120 km/h-s sebesség, 70 km hatótáv: akkumulátorosak lehetnek a brit InterCityk
A Hitachi megoldása segíthet dekarbonizálni a brit vasutat, de más országokban is hasznos lehet a cég által fejlesztett új vonat.
HVG
A globális felmelegedés megfékezéséhez minden közlekedési formát meg kell reformálni. Nem jelent kivételt ez alól a vasút sem, Európában ugyanis még mindig sok helyen alkalmaznak belső égésű motorral szerelt mozdonyokat, mivel a vonalak villamosítása rendkívül költséges lenne. Ezt az átmenetet segíthetik azok a vonatok, amiket nemrég sikerrel teszteltek Észak-Angliában.
Az Interesting Engineering beszámolója szerint a Hitachi Rail, az Angel Trains és a TransPennine Express közös tesztje során egy 700 kW-os akkumulátor-csomaggal felszerelt InterCity-szerelvényt teszteltek le. A Hitachi korábban készített már olyan hibrid vonatot, ami mostanra Európában és Japánban teljesít szolgálatot, ám a mostani az első, ami ilyen nagy teljesítményre képes.
A tesztek azt mutatták, az akkumulátorról üzemelő vonat képes elérni a 120 km/h-s sebességet, és akár 70 km-t is meg tud tenni egyetlen feltöltéssel. Érdekesség, hogy az akkumulátornak pontosan akkora a súlya, mint a hagyományos dízelmotoré, így a vonat futóművét nem kellett megerősíteni ahhoz, hogy elbírja a terhelést, emellett pedig a vágánykopást sem gyorsítja fel.
A tesztek során a vonat minden várakozást felülmúlt, ugyanis 50 százalékos üzemanyag-megtakarítást ért el.
A világ leghosszabb szerelvényének nyilvánították azt a svájci vonatot, ami a svájci vasút 175. évfordulója alkalmából kanyargott az Alpokban.
A vonat rendszerébe beépítették az úgynevezett Eco-mode-ot, ami lehetővé teszi, hogy csak az út bizonyos részein használja az akkumulátort a szerelvény. Ennek köszönhetően kifejezetten jó hatásfokkal lehet üzemeltetni a járművet, és a károsanyag-kibocsátás is minimalizálható.
A jövőben a Hitachi olyan InterCity-vonatokat szeretne fejleszteni, amelyek 100-150 kilométeres hatótávval rendelkeznek. Ennek köszönhetően kiváltható lenne a felsővezeték kiépítése bizonyos vonalakon, ami jelentős költségmegtakarítást eredményezhet.
Lord Hendy, az Egyesült Királyság vasúti minisztere szerint a fejlesztés milliók számára teszi elérhetővé a környezetbarát közlekedést, és nagyban segíthet dekarbonizálni az országot.
Egy év alatt jelentősen romlott Orbán Viktor kormányfői alkalmasságának megítélése, Magyar Péter viszont tömegeket tudott meggyőzni arról, hogy kompetens vezetője lehetne az országnak – derül ki a HVG számára készült Medián-felmérésből. A többség tavaly még Orbánt látta alkalmasabb kormányfőnek, idén viszont már Magyart.