120 km/h-s sebesség, 70 km hatótáv: akkumulátorosak lehetnek a brit InterCityk
A Hitachi megoldása segíthet dekarbonizálni a brit vasutat, de más országokban is hasznos lehet a cég által fejlesztett új vonat.
A Hitachi megoldása segíthet dekarbonizálni a brit vasutat, de más országokban is hasznos lehet a cég által fejlesztett új vonat.
Az eset kivizsgálásának ideje alatt egyes vonatok hosszabb menetidővel, rövidebb szakaszon közlekednek, vagy kimaradnak.
Két mozdonnyal közlekedett az ukrán elnököt szállító szerelvény, hogy gond nélkül és pontosan befusson a Keletibe.
A Nagykátáról 7:01-kor Budapestre induló járat Maglódi nyaraló megállóhelynél ütött el egy embert, aki meghalt a balesetben.
A vasúttársaság néhány órán belül sorozatosan jelentett járműhibáról, biztosítóberendezés-hibákról, eleve komoly késéssel induló pótlóbuszról, nem ismertetett okból nem közlekedő vonatról, és persze ezek nyomán sorozatos menetrendborulásokról.
A mozdonyvezető időben közbelépett, de más járatokat is buszokkal kellett pótolni.
A mozdonyok egyre nagyobb része van túl az ötven éven, a vasúti fővonalakon a mostani menetidő tartásához is egymilliárd eurós hitel kellene, a mellékvonalakat pedig gyakorlatilag feladta az állam.
Hegyi Zsolt vezérigazgató szerint az augusztusi balesetért felelős csavarokat azóta minden indokolt helyen lecserélték.
Nemet mondott a túlórára a mozdonyvezető, így egy órával később értek haza azok, akik Tatáról Kelenföldre próbáltak eljutni.
Hegyi Zsolt szerint az InterCity-késések ötöde a balatoni vonalakon keletkezett, mert a nagyobb igénybevétel miatt túl sok idő megy el a fel- és leszállással.
Rakamaz és Görögszállás között volt baleset, a Miskolc-Szerencs-Nyíregyháza vonalon jelentős késésekre kell számítani.
Az elütött gyalogost a tűzoltók segítségével vitték el a mentőautóig.
Húszezer homokzsákot elvittek a vasúti pályáról Komárom és Esztergom között, mostantól alkalmas is lenne a vasúti közlekedésre, de nem sikerül így sem gond nélkül elindítani a közlekedést.
A helyi közlekedési szervezet angliai és spanyolországi esetekre hivatkozott.
A változatosság kedvéért ezúttal nem a MÁV az érintett, Dél-Karolinában ragadt egy átkelőn a páncélos.
Semmi gond, ez hátralévő életünk leghűvösebb nyara – minden évben el lehet sütni ezt a poént, és már egyre kevésbé vicces. De a 2024-es nyár, amely a naptár szerint már véget ért, lélekben viszont csak most búcsúzunk tőle, nem csak a hőség miatt volt extrém. A nagy őszi lehűlés előtti napon összegyűjtöttük a legfontosabb számokat, amelyek mutatják, mennyire furcsa hónapokat hagyunk magunk mögött.
A Budapest–Szeged-vonalon csak éjszaka állhat helyre a menetrend.
A kormány az utolsó pillanatban meghozta a szükséges döntést.