viselniük az embereknek a tömegközlekedési eszközökön és a boltokban.
Évente kétezer alkalommal akad meg a tömegközlekedés olyan autósok miatt, akik úgy teszik le a kocsijukat, hogy nem lehet elférni mellettük.
Szeptember közepétől fokozatosan vezetik be az új jegyeket és bérleteket.
Az iskolakezdés szinte minden évben kisebb tortúra a budapestiek és az agglomerációban élőknek, a helyzetet idén ráadásul az egyéb intézkedések is nehezítették. A főpolgármester egy nappal a becsengetés előtt növekvő forgalomról írt és arról, hogy aki teheti, az inkább ne autóval menjen most. Ha mindenki nem is, de sokan megfogadták ezt, legalábbis ez rajzolódott ki a reggeli eseményekből.
Karácsony Gergely kabinetfőnöke szerint még nem heverte ki a járvány okozta sokkot a főváros. Balogh Samu a főváros beruházásait „halaszthatatlannak”, míg a kormányzati projektek nagyobb részét „elfuseráltnak” nevezte.
A tapasztalatok alapján jól működik a rendszer.
Folytatódik a felújítás.
A helyi ellenzék szerint a városvezetés feleslegesen vett a nyakába nagy terhet két évvel ezelőtt.
Az ITM továbbra sem utalta át a BKK normatív támogatását.
Ellenzéki politikusok egy 12 milliárd forintra kiállított pótdíjelismervényt nyújtottak át a Karmelita kolostor kordonjának, mivel az épülethez nem engedték oda őket. Azért pótdíjaztak, mert a kormány nem fizette ki a fővárosnak az éves tömegközlekedési támogatást.
A városvezetés a hathatós üzenetküldés érdekében fontolóra vette a közösségi közlekedés teljes leállítását egész Budapest területén, ha nem kapják meg az államtól a fővárosnak járó 12 milliárd forintot.
A főváros 12 milliárd forintot vár a költségvetésből. Ha a jövő hétig nem érkezik meg a pénz, hitelből működik tovább a BKV.
A cikkben található térképen megtervezheti, hogyan ne menjen ma sehová autóval a belváros közelében. A ki- és bevezető utakon is várható erős forgalom a pápalátogatás miatti lezárások okán.
A főpolgármester csütörtöki bejelentése 272 922 gyereket érint a fővárosban és az agglomerációban, 854 636-ot országszerte összesen. A főváros vezetése szerint nem okoz bevételkiesést az új szabályozás, számításaink szerint azonban ha csak a budapestieket és az akörül élőket vesszük, a főváros majdnem egymilliárdos bevételkieséssel számolhat havonta.
A bliccelőkre használták ezt a kifejezést.
Magyarországon 1941. július 6-án vezették be a jobb oldali közlekedést. A változás még nem érintette Budapestet, a fővárosban néhány hónappal később, november 9-én álltak át az új közlekedési rendre.