"Kivel egyeztettek? Hol a hatástanulmány?"
Most csak rövid időre zárták le az M1/M7 bevezető szakaszát Budaörsnél, de januárban országos blokád is jöhet, ha marad a most kivetett pluszteher.
Most csak rövid időre zárták le az M1/M7 bevezető szakaszát Budaörsnél, de januárban országos blokád is jöhet, ha marad a most kivetett pluszteher.
A Magyar Autóklub (MAK) támogatja a megyei matricás rendszer bevezetését, viszont az elkerülő és bevezető utakon a szükséges hatástanulmányok megismeréséig ellenzi a díjfizetés bevezetését - közölte az autóklub országos elnöksége csütörtöki ülését követően.
A fővárosi agglomerációs települések és Budapest érintett kerületeinek képviselői elutasítják a fizetős M0-s tervét.
A Fidesz kezdeményezésére került le a keddi napirendről az országgyűlési törvény módosítása, ami alapján a képviselők az üzemanyagkártya terhére vásárolhatnának autópálya-matricát. A javaslat sürgős beterjesztéséhez hétfőn eltértek a házszabálytól.
Aktivisták figyelmeztetik az autósokat kedd reggel az M1-M7-es közös bevezető szakaszán a január 1-jétől bevezetendő útdíjra, az Agip kútnál lévő gyalogos felüljáróról.
A Facebook-oldalán közzétett közleményben cáfolta az NFM közleményét Wittinghoff Tamás, Budaörs polgármestere
A főpolgármester a kerületi polgármesterekkel egyeztetett, ez után hozta nyilvánosságra javaslatát. Azt kérik a kormánytól, hogy ha bevezetik az útdíjat, akkor legyen egy egyéves próbaidőszak, ezalatt mérjék a forgalmat az utakon, vizsgálják az útdíj hatásait. Kiderült: a Megyeri híd időközben kikerült a fizetős zónából.
Az országgyűlési törvényhez benyújtott módosítás szerint autópályamatricát, bérletet, vonatjegyet is vehetnek az üzemanyagkártya terhére a parlamenti képviselők. Parkolási díjat is fizethetnek belőle, ha számlával igazolják a költséget. A módosítás sürgős elfogadásához eltérnek a határozati házszabálytól, amit néhány kivétellel az ellenzéki képviselők is megszavaztak.
A kormányszóvivő szerint a kiindulópont a megyei matricák bevezetése, a kormány célja a közlekedők helyzetének javítása. A hét végén a fuvarozókkal, hétfőn az önkormányzatokkal egyeztetnek, a kormány pedig szerdai ülésén foglalkozik a témával. Az elkészült hatástanulmányokat elérhetővé teszik..
A Jobbik egyetért abban, hogy az autósokat át kell terelni a közösségi közlekedésre Budapesten, azonban szerinte ezt a Fidesz az autós társadalom büntetésével tenné, a Jobbik pedig kedvezményekkel ösztönözné az átállást. Határozati javaslatot nyújtanak be a közgyűlésnek, amelyben az új útdíjtételek elítélését mondaná ki és felkérné a főpolgármestert, hogy járjon közben.
Bár Orbán Viktor a pénteken a Napi Gazdaságban megjelent interjújában azt mondta, hogy az M0-s körgyűrűt uniós kötelezettség miatt kell fizetőssé tenni, az Európai Bizottság a Portfolio.hu-nak cáfolta, hogy lenne bármiféle ilyen kötelezettség.
Szolnoki Gábor, Tárnok fideszes polgármestere azt mondta, a település lakói jól járnak a megyei autópályamatricákkal, mert eddig éves autópálya-díjat kellett venniük.
Az üzemanyagárak csökkenése és a negatív infláció közepette a döntéshozókban is felmerülhet, hogy most remek és viszonylag fájdalommentes alkalom nyílhat a jövedéki adó emelésére – írta szombaton a napi.hu.
Kovács Péter, a XVI. kerület fideszes polgármestere is meglepődött a fizetős M0-ás ötletén, az általa vezetett Budapesti Önkormányzatok Szövetsége azonnal tárgyalásokat kezdeményez a kormánnyal, mert nem tartják bevezethetőnek az útdíjat.
Az LMP szerint a pénzbehajtásról szól az a terv, amely szerint a kormány fizetőssé tenné az M0-s autóutat és az autópályák bevezető szakaszait.
Évi 150 milliárd forint bevétel helyett 200 milliárd az új célszám – értesült a Napi. Arról azonban még nincs hír, hogy ezt tarifadrágulással képzeli-e el a kormány.
Kétmilliárd forintnyi útdíjbírság alól mentesülhetnek a fuvarozók, miután megszavazták a téves bevallás miatti útdíjbírságot elengedő módosítót.
Januártól októberig 123,8 milliárd forint e-útdíjat fizettek be a fuvarozók, éves szinten 150 milliárdot várnak – közötle a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.
Szeptember 14-én, vagyis vasárnap, hajnali 1 és 5 óra között karbantartás miatt szünetel a HU-GO elektronikus útdíjszedési rendszer – közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csütörtökön.
Karbantartás miatt üzemszünet lesz a HU-GO elektronikus útdíjszedési rendszeren vasárnap hajnalban, 1 és 4 óra között – közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.