Az Európai Bizottság szerdán jóváhagyta a francia Air France és a holland KLM légitársaság fúzióját: ezzel üzleti forgalom szempontjából a világ legnagyobb légitársasága jöhet létre.

A bizottság feltételeinek lényege, hogy a két cégnek lehetővé kell tennie a konkurencia létezését, azaz rivális légitársaságok hatékony működését azokon az útvonalakon is, ahol az egyesülés után az új óriáscégnek nagyon megerősödik pozíciója. Ennek érdekében az Air France és a KLM a tárgyalások során már beleegyezett, hogy lemondanak riválisaik javára napi 47 fel- és leszállási jogukról (azaz slotról - olyan, általában 10-10 perces időintervallumról, amely a repülőtereken az adott légitársaság gépének fel- vagy leszállására szolgál), méghozzá alapvetően az Amszterdam-Párizs, Amszterdam-Milánó, Amszterdam-New York és Párizs-Detroit járatokon.



A fúziót az illetékes amerikai hatóságoknak is jóvá kell hagynia, de szakértők szerint ez nem lehet kétséges - sőt, Jean-Cyril Spinetta, az Air France elnök-vezérigazgatója azt közölte, hogy már meg is kapták az engedélyt. A fúzió egyébként részvénycsere révén bonyolódna majd le.



Az Air France-KLM "házasság" az európai légiközlekedési szektor alapvető átalakulását indíthatja meg. Loyola de Palacio, az Európai Bizottság közlekedési ügyekért felelős tagja már régóta hirdeti, hogy hosszabb távon csak három-négy európai légitársaság őrizhet meg valóban világméretű hálózatot, a többiek kénytelenek lesznek visszaszorulni regionális szintre. Egyes szakértők szerint a következő ilyen összeolvadás a British Airways és a spanyol légitársaság, az Iberia "házassága" lehet. (MTI)

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
Megmotozták és eljárást indítottak a Momentum politikusa ellen

Megmotozták és eljárást indítottak a Momentum politikusa ellen

Andy Vajna: Bush vagy Orbán? Magyarország a hazám - a HVG 2011-es portréinterjúja

Andy Vajna: Bush vagy Orbán? Magyarország a hazám - a HVG 2011-es portréinterjúja

GKI: Az ország fejletlenebb részein élők váltanak szívesebben munkahelyet

GKI: Az ország fejletlenebb részein élők váltanak szívesebben munkahelyet

Róna Péter: Az elvett pénz helyett nemzeti büszkeséget kapnak a szegények

Róna Péter: Az elvett pénz helyett nemzeti büszkeséget kapnak a szegények

Annyira erősödnek az óceánok hullámai, hogy kezd veszélyessé válni a helyzet

Annyira erősödnek az óceánok hullámai, hogy kezd veszélyessé válni a helyzet

Egyszer csak belépett a Twitchen futó adásba a 29 éves politikusnő, hogy transznemű fiataloknak gyűjtsön pénzt

Egyszer csak belépett a Twitchen futó adásba a 29 éves politikusnő, hogy transznemű fiataloknak gyűjtsön pénzt