Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Nem a segélyplafon meghúzásával kezdené meg a szociális támogatások egységes kezelését a kormány a Népszabadság szerint, egy törvényjavaslatból és a jövő évi költségvetésből ugyanis kiderül, a segélyek egy része átkerülne a kormányhivatalokhoz. Elképzelhető, hogy a segélyplafon egy új segélyezési rendszer részeként kerül majd bevezetésre.
A lap emlékeztet arra, hogy a szociális igazgatásról szóló törvény alapján 2013-ban 220,7 milliárd forint lehet az önkormányzatokon átfolyó kiadás, amelyhez plafont kapcsolhat a kormány, a törvényjavaslatból azonban az is kiderül, hogy a segélyek egy része kikerülne a jegyzők hatásköréből, a jövőben pedig a járási kormányhivatalok döntenének például az időskorúak támogatásáról.
Azok a segélyek, amelyekről továbbra is a jegyzők intézkednek, ezentúl egységes rendszerként, "létalapként" kerülnének a rászorulókhoz. A létalap alaptámogatási és kiegészítő támogatási komponensekből áll: az előbbi a jövedelem emelését biztosítja, a rendszeres szociális segélyen, illetve a foglalkoztatást helyettesítő támogatáson keresztül, utóbbi pedig az "egyéb szükségletekhez", mint a lakfenntartás, nyújt segítséget.
Mint a hvg.hu is megírta, már készül a jogszabály-módosítás, mellyel a kabinet segélyezési plafont vezet be az egy főnek havonta összesen kifizethető szociális támogatásokra. A plafon az önkormányzatok által fizetett szociális juttatásokra vonatkozna és 10-20 milliárd forint megtakarítást remél tőle a Nemzetgazdasági Minisztérium.
Varga Attila, a Népszabadság által megkérdezett szociálpolitikus emlékeztetett rá, hogy már a tavaly megjelent Széll Kálmán Tervben is szerepelt, hogy a segélyezés rendszere bonyolult és kusza. A szakember szerint általánosságban a segélyplafon bevezetése értelmezhetetlen, mivel a szociális juttatások különböző elveken és különböző intézményeken keresztül járnak, a biztosítási elven járó juttatásokat, valamint a gyermekneveléshez és fogyatékossághoz kapcsolódó kat leszámítva pedig a plafon inkább a szűken vett önkormányzati segélyezésnél jöhet csak szóba.
A Népszabadság több forrásból úgy tudja, hogy a plafon valóban csak a rendkívüli gyermekvédelmi támogatásra, az átmeneti és a temetési segélyre vonatkozik majd, amely három ellátást összevonják, és önkormányzati segélynek nevezik át. A szociális szakemberek szerint ez azért sem érthető, mert mindhárom segélynél alkalmazzák a jövedelmi korlátot, ez önmagában egyfajta plafonnak tekinthető.
Varga Attila szerint egyelőre nem világos, hogy a segélyplafon bevezetését egy új segélyezési rendszer részeként képzeli-e el a kormány, mert jelenleg eltérő jövedelmi küszöbök és feltételek vannak még a tipikus segélyek esetében is, és az sem világos, miért kellene különböző célú juttatásokat összegezni. Vannak ugyanis olyan kedvezmények is, amelyek például nem csak jövedelmi rászorultság alapján érhetőek el.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nagy feltűnést keltett és sok díjat elnyert A fehér várkastély című, Japánban, az Edo-korban játszódó társasjáték. Az alapötlete olyan, hogy elsőre nem is érti az ember, hogy lehet ezt kivitelezni, de az első játék után kiderül: A fehér várkastély rászolgált a sikerére.
Pálinkás József, az MTA volt elnöke a Népszavának arról is beszélt, hogy a magyar kormánynak nincs semmiféle tudománypolitikája, csak kósza ötletei.
A Gyurcsány-tánc óta nem láttunk ilyet.