#útdíj

Jön az e-útdíj - így változik a rendszer

A tervek szerint az e-útdíj megállapításakor figyelembe veszik majd a megtett távolságot, a teherautó súlyát és azt is, hogy hol közlekedik a jármű - hangzott el a Duna Televízió híradójában.

hvg.hu


Megvan, ki építi ki az e-útdíj rendszert

Az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. valósítja meg az elektronikus útdíj-beruházást − mondta a Napi Gazdaságnak Vályi-Nagy Vilmos, a fejlesztési tárca infokommunikációért felelős helyettes államtitkára.

hvg.hu
  • hvg.hu
  • MTI

NFM: félreértették, amit Orbán az e-útdíjról mondott

Az állam mindenben a jogszabályoknak megfelelően fog eljárni az elektronikus útdíjszedési rendszer ügyében és a projekt nem csúszik, július elsejére elkészül - mondta Vályi-Nagy Vilmos, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) államtitkára. Szerinte a sajtó rosszul interpretálta Orbán Viktor tegnapi szavait a projekthez kapcsolódó közbeszerzésről.

MTI

Útdíj: állítólag kiszáll a norvég partner

"Szakított" az útdíjtender nyertesével, a Getronics Magyarországgal a díjszedő rendszer beruházásához műszaki referenciát biztosító alvállalkozó - írta a Népszabadság, amely szerint felfüggeszthetik az egész projektet, ha a norvég partner valóban kiszáll.

hvg.hu

Merkel hallani sem akar az útdíjról

Továbbra is ellenzi a német kancellár a személyautók után fizetendő sztrádadíjat, máshol is inkább a tehergépkocsik gazdáira próbálják terhelni az utak fenntartási költségeit - közölte összeállításában az MR1-Kossuth Rádió.

hvg.hu

Népszabadság: borulhat az egész útdíjtender

Megcsúszott az elektronikus útdíj tendere, mivel a nyertes Getronics közölte, nem áll készen a szerződésre. A lehetőségek között a beruházás teljes bukása is szerepel - írja csütörtöki számában a Népszabadság.

hvg.hu

Van, ahol bevált az útdíj

Belgiumban sikeresen teszteltek egy újfajta útdíj-fizetési rendszert, mely több szempont szerint differenciálva veti ki a díjakat a sofőrökre. A tesztben résztvevő autósok több mint fele változtatott mindennapi utazási szokásain, ami még a kutatókat is meglepte.

hvg.hu

Megvan, kik építenék az e-útdíjrendszert

Három hazai, egy-egy kínai, olasz, osztrák és szlovák, valamint egy osztrák-magyar konzorcium jelentkezett a magyar e-útdíj infrastruktúra építésére kiírt közbeszerzésre. A rendszernek jövő júliustól évi 150 milliárd forintot kellene termelnie. De az egész könnyen dugába dőlhet, miután a versenyzők rajtvonalra hívása sem volt problémamentes.


Népszabadság: kínaiak miatt írhatták át az útdíjtendert

Az elektronikus útdíjrendszer kialakítására kiírt tender határidejét állítólag azért módosíthatták kétszer is nem sokkal a megjelenése után, hogy a lehetséges kínai pályázó is elindulhasson a pályázaton - írta a Népszabadság, amely szerint az előző, október elsejei határidő egybeesik egy kínai ünnep időpontjával.

hvg.hu

Népszabadság: kiírták az e-útdíj tendert

Összesen öt napja van annak, aki a használatarányos útdíj beszedésére alkalmas rendszer szállítására pályázna. Az Állami Autópálya Kezelő az Európai Unió hivatalos lapjában jelentette meg a 42 milliárdos tendert - írja a szerdai Népszabadság.

MTI
  • MTI
  • Népszabadság

42 milliárdért épül ki az e-útdíj rendszer

A kabinet 42 milliárd forintot szán a használatarányos elektronikus útdíj rendszerének tervezésére és kiépítésére, továbbá az "éles üzemi" indulástól számított egy évig tartó bevezetés támogatói tevékenységére - tartalmazza a legfrissebb Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat.

MTI

Népszabadság: lefékezték az útdíjtendert

Lefékezték a használatarányos útdíjtendert: az akár százmilliárd forintos fejlesztésről szóló kormányhatározat újabb néhány napos csúszással jelenhet meg, a rendszerszállítók kiválasztásába szeptember helyett októberben vághatnak vele – írta pénteki számában a Népszabadság.

MTI



Milliárdos bukás az M6-os

Az M6-oson utazó autósok véleménye szerint azért jó az autópályán közlekedni, mert nem használja senki. Az M6 66 milliárd forint rendelkezésre állási díj mellett 2,5 milliárd forint bevételt produkál - írja a Sorok Között blog.

hvg.hu

E-útdíj: Fölösleges 8000 kilométert lefedni az új rendszerrel

Elvileg egy év alatt is kiépíthető a magyar elektronikus útdíjrendszer, és a 150 milliárd forintos tervezett éves bevétel is teljesíthető. Ehhez azonban meg kell végre határozni, hol legyen a fizetős-nem fizetős határ, milyen technológia végezze az ellenőrzést és mekkora legyen az egységnyi e-útdíj. A FairTransfer társaság szerdán publikált tanulmánya szerint a rendszer hatalmas bevételeket hozhat. A hibák viszont túl sokba kerülhetnek.

hvg.hu

Teljesen új technológia kell az e-útdíjhoz

A járműkövető technológiával foglalkozó WebEye Magyarország Kft. az európai tapasztalatok alapján kétféle technológiai megoldást tart alkalmasnak az e-útdíj bevezetésére: az utakra telepített, mikrohullámú jeladókat hordozó elektronikus kapuk kialakítását, vagy GPS-technológiák alkalmazását.

hvg.hu

Rogán: a BKV állami támogatásával is baj lehet

A parlament és a főváros gazdasági bizottságának fideszes elnöke szerint idén a BKV esetében is felmerülhet a tiltott állami támogatás problémája, csakúgy, mint a közelmúltban a Malév esetében. Rogán Antal hétfőn a TV2 Mokka című műsorában azt mondta: májusig rendezni kell a BKV helyzetét.

MTI