Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Megvették az OMV Sloveniját az INA-val közösen.
Lezárta az OMV Slovenija megvásárlását a Mol-csoport június 30-án, és átmenetileg több mint 170 töltőállomással bővítette hálózatát Szlovéniában. Ezzel az INA-val együttműködve erős második szereplővé lépett elő az országban.
A Mol és az INA közösen szerezte meg az OMV Slovenija 92,25 százalékos részesedését. A tranzakció lezárulását követően a Mol-csoport horvátországi tagja, az INA a jelenlegi 7,75 százalékról 33 százalékra növeli részesedését az OMV Slovenijában. Az újonnan megvásárolt töltőállomások közül 27 fog az INA márkanév alatt működni.
Az OMV Slovenijáért 311 millió eurót fizetett a Mol, saját tőkéből. Az adásvétel után minden munkaszerződés érvényben marad, a vállalat megtartja székhelyét Koperben, de a neve MOL & INA d.o.o.-ra változik.
Azt írják, saját finomítóik a Mol árverseny-képességének fő mozgatórugói a regionális piacokon, ugyanis az ezekre a piacokra szállított üzemanyagok nagyrészt a saját finomítókból kerülnek ki. Így kapóra jön, hogy a Mol-csoport több finomítót is üzemeltet Szlovénia szomszédságában: Magyarország és Szlovákia mellett Horvátországban, ahol jelenleg is zajlik a rijekai finomító korszerűsítése.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az orosz és az amerikai elnök várhatóan a jövő héten tárgyal egymással.
Németh Balázs Fidesz frakció szóvivő új műsora első hetén nagyon magas nézettséget ért el, azonban úgy tűnik, csak azért, mert fizettek érte.
A magyar gazdaságban is az autóipar volt a legfőbb vesztese a tavalyi évnek.