Újra van közvetlen vasúti járat Kijev és Budapest között
A 2022-es orosz invázió után szűk három év kellett a járat újraindításához.
A 2022-es orosz invázió után szűk három év kellett a járat újraindításához.
Sokkal több baleset történik a vasúti átjárókban, mint egy éve, a halálozási szám pedig már több, mint duplája a tavalyinak – tette közzé a MÁV.
A Közlekedési Múzeumnak nem volt rá pénze, így a MÁV karbantartási keretéből fizettette ki Lázár János minisztériuma a kormányzó vasúti kocsijának restaurálását. A konyha-étkezőkocsit szinte a semmiből építették újjá, mahagóni falburkolattal és francia selyemkárpittal borították, a számla végösszege 200 millió forint lehetett. Közben a MÁV-nál gyakran alig jut pénz a közforgalmú járművek életben tartására.
A szakaszon eddig is csak sebességkorlátozás mellett közlekedhettek a vonatok, az elmúlt napok esőzései után azonban halaszthatatlanná vált az amúgy is tervezett felújítás.
Emellett pedig régi kocsik felújítására és használt járművek bérlésére is készül a vasúttársaság, hogy kiszolgálja az egyre nagyobb utasközönséget.
Több vonal is lassabbá válik néhány perccel, a mellékvonalak közül akad nem egy, ahol tíz percnél is nagyobb változáshoz kell hozzászokni, a pótlóbuszok közül pedig sokkal kevesebb fog elindulni, mint eddig – így néz ki a MÁV új, december 15-től érvényes menetrendje.
Az elindult vonatot a mozdonyvezető, a szembejövőt az automatika fékezte le, egymástól biztos távolságban.
A két baleset között mindössze néhány óra telt el.
Az utasok el tudták hagyni a vágányon ragadt járművet.
Meghibásodott a vasúti biztosítóberendezés Kecskemét és Városföld állomás között, emiatt 30-50 perccel nő a személyvonatok és a Napfény InterCity-k menetideje a Budapest-Szeged vonalon – közölte a Mávinform a Facebook-oldalán vasárnap.
A legtöbb helyen már sikerült eltakarítani a havat, a MÁV még küszködik.
Szinte minden vonalon jelentős késéseket okozott a péntek hajnali hóesés.
Egy éjszakai vonaton esett neki a vezetőfülke mögötti ablaknak.
Svájci mérnökök egy 125 méter hosszú tesztpályát építették, hogy kipróbálják az európai vákuumvasút arányosan zsugorított modelljét. A szerkezet olyan gyors volt, hogy a valódi sínpályára átszámítva 488 km/h-s utazósebességnek felelne meg.
Repkednek az ezermilliárdok az Építési és Közlekedési Minisztérium terveiben. Rengeteg vonatot, mozdonyt és buszt vennének a következő tíz évben, de költenének gyorsvasútra is.
A Hitachi megoldása segíthet dekarbonizálni a brit vasutat, de más országokban is hasznos lehet a cég által fejlesztett új vonat.
Az eset kivizsgálásának ideje alatt egyes vonatok hosszabb menetidővel, rövidebb szakaszon közlekednek, vagy kimaradnak.
Két mozdonnyal közlekedett az ukrán elnököt szállító szerelvény, hogy gond nélkül és pontosan befusson a Keletibe.
A Nagykátáról 7:01-kor Budapestre induló járat Maglódi nyaraló megállóhelynél ütött el egy embert, aki meghalt a balesetben.
A vasúttársaság néhány órán belül sorozatosan jelentett járműhibáról, biztosítóberendezés-hibákról, eleve komoly késéssel induló pótlóbuszról, nem ismertetett okból nem közlekedő vonatról, és persze ezek nyomán sorozatos menetrendborulásokról.