Megvan, ki építi ki az e-útdíj rendszert
Az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. valósítja meg az elektronikus útdíj-beruházást − mondta a Napi Gazdaságnak Vályi-Nagy Vilmos, a fejlesztési tárca infokommunikációért felelős helyettes államtitkára.
Az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. valósítja meg az elektronikus útdíj-beruházást − mondta a Napi Gazdaságnak Vályi-Nagy Vilmos, a fejlesztési tárca infokommunikációért felelős helyettes államtitkára.
Továbbra is ellenzi a német kancellár a személyautók után fizetendő sztrádadíjat, máshol is inkább a tehergépkocsik gazdáira próbálják terhelni az utak fenntartási költségeit - közölte összeállításában az MR1-Kossuth Rádió.
Megcsúszott az elektronikus útdíj tendere, mivel a nyertes Getronics közölte, nem áll készen a szerződésre. A lehetőségek között a beruházás teljes bukása is szerepel - írja csütörtöki számában a Népszabadság.
Belgiumban sikeresen teszteltek egy újfajta útdíj-fizetési rendszert, mely több szempont szerint differenciálva veti ki a díjakat a sofőrökre. A tesztben résztvevő autósok több mint fele változtatott mindennapi utazási szokásain, ami még a kutatókat is meglepte.
Három hazai, egy-egy kínai, olasz, osztrák és szlovák, valamint egy osztrák-magyar konzorcium jelentkezett a magyar e-útdíj infrastruktúra építésére kiírt közbeszerzésre. A rendszernek jövő júliustól évi 150 milliárd forintot kellene termelnie. De az egész könnyen dugába dőlhet, miután a versenyzők rajtvonalra hívása sem volt problémamentes.
Az elektronikus útdíjrendszer kialakítására kiírt tender határidejét állítólag azért módosíthatták kétszer is nem sokkal a megjelenése után, hogy a lehetséges kínai pályázó is elindulhasson a pályázaton - írta a Népszabadság, amely szerint az előző, október elsejei határidő egybeesik egy kínai ünnep időpontjával.
Összesen öt napja van annak, aki a használatarányos útdíj beszedésére alkalmas rendszer szállítására pályázna. Az Állami Autópálya Kezelő az Európai Unió hivatalos lapjában jelentette meg a 42 milliárdos tendert - írja a szerdai Népszabadság.
A teljes közúthálózaton be kellene vezetni az útdíjat a Levegő Munkacsoport szerint, így megelőzhető lenne, hogy a teherjárművek letérjenek az alsóbbrendű utakra.
Az M6-oson utazó autósok véleménye szerint azért jó az autópályán közlekedni, mert nem használja senki. Az M6 66 milliárd forint rendelkezésre állási díj mellett 2,5 milliárd forint bevételt produkál - írja a Sorok Között blog.
Elvileg egy év alatt is kiépíthető a magyar elektronikus útdíjrendszer, és a 150 milliárd forintos tervezett éves bevétel is teljesíthető. Ehhez azonban meg kell végre határozni, hol legyen a fizetős-nem fizetős határ, milyen technológia végezze az ellenőrzést és mekkora legyen az egységnyi e-útdíj. A FairTransfer társaság szerdán publikált tanulmánya szerint a rendszer hatalmas bevételeket hozhat. A hibák viszont túl sokba kerülhetnek.
A parlament és a főváros gazdasági bizottságának fideszes elnöke szerint idén a BKV esetében is felmerülhet a tiltott állami támogatás problémája, csakúgy, mint a közelmúltban a Malév esetében. Rogán Antal hétfőn a TV2 Mokka című műsorában azt mondta: májusig rendezni kell a BKV helyzetét.
Tarlós István főpolgármester kedden sajtótájékoztatón közölte: az autósokat terhelő útdíj eredetileg Rogán Antal ötlete volt. Videó.
Nem merült fel a kormány ülésén a budapesti útdíj témája a miniszterelnök szóvivőjének tájékoztatása szerint.
A fővárosi Jobbik elfogadhatatlannak tartja, hogy "a kufárok és privatizátorok utódpártja", a Demokratikus Koalíció saját ötlet híján a Jobbik által megfogalmazott szakmai javaslatot sajátjaként állítja be - írta közleményében a Jobbik fővárosi képviselője, Czeglédi János.
Az állam mindenben a jogszabályoknak megfelelően fog eljárni az elektronikus útdíjszedési rendszer ügyében és a projekt nem csúszik, július elsejére elkészül - mondta Vályi-Nagy Vilmos, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) államtitkára. Szerinte a sajtó rosszul interpretálta Orbán Viktor tegnapi szavait a projekthez kapcsolódó közbeszerzésről.
"Szakított" az útdíjtender nyertesével, a Getronics Magyarországgal a díjszedő rendszer beruházásához műszaki referenciát biztosító alvállalkozó - írta a Népszabadság, amely szerint felfüggeszthetik az egész projektet, ha a norvég partner valóban kiszáll.
A kabinet 42 milliárd forintot szán a használatarányos elektronikus útdíj rendszerének tervezésére és kiépítésére, továbbá az "éles üzemi" indulástól számított egy évig tartó bevezetés támogatói tevékenységére - tartalmazza a legfrissebb Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat.
Lefékezték a használatarányos útdíjtendert: az akár százmilliárd forintos fejlesztésről szóló kormányhatározat újabb néhány napos csúszással jelenhet meg, a rendszerszállítók kiválasztásába szeptember helyett októberben vághatnak vele – írta pénteki számában a Népszabadság.
Több határidő is lejárt a május 3-án kelt, Orbán Viktor miniszterelnök által szignált, a használatarányos útdíjfizetési rendszer hazai bevezetése kapcsán született kormányhatározatban megjelölt terminusok közül – írta a Napi Gazdaság hétfői számában.
A járműkövető technológiával foglalkozó WebEye Magyarország Kft. az európai tapasztalatok alapján kétféle technológiai megoldást tart alkalmasnak az e-útdíj bevezetésére: az utakra telepített, mikrohullámú jeladókat hordozó elektronikus kapuk kialakítását, vagy GPS-technológiák alkalmazását.