szerző:
MTI

Különösen nehéz helyzetben vannak a német autógyártók – állapítja meg az EY pénzügyi tanácsadó vállalat tanulmánya.

A nyersanyagárak növekedése és az elektromos mobilitásra való átállás beruházásigénye, valamint az importvámháború miatt megemelkedett költségszint világszerte olyannyira leszorította az autógyártók nyereségességét, amire a globális pénzügyi válság óta nem volt példa – állapítja meg az EY pénzügyi tanácsadó vállalat kedden publikált tanulmánya.

A harmadik negyedévben az EY tanulmánya szerint 2009 óta első alkalommal 3,7 százalékkal 18,4 millióra csökkent a világszerte eladott gépkocsik száma. (A JATO Dynamics adatai szerint 2017-ben 2,3 százalékkal 82 millióra nőtt a személygépkocsi-eladások száma.)

A legtöbb autót a harmadik negyedévben a Toyota értékesítette, 2,64 milliót, a második helyet a Volkswagen-konszern szerezte meg 2,4 millióval, a harmadik helyre pedig a General Motors került 1,98 millióval.

Az autógyárak összesített adó- és kamatfizetés előtti (EBIT) eredménye pedig a július-szeptemberi negyedévben 3,3 százalékkal 19,3 milliárd euróra csökkent.

A jen gyengülésének köszönhetően a Toyota a globális trenddel ellentétben 10,9 százalékkal növelni tudta működési eredményét.

A német autógyárak eladásai kevésbé csökkentek ugyan a globális átlagnál, 2,7 százalékkal, működési eredményük azonban 7,6 százalékkal 6,9 milliárd euróra csökkent.

A német autógyártók különösen nehéz helyzetben vannak Peter Fuß, az EY szakértője szerint. Egyrészt azért, mert a már eddig is mintegy 30 milliárd eurós költséget okozó dízelválság utóhatásai nem szűnnek újabb és újabb terheket róni rájuk, másrészt azért, mert hátrányos devizaárfolyam-hatások terhelték meg eladásaikat és bevételeiket. Mindemellett az Egyesült Államok és Kína között fellángolt kereskedelmi ellentétek is csak tovább fokozták a német autógyárak problémáit.

Az elektromos mobilitásra való átállás, a mobilitási szolgáltatások, a járműtechnológiai digitalizáció és a vezető nélkül közlekedő járművek kifejlesztésének több milliárd eurós beruházási igénye miatt az EY szakértői belátható időn belül nem számítanak az autógyártók nyereségességének a javulására.

Az ágazatnak hozzá kell szoknia az elmúlt rekordévekben megszokottnál szerényebb nyereségességhez – foglalta össze a tanulmány megállapításait Constantin Gall, az EY autóipari és közlekedési szakértője.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Már nem a Facebookon terjed az Iszlám Állam propagandája, új appot néztek ki maguknak

Már nem a Facebookon terjed az Iszlám Állam propagandája, új appot néztek ki maguknak

Fürjes: Az is lehet, hogy menet közben állítanak le építkezéseket

Fürjes: Az is lehet, hogy menet közben állítanak le építkezéseket

Ismerős Arcok-koncertet tartanak a Bem térre tartó fáklyás felvonulás után

Ismerős Arcok-koncertet tartanak a Bem térre tartó fáklyás felvonulás után

Az abortusz nem bűncselekmény többé Észak-Írországban

Az abortusz nem bűncselekmény többé Észak-Írországban

A Trónok harcából igazolhat át A Gyűrűk Ura-sorozat főgonosza

A Trónok harcából igazolhat át A Gyűrűk Ura-sorozat főgonosza

Orvosi vényekkel visszaélés miatt ítéltek el egy orvosasszisztenst Pécsen

Orvosi vényekkel visszaélés miatt ítéltek el egy orvosasszisztenst Pécsen