Molnár Csaba
Molnár Csaba
Tetszett a cikk?

A magyar fociválogatott hatalmasat durrantott az Eb-n, valószínűleg nem volt ember, aki számított volna ilyen eredményre. Vajon az általános elképedést okozó játék nyomán a válogatott focistáival ezentúl mindent el lehet majd adni? A szakértők szerint nő a fiúk reklámértéke, olvasóink többsége viszont könnyedén átlép a marketingcsapdán.

Az nem is kérdéses, hogy a magyar fociválogatott franciaországi produkciójával egy csapásra megugrott a csapat és a játékosok – addig gyakorlatilag csak elméletben létező – reklámértéke. A szakemberek szerint szaporodni fognak a játékosokkal promotált termékek, a tévé- és utcai reklámokban is gyakrabban tűnnek majd fel a játékosok, de akár a csapat is egyben.

Ez végül is az Európa-bajnoki szereplés logikus következménye, kérdés azonban, hogy mit gondolnak a fogyasztók mondjuk a Böde Dani-s nyári napernyőkről, meg a dzsudzsákos fogkeféről. Röviden: nagyjából pont tesznek rá, hogy mit reklámoznak a futballistákkal.

©

Az olvasóink körében végzett, reprezentatívnak semmiképpen sem mondható felmérés azt mutatja, hogy a fogyasztók szemében

egyáltalán nem tesz vonzóbbá egy terméket, ha magyar focistával próbálják eladni.

Eb-szereplés ide, Gera-gól oda, a vásárlók tulajdonképpen egyáltalán nem indulnak rá a focistákkal promotált cuccokra. Semmire.

A válaszadók 61,5 százaléka számára ugyanis totál közömbös, hogy labdarúgóval reklámoznak-e egy autómárkát, csavarhúzókészletet vagy éppen sört, nem fog ezekből csak ezért többet venni. És áttérni sem fog a promotált márkára. Mellettük kicsit több mint 10 százalékot tesz ki azok aránya, akikre hathat ugyan a focistaarc, de csak akkor, ha a jó – és eredményes – játék tartós marad, azaz az ősszel kezdődő világbajnoki selejtezőkön ott folytatják, ahol az Eb-n abbahagyták.

További több mint 11 százalékot azért nem hozza shoppinglázba a jobb foci, mert eddig is kedvelte a csapatot, mondhatni “nem változott semmi” e tárgyban.

A felmérés eredménye:

A foci-Eb után könnyebb lenne rávenni önt egy termék megvételére, ha egy magyar labdarúgó reklámozza?
Igen, ezek a fiúk bizonyítottak, hitelesebbek lettek 17,1 %
Nem ezen múlik, eddig is kedveltem őket 11,2 %
Nem befolyásol, ki a termékek reklámarca 61,5 %
Legfeljebb azok győznek majd meg, akik ősszel is ugyanígy játszanak 10,3 %

Az első blikkre súlyos

elutasításnak tűnő hozzáállás azonban nem a focistáknak szól.

A csaknem kétharmados közöny ugyanis magának a celebreklám műfajának szól, azaz a 61,5 százalék számára bárkivel reklámozhatnának bármit, nem érdekelné, semmilyen módon sem befolyásolná a polcok előtt hozott döntésekben.

Nagyon nem kell azonban pánikba esni a válogatott tagjainak, a válaszadók csaknem hatoda úgy tartja, hogy a produkció nyomán hitelesebbek lettek a focisták. Azaz erre a rétegre lehet mondani, hogy vélhetően inkább a királygabis fejhallgatót teszik a kosárba, mint amire csak azt írják, hogy “sensation” meg “new”.

Most már venne autót, ha Dzsudzsák mondja?

Vajon a foci-Eb-n a várakozásokhoz képest remeklő magyar fociválogatott helytállása, illetve az itthoni eufória pénzcsapokat nyit meg, és hamarosan elárasztják a boltokat a Fiolával, Kleinheislerrel vagy Nagy Ádámmal piacra dobott tejek, üdítők vagy éppen autók? Elég egy meglepő szereplés a játékosok focitudásának, illetve hitelességének totális átértékeléséhez? Ön hisz bennük és nekik?

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Egyre inkább eldurvul Meghanék interjújának a felvezetése

Egyre inkább eldurvul Meghanék interjújának a felvezetése

Megindult az alkudozás: több bolt nyitva tartását kéri a kereskedelmi szövetség

Megindult az alkudozás: több bolt nyitva tartását kéri a kereskedelmi szövetség

Cseppet sem zavarja a Huaweit, hogy nincs Play áruház a telefonjain

Cseppet sem zavarja a Huaweit, hogy nincs Play áruház a telefonjain