Megint áremelés jön: kilenc hónapja nem volt ilyen drága a dízel
A benzinesek most megússzák a drágulást.
A benzinesek most megússzák a drágulást.
A kormány kiengedi az üzemanyagokra kivetett 3 százalékos kiskereskedelmi adót. De a jövedéki adót emeli.
Jó néhány emelés után, ez most egy kedvező fordulat.
A benzin is jelentősen többe kerül.
Talán vége egy időre az áremelkedésnek.
Október eleje óta a közel-keleti konfliktus eldurvulása miatt rohamosan drágul a nyersolaj, és ezt a benzinkutak árai is követték. A magyar tankolókat tovább sújtja, hogy az olaj-, illetve az olajtermékimport szempontjából meghatározó dollárral és euróval szemben is gyengül a forint. Mi jöhet még a hazai kutakon, és pontosan melyek a kockázatok a globális olajkereskedelemben?
Kedden nem lesz olcsóbb sem a benzin, sem a dízel, igaz, legalább nem is drágulnak.
A statisztikai hivatal a minisztérium egyetértésével változtatott a módszertanon, havi adatközlésre állt át. Ezzel véget érhet, de legalábbis alacsony intenzitásra kapcsolt a nagy üzemanyagár-saga, avagy Nagy Márton háborúja a benzinkutasok ellen.
A pohár félig üres vs. a pohár félig tele.
A KSH kísérleti statisztikája szerint a benzin és a gázolaj is olcsóbb Magyarországon, mint a környező országok átlagára, de már nem annyival, mint egy héttel korábban.
A benzin és a dízel nagykereskedelmi ára is csökken.
Ahogy várható volt, miután a román és horvát jövedékiadó-emelések bekerültek a statisztikába, kiderült, hogy a magyar árak nem lógnak ki felfelé. Az NGM következetesen tartja magát a csúsztatós ár-összehasonlításhoz, a KSH harmadszor is módosítja a statisztikát a kormány megrendelésére.