Évi 800 milliárd forintot bukhat a Volkswagen, ha Trump beváltja a fenyegetését
Óriási károkat okozhat a vámháború.
Óriási károkat okozhat a vámháború.
Különösen nehéz helyzetben vannak a német autógyártók – állapítja meg az EY pénzügyi tanácsadó vállalat tanulmánya.
Mit válthat ki egy újabb gazdasági krízis, és hogyan hathatnak nálunk a globális rendszer zavarai? A szabadkereskedelmi rend valóban leáldozóban van? Erről volt szó a HVG Beszélgetések a jövőről című vitasorozatán.
Ezermilliárd dolláros üzletet akar Kínával az elkövetkező húsz évben a repülőgépeket gyártó amerikai óriás, mely az Egyesült Államok legnagyobb exportőre. Szóval van vesztenivalója a Peking és Washington között dúló kereskedelmi háborúskodásban.
Újabb 200 milliárd dollár értékű termékre vethet ki védővámot Donald Trump, emiatt még drágábbak lehetnek az amerikai vállalatok által Kínában gyártatott elektronikai eszközök.
Nem lennék most sem Donald Trump, sem Tim Cook helyében, miután a nemzettudatos, de talán inkább Erdogan-rajongó török polgárok úgy döntöttek, az Apple mobilkészülékeinek szétkalapácsolásával állnak bosszút az Egyesült Államokon az országukat ért amerikai szankciók miatt.
Az amerikai-kínai kereskedelmi háború nemcsak az amerikai gazdaságra lehet negatív hatással. Az abból fakadó áremelést többek között az Apple vásárlói is megérezhetik, világszerte.
Két SUV modelljének az árát is emeli a BMW Kínában, mivel azokat az USA-ban gyártják. Hasonló lépésre kényszerült a Daimler is.
A világ legfejlettebb húsz országának (G20) mezőgazdasági miniszterei közös nyilatkozatban ítélték el a protekcionizmus felerősödését Buenos Airesben befejeződött ülésükön, és megerősítették, hogy nem gördítenek "felesleges akadályokat" a kereskedelem elé.
Ha kiszélesedik és globálissá válik az USA–Kína-, illetve az USA–EU-vámháború, és a világkereskedelem útjába mindenütt akadályok gördülnek, azt azok az országok is megszenvedik, amelyek nem közvetlenül érintettek a konfliktusban. Mi is.
Szigorúan titkosnak mondott találkozót tartottak Berlinben az Egyesült Államok nagykövetségén, hogy megelőzzék az autós vámháborút az USA és az Európai Unió között. Richard Grenell nagykövet fogadta a Mercedes, a BMW és a Volkswagen vezetőit. A Handelsblatt szerint a németek elégedetten hallgatták a nagykövet javaslatát. Ennyit a titokról.
Miközben Trump elnök kereskedelmi háborút folytat szinte az egész világgal, de elsősorban Kínával, a Google bejelentette: 550 millió dollárral bevásárolták magukat a JD.com-ba. Ez a második legnagyobb internetes kereskedelmi hálózat a Mennyei Birodalomban.
A konzervatív Koch-testvérek is élesen bírálják az amerikai elnök vámtarifával kapcsolatos intézkedéseit, ezért többmilliós ellenkampányba kezdenek.
Nem csak az amerikai mogyoróvaj drágulhat, a vámháború kiszélesedése a kecskeméti Mercedes gyárat is elérheti.
Néhány amerikai termékre 25, sokra pedig 15 százalékos vámot vetett ki Peking.
Fenyegetésre és megfélemlítésre használja Trump a protekcionizmust, de az unió megvédi magát – mondta az EU kereskedelmi biztosa.
Totális kereskedelmi háború jön, vagy csak iszapbirkózás zajlik a világ legnagyobb gazdasági hatalmai között? Elmagyarázzuk, miért kell tartani Donald Trump védővámjaitól.
A brit kormány "mélységes aggodalmának" adott hangot Theresa May az amerikai elnök által az acél- és alumíniumimportra kilátásba helyezett 25, illetve 10 százalékos büntetővámok miatt.
A trafikok megnyitásában is olajozottan működik a nemzeti együttműködés, már a kormány is beavatkozott a nyertesek érdekében. Jön a romkocsmaadó, eltűnik a PSZÁF, tombol az árvíz, és nulla százalékos növekedéssel dübörög a gazdaság. Tippelje meg a tündérmese folytatását a hvg.hu-val!