Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Növekszik az eurókötvény kibocsátással finanszírozott akvizíciók népszerűsége a kínai vállalatok körében.
Kínai vállalatok az idén már 2,9 dollár értékben bocsátottak ki euróban denominált kötvényeket a Dealogic adatai szerint, míg 2014 elején ugyanennyi idő alatt még semennyit sem, az egész évben pedig 3,3 milliárd dollárnyit. A kínai kibocsátók az eurókötvények kedvéért a jüanban denominált kötvényeket "ejtették" és nem a dollárkötvényeket. A jüanban denominált "dim sum" néven ismert offshore kötvényekből az idei első három hónapban 250 millió dollár értékben bocsátottak ki, míg tavaly ugyanennyi idő alatt 6,6 milliárd dollárnyit. A dollárkötvények kibocsátása viszont gyakorlatilag nem változott a tavalyihoz képest, az idei első negyedévben 16,3 milliárd volt.
Az eurókötvények kibocsátásának növekvő népszerűsége a kínai vállalatok körében részben akvizíciós preferenciáikat tükrözi. Az eurókötvények kibocsátásával szerzett tőkét vállalatfelvásárlásokra, befektetésekre és forgóeszközként tudják felhasználni. A már portugál és olasz távvezeték hálózat üzemeltető vállalatokban is részesedéssel rendelkező pekingi State Grid vállalat januárban például egymilliárd euró tőkét vett fel kötvénykibocsátással. A francia Club Med üdülési csoport megvásárlását pedig az elmúlt hónapban a Fosun International diverzifikált befektető társaság 939 millió eurós kötvénykibocsátással finanszírozta. A Fosun európai befektetési portfolióján egyébként portugál pénzügyi és egészségügyi cégek és görög duty free üzletek mellett már a német Tom Taylor divatcég is szerepel.
Euróban eladósodni meglehetősen jó fedezeti stratégiának tűnik - mutatott rá Jon Pratt, a Barclays ázsiai tőkepiaci igazgatója, hozzátéve, hogy az elkövetkező hónapokban az eurókötvényeket kibocsátó kínai vállalatok számának szaporodására lehet számítani. Az elmúlt hat hónapban az euró árfolyama 13 százalékkal csökkent a jüannal szemben.
Hasonló törekvések észlelhetők indiai, dél-koreai és hongkongi vállalatok részéről is, de újabban már az olyan nagyobb amerikai vállalatok is megjelentek a kibocsátók sorában, mint a Whirlpool, a Kellogg, vagy a Coca-Cola. A Dealogic adatai szerint 15 nem pénzügyi amerikai vállalat az idén már 21,7 milliárd dollár értékben bocsátott ki eurókötvényt, ami háromszorosa a tavalyi azonos időszakénak.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Nem kell már tartós tejet venni, jön a világháború, kivéve Magyarországon – üzeni Orbán. Megnéztük, mi igaz az állításaiból.
Arról kérdeztük a tiltakozókat, szerintük mit szimbolizál az uradalom.