Megáll az üzemanyagárak csökkenése
Kedden nem lesz olcsóbb sem a benzin, sem a dízel, igaz, legalább nem is drágulnak.
Kedden nem lesz olcsóbb sem a benzin, sem a dízel, igaz, legalább nem is drágulnak.
A statisztikai hivatal a minisztérium egyetértésével változtatott a módszertanon, havi adatközlésre állt át. Ezzel véget érhet, de legalábbis alacsony intenzitásra kapcsolt a nagy üzemanyagár-saga, avagy Nagy Márton háborúja a benzinkutasok ellen.
A pohár félig üres vs. a pohár félig tele.
A KSH kísérleti statisztikája szerint a benzin és a gázolaj is olcsóbb Magyarországon, mint a környező országok átlagára, de már nem annyival, mint egy héttel korábban.
A benzin és a dízel nagykereskedelmi ára is csökken.
Ahogy várható volt, miután a román és horvát jövedékiadó-emelések bekerültek a statisztikába, kiderült, hogy a magyar árak nem lógnak ki felfelé. Az NGM következetesen tartja magát a csúsztatós ár-összehasonlításhoz, a KSH harmadszor is módosítja a statisztikát a kormány megrendelésére.
A nemzetgazdasági minisztérium újabban az aktuális pénteki magyarországi üzemanyagárakat hasonlítja a szomszéd országok majd egyhetes áraihoz, így nagyobb különbséget tud kimutatni, mintha a hazai árak esetében is a KSH közlését használná. Közben már maga a miniszterelnök fenyegeti az üzemanyag-kereskedőket.
A friss adatok szerint Magyarországon a benzin 4 forinttal, a dízel 10 forinttal drágább a környező országok átlagánál. Ezért már a miniszterelnök fenyegeti a kereskedőket beavatkozással.
Az NGM összehasonlította a pénteki hazai üzemanyagárakat a nagyjából egyhetes régiós átlagárakkal, és azt találta, hogy a hazai árak túl magasak. A kormány újabb „beavatkozással” – praktikusan árstoppal – fenyegeti az üzemanyag-kereskedőket.
Miközben az infláció két hónapja egyre gyorsul, a nemzetgazdasági miniszter szerint összeomlott, és alacsony szinten van. Utóbbi kijelentés is legfeljebb a tavalyi Európa-bajnok inflációhoz viszonyítva igaz, a 4 százalék már a jegybanki toleranciasáv teteje.
A nemzetgazdasági miniszter Románia előzéséről is elmondta a véleményét.
A miniszter örül a Mol árcsökkentésének, és jó ötletnek tartja, hogy csak a szomszédos országokhoz viszonyítsuk a hazai árakat. Az árstop lehetősége még mindig az asztalon van, a kormány a jövő héten dönt.
Csökken a benzin és a gázolaj nagykereskedelmi ára, ez lejjebb húzza a benzinkutak árazásait is. Ezenfelül a kormány ultimátuma további árleszállításra sarkallhatja a kereskedőket.
A Mol tervezett és részleges karbantartást végez a százhalombattai finomítóban. Ennek alapvetően nem kellene semmiféle fennakadást okoznia az ellátásban, ám Nagy Márton miniszter belengette, hogy a kormány akár újra ársapkát vezetne be az üzemanyagokra.
A nemzetgazdasági miniszter nem fél attól, hogy most is ellátáshiány lesz.
Meglepetés nincs, a körkép szerint is jóval a környező országok átalgárai felett van a benzin és dízel magyarországi ára.
A statisztika kísérleti lesz, vagyis nem megbízható, alapja az uniós statisztikai hivatal 2005 óta létező heti árösszesítése. A magyarországi adatok forrása a nagy kúthálózatok ár-önbevallása, amit az energiahivatal felé tesznek.
Megint régiós éllovas a magyarországi benzin- és dízelár, a nemzetgazdasági miniszter így újra egyeztetni hívta a Molt és a Magyar Ásványolaj Szövetséget. De mit tehetnek valójában az árak lenyomásáért? És miért drágul az üzemanyag?
Érdekes lesz a következő forduló a tárgyalásban.
A nemzetgazdasági miniszter úgy látja, „van egy elcsúszás” az árak mérsékléséről szóló korábbi megállapodásukban.