Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
Különösen nehéz helyzetben vannak a német autógyártók – állapítja meg az EY pénzügyi tanácsadó vállalat tanulmánya.
A nyersanyagárak növekedése és az elektromos mobilitásra való átállás beruházásigénye, valamint az importvámháború miatt megemelkedett költségszint világszerte olyannyira leszorította az autógyártók nyereségességét, amire a globális pénzügyi válság óta nem volt példa – állapítja meg az EY pénzügyi tanácsadó vállalat kedden publikált tanulmánya.
A harmadik negyedévben az EY tanulmánya szerint 2009 óta első alkalommal 3,7 százalékkal 18,4 millióra csökkent a világszerte eladott gépkocsik száma. (A JATO Dynamics adatai szerint 2017-ben 2,3 százalékkal 82 millióra nőtt a személygépkocsi-eladások száma.)
A legtöbb autót a harmadik negyedévben a Toyota értékesítette, 2,64 milliót, a második helyet a Volkswagen-konszern szerezte meg 2,4 millióval, a harmadik helyre pedig a General Motors került 1,98 millióval.
Az autógyárak összesített adó- és kamatfizetés előtti (EBIT) eredménye pedig a július-szeptemberi negyedévben 3,3 százalékkal 19,3 milliárd euróra csökkent.
A jen gyengülésének köszönhetően a Toyota a globális trenddel ellentétben 10,9 százalékkal növelni tudta működési eredményét.
A német autógyárak eladásai kevésbé csökkentek ugyan a globális átlagnál, 2,7 százalékkal, működési eredményük azonban 7,6 százalékkal 6,9 milliárd euróra csökkent.
A német autógyártók különösen nehéz helyzetben vannak Peter Fuß, az EY szakértője szerint. Egyrészt azért, mert a már eddig is mintegy 30 milliárd eurós költséget okozó dízelválság utóhatásai nem szűnnek újabb és újabb terheket róni rájuk, másrészt azért, mert hátrányos devizaárfolyam-hatások terhelték meg eladásaikat és bevételeiket. Mindemellett az Egyesült Államok és Kína között fellángolt kereskedelmi ellentétek is csak tovább fokozták a német autógyárak problémáit.
Az elektromos mobilitásra való átállás, a mobilitási szolgáltatások, a járműtechnológiai digitalizáció és a vezető nélkül közlekedő járművek kifejlesztésének több milliárd eurós beruházási igénye miatt az EY szakértői belátható időn belül nem számítanak az autógyártók nyereségességének a javulására.
Az ágazatnak hozzá kell szoknia az elmúlt rekordévekben megszokottnál szerényebb nyereségességhez – foglalta össze a tanulmány megállapításait Constantin Gall, az EY autóipari és közlekedési szakértője.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Meghosszabbították a BAY Voucher programot – október közepéig lehet pályázni.
Egy év alatt jelentősen romlott Orbán Viktor kormányfői alkalmasságának megítélése, Magyar Péter viszont tömegeket tudott meggyőzni arról, hogy kompetens vezetője lehetne az országnak – derül ki a HVG számára készült Medián-felmérésből. A többség tavaly még Orbánt látta alkalmasabb kormányfőnek, idén viszont már Magyart.
Elmondása szerint megrögzött Bond-rajongó, aki számára a karakter szent terület.
A párt fővárosi frakciója hajlandó részt venni a hétfői közgyűlésen, de kérnek is cserébe.
A magabiztos Tisza-előnyt mérő, június elején készült Medián-kutatásban azt is megvizsgálták, milyen hatással lennének a különböző összefogás-kombinációk Magyar Péter pártjára.