Már több mint 300 tanár csatlakozott az emelt szintű érettségi bojkottjához
Az ötletgazda a tatai Eötvös József Gimnázium volt, január végén jelentették be, hogy 32 tanár választotta a tiltakozásnak ezt a formáját.
Az ötletgazda a tatai Eötvös József Gimnázium volt, január végén jelentették be, hogy 32 tanár választotta a tiltakozásnak ezt a formáját.
Székesfehérvár fideszes polgármestere eddig is tagja volt a kuratóriumnak, de mostantól annak elnökeként folytatja.
A Klebelsberg Központ szerint a tankerületeknek 60 napon túli lejárt közüzemi tartozásuk is volt, mintegy 75 millió forint összértékben.
Jogszabálymódosításról egyeztetett a Belügyminisztérium az oktatás szereplőivel.
Átlagosan 668 ezer forint motivációs jutalom járt a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal munkatársainak.
A zenéhez hasonlóan a nyelvnek is van ritmusa. Van, aki ezt a ritmust könnyedén felismeri, másoknak azonban kitartó figyelemre és sok gyakorlásra van szüksége, míg követni tudja. Az ELTE kutatói új módszert dolgoztak ki a ritmusérzék felmérésére, amely lehetővé teszi a veszélyeztetett gyerekek korai szűrését és fejlesztését.
Hiába jelentkeztek több mint hatezerrel többen idén a pedagógusképzésre, a legtöbb jelentkezőt főként az óvodapedagógus-képzés vonzotta, az ötéves osztatlan tanári képzések továbbra sem népszerűek.
Azt írták, a modellváltáson átesett egyetemek rektorainak nem az Európai Bizottságnál, hanem a kormánynál kellene tiltakozniuk.
Nagy Erzsébeték szerint a kormány szándéka tisztán kiolvasható a költségvetés módosításából, hiszen a tanárok fizetésemelésére vonatkozó passzus csupán akkor lép hatályba, ha megérkeznek az EU-s pénzek.
A netadó elleni felháborodás hívta életre az elmúlt 13 év leginkább előremutató oktatási reformtervét, de az azóta is csak írott malaszt. A kormány 2016-ban elfogadott Digitális Oktatási Stratégiájából szinte semmi nem valósult meg. Ez különösen fájón mutatkozott meg a Covid idején, és a helyzet ma sem jobb.
A modellt váltott felsőoktatási intézmények vezetői azért érzik igazságtalannak az Európai Bizottság döntését, mert úgy vélik, az új struktúrában versenyképesebbé vált az intézményük.
A tantestületek is egy sor jogosultságukat elvesztenék, jöhetnek a vándortanárok.
Az intézmény bevezetése óta mindössze négy alkalommal merült fel annak a gyanúja, hogy az iskolaőr túllépte volna a hatáskörét.
A kormány honlapjára töltötték fel a jogszabálytervezetet, melyben részletezik a pedagógusok béremelésének terveit, a köznevelési foglalkoztatási jogviszony bevezetését és más változtatásokat. Mindent lehet véleményezni, az észrevételeket március 10-ig, e-mailben várják.
Nem volt hajlandó portfóliót írni, és nem hajlandó vállalásokat megfogalmazni a teljesítményértékeléséhez az egyik legjobb vidéki gimnázium tanára, korábbi igazgatója. Elkeseredett posztban írta meg, hogy bár három éve van még a nyugdíjig, de elkezd munkát keresni.
A rendszer 2013-ban indult, azoknak, akik eddig halogatták a dolgot, még november 25-ig van idejük elkészíteni és beadni a portfóliót. Már ha addig el nem törlik az egészet, mert jön helyette a teljesítményértékelés.
Évente kell ezentúl értékelni minden tanár teljesítményét egy 100 pontos skálán, ebből maximum 30 pontot kaphat a pedagógus a személyes céljaira, 70-et pedig központilag meghatározott szempontokra. Az általunk megkérdezett igazgatók szerint az új rendszer nem megvalósítható, és nem lehet objektív. Most úgy tűnik, a jól vizsgázó tanárok béremelést kapnak, de a rosszul teljesítők bérét nem csökkentik.
Az egyetem működése kerülne veszélybe létszámleépítés nélkül – ezzel indokolják a HVG értesülése szerint azt, hogy a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem minden campusán elbocsátások kezdődnek.
Egy friss törvény lehetővé tette az egyházaknak, hogy olyan épületek tulajdonjogát kérjék maguknak, amikben hitéleti, szakrális, vagy köznevelési feladatokat látnak el. A kübekházi iskola és óvoda nem volt az egyházé soha – csupán a fenntartói jogokat kapták meg korábban.
Hogyan kell a matematikát tanítani? – ezt vitatja meg júliusban Budapesten mintegy ezer tanár a világ minden részéről, a konferencia magyar főszervezőjétől mi már most megkérdeztük ezt. Csapodi Csaba szerint érdekes kísérlet lenne, ha a matek tanterv összeállításában részt vehetnének nem matektanárok is. Miért mumustárgy a matek? Mi várható a mesterséges intelligencia elterjedésével az iskolákban? Mire jó a másodfokú egyenlet? Interjú.