Molnár Csaba
Molnár Csaba
Tetszett a cikk?

A magyar fociválogatott hatalmasat durrantott az Eb-n, valószínűleg nem volt ember, aki számított volna ilyen eredményre. Vajon az általános elképedést okozó játék nyomán a válogatott focistáival ezentúl mindent el lehet majd adni? A szakértők szerint nő a fiúk reklámértéke, olvasóink többsége viszont könnyedén átlép a marketingcsapdán.

Az nem is kérdéses, hogy a magyar fociválogatott franciaországi produkciójával egy csapásra megugrott a csapat és a játékosok – addig gyakorlatilag csak elméletben létező – reklámértéke. A szakemberek szerint szaporodni fognak a játékosokkal promotált termékek, a tévé- és utcai reklámokban is gyakrabban tűnnek majd fel a játékosok, de akár a csapat is egyben.

Ez végül is az Európa-bajnoki szereplés logikus következménye, kérdés azonban, hogy mit gondolnak a fogyasztók mondjuk a Böde Dani-s nyári napernyőkről, meg a dzsudzsákos fogkeféről. Röviden: nagyjából pont tesznek rá, hogy mit reklámoznak a futballistákkal.

MTI / Illyés Tibor

Az olvasóink körében végzett, reprezentatívnak semmiképpen sem mondható felmérés azt mutatja, hogy a fogyasztók szemében

egyáltalán nem tesz vonzóbbá egy terméket, ha magyar focistával próbálják eladni.

Eb-szereplés ide, Gera-gól oda, a vásárlók tulajdonképpen egyáltalán nem indulnak rá a focistákkal promotált cuccokra. Semmire.

A válaszadók 61,5 százaléka számára ugyanis totál közömbös, hogy labdarúgóval reklámoznak-e egy autómárkát, csavarhúzókészletet vagy éppen sört, nem fog ezekből csak ezért többet venni. És áttérni sem fog a promotált márkára. Mellettük kicsit több mint 10 százalékot tesz ki azok aránya, akikre hathat ugyan a focistaarc, de csak akkor, ha a jó – és eredményes – játék tartós marad, azaz az ősszel kezdődő világbajnoki selejtezőkön ott folytatják, ahol az Eb-n abbahagyták.

További több mint 11 százalékot azért nem hozza shoppinglázba a jobb foci, mert eddig is kedvelte a csapatot, mondhatni “nem változott semmi” e tárgyban.

A felmérés eredménye:

A foci-Eb után könnyebb lenne rávenni önt egy termék megvételére, ha egy magyar labdarúgó reklámozza?
Igen, ezek a fiúk bizonyítottak, hitelesebbek lettek17,1 %
Nem ezen múlik, eddig is kedveltem őket11,2 %
Nem befolyásol, ki a termékek reklámarca61,5 %
Legfeljebb azok győznek majd meg, akik ősszel is ugyanígy játszanak10,3 %

Az első blikkre súlyos

elutasításnak tűnő hozzáállás azonban nem a focistáknak szól.

A csaknem kétharmados közöny ugyanis magának a celebreklám műfajának szól, azaz a 61,5 százalék számára bárkivel reklámozhatnának bármit, nem érdekelné, semmilyen módon sem befolyásolná a polcok előtt hozott döntésekben.

Nagyon nem kell azonban pánikba esni a válogatott tagjainak, a válaszadók csaknem hatoda úgy tartja, hogy a produkció nyomán hitelesebbek lettek a focisták. Azaz erre a rétegre lehet mondani, hogy vélhetően inkább a királygabis fejhallgatót teszik a kosárba, mint amire csak azt írják, hogy “sensation” meg “new”.

Most már venne autót, ha Dzsudzsák mondja?

Vajon a foci-Eb-n a várakozásokhoz képest remeklő magyar fociválogatott helytállása, illetve az itthoni eufória pénzcsapokat nyit meg, és hamarosan elárasztják a boltokat a Fiolával, Kleinheislerrel vagy Nagy Ádámmal piacra dobott tejek, üdítők vagy éppen autók? Elég egy meglepő szereplés a játékosok focitudásának, illetve hitelességének totális átértékeléséhez? Ön hisz bennük és nekik?

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!