Tetszett a cikk?

Egy osztrák szerverhez futnak be azok az ügyfélinformációk, amelyeket az OTP Bank klónozott ügyfélportálján keresztül próbálnak ismeretlen tettesek megszerezni.

Eddig egyetlen egy ügyfél esetében jártak sikerrel, de kár nem történt, a bank ismeretlen tettes ellen feljelentést tett – mondta az MTI-nek Juhász Róbert, az OTP Bank Rt. Elektronikus Bank Igazgatóságának főosztályvezetője pénteken.



Az OTP Bank ügyfélportálján, a házi bank belépő képernyőjén is közzétette ügyfelei számára szóló figyelmeztetését, és 110 ezer mobilszerződéssel rendelkező ügyfelét SMS-üzenetben is figyelmezteti a csalásra.



Az OTP semmilyen adatkérő e-mail üzenetet nem küldött, az ügyfeleiket arra kérik ilyen kérésnek ne tegyenek eleget, s csakis a megszokott úton lépjenek be a bank rendszerébe.



Juhász Róbert elmondta, egyik ügyfelük jelentette be csütörtök este, hogy a banktól e-mail üzenetet kapott, amelyben arra szólítják fel, hogy mivel régóta nem használja az OTP Bank Internetes szolgáltatását, ha nem akarja, hogy a szolgáltatást töröljék a listáról, egy általuk megadott, a laikus ügyfél számára OTP Bankos portálnak tűnő címre jelentkezzen be, s közölje adatait.



Az OTP Bank szakemberei kiderítették, a bank portálját leklónozták s az információk egy osztrák szerverhez jutnak el.



Az OTP Bank 310 ezer internetes banki ügyfelével meghatározó ezen a magyar piacon, az elektronikus szolgáltatásokat igénybe vevők 88 százaléka lakossági ügyfél.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!