Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"488969d2-5d68-4274-a6dd-efa8ccd286b4","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Több mint ezer sírkőre, fejfára ragasztották fel a matricákat. ","shortLead":"Több mint ezer sírkőre, fejfára ragasztották fel a matricákat. ","id":"20250220_Munchen-temeto-QR-kodok-rendorseg-nyomozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/488969d2-5d68-4274-a6dd-efa8ccd286b4.jpg","index":0,"item":"4e1bd8aa-2ee1-4a6e-a9e1-9039e00e4b72","keywords":null,"link":"/elet/20250220_Munchen-temeto-QR-kodok-rendorseg-nyomozas","timestamp":"2025. február. 20. 12:05","title":"Rejtélyes QR-kódok kerültek a sírokra müncheni temetőkben, nyomoz a rendőrség","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1e4eaea8-ee62-44c5-b02c-879b1546a5c9","c_author":"Ford KKE Kft.","category":"brandchannel","description":"A Ford Capri az amerikai márka öreg kontinensre szánt sportautója, sok európai számára maga a megtestesült nyolcvanas évek. Pedig a modell története régebbre nyúlik vissza, mostani megújulásával pedig folytatja a Ford pár éve elkezdett új fejezetét. ","shortLead":"A Ford Capri az amerikai márka öreg kontinensre szánt sportautója, sok európai számára maga a megtestesült nyolcvanas...","id":"20250220_fordmagyarorszag_uj-Ford-Capri","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1e4eaea8-ee62-44c5-b02c-879b1546a5c9.jpg","index":0,"item":"c6c3774c-fd94-4c9a-9b45-67ec7cb9f569","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250220_fordmagyarorszag_uj-Ford-Capri","timestamp":"2025. február. 21. 11:30","title":"Új Ford Capri: Európa Mustangja most is a jövőbe vezet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Ford Közép- és Kelet-Európai Kft.","c_partnerlogo":"cc7ea449-d2a8-423d-ac2e-cc71c2f7b6d5","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"d9b0a5ce-0c2f-4d06-967e-5b68b7f1bd63","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Jön a veszteségmentes zenehallgatás a Spotifyra, de a rossz hír, hogy ez nem jár majd a meglévő előfizetésekhez: többet kérnek majd érte, nem kevéssel.","shortLead":"Jön a veszteségmentes zenehallgatás a Spotifyra, de a rossz hír, hogy ez nem jár majd a meglévő előfizetésekhez: többet...","id":"20250220_spotify-hifi-csomag-music-pro-vesztesegmentes-zene","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d9b0a5ce-0c2f-4d06-967e-5b68b7f1bd63.jpg","index":0,"item":"c8a8a158-c184-4d62-9d72-2f34a73b8618","keywords":null,"link":"/tudomany/20250220_spotify-hifi-csomag-music-pro-vesztesegmentes-zene","timestamp":"2025. február. 20. 18:03","title":"2021-ben ígérték meg, idén valóban megtörténhet a Spotify legjelentősebb újítása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eb915d0d-871f-4386-83ea-9c4e8f707885","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A volt miniszter tavaly év végén állt fel a 4iG felügyelőbizottságából.","shortLead":"A volt miniszter tavaly év végén állt fel a 4iG felügyelőbizottságából.","id":"20250220_hvg-cegvilag-Fellegiek-novekedesi-fazisban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eb915d0d-871f-4386-83ea-9c4e8f707885.jpg","index":0,"item":"053e0180-64f8-4229-bc5f-500125d98e3c","keywords":null,"link":"/360/20250220_hvg-cegvilag-Fellegiek-novekedesi-fazisban","timestamp":"2025. február. 20. 12:15","title":"Fellegi Tamás Dubajban, fia Magyarországon építi a bizniszt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e9849d2e-88bf-487a-938a-58408de26269","c_author":"HOLD Alapkezelő Zrt. ","category":"brandcontent","description":"Számos mérföldkő és váltás alakítja A RIGO Kft. 1990-ben kezdődött sikertörténetét, amely egy garázsból indult, hogy mára egy másfél milliárdos bevételű családi céggé váljon. A vállalat fő tevékenységi területe a fémipari megmunkálás, lemezmunkák, marás és esztergálás, de mára a saját fejlesztésű könyvkötő gépek gyártása a fő profiljuk. A sikertörténet a generációváltásban is megmutatkozik. Hogy hogyan, arról a cégalapítót, Rigó Zoltánt és fiát, Pétert kérdeztük. ","shortLead":"Számos mérföldkő és váltás alakítja A RIGO Kft. 1990-ben kezdődött sikertörténetét, amely egy garázsból indult...","id":"20250219_generaciovaltas_vagyonkezeles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e9849d2e-88bf-487a-938a-58408de26269.jpg","index":0,"item":"a8be1316-ca0d-4dcd-9bdc-38a2f91808fd","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250219_generaciovaltas_vagyonkezeles","timestamp":"2025. február. 21. 07:30","title":"A fém illata, a siker íze – Ilyen egy mintaszerű generációváltás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"74a9c6eb-e21d-424d-ab40-8e514b15c105","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Nem kell mindig nagy hardver a nagy ötletekhez: egy mérnöknek sikerült úgy kicsinyítenie egy nagy nyelvi modellt, hogy az ráfér egy pendrive-ra.","shortLead":"Nem kell mindig nagy hardver a nagy ötletekhez: egy mérnöknek sikerült úgy kicsinyítenie egy nagy nyelvi modellt...","id":"20250220_usb-meghajto-nagy-nyelvi-modell","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/74a9c6eb-e21d-424d-ab40-8e514b15c105.jpg","index":0,"item":"bd05db10-7c1f-43ec-97cc-bfd85de8bbcf","keywords":null,"link":"/tudomany/20250220_usb-meghajto-nagy-nyelvi-modell","timestamp":"2025. február. 20. 16:03","title":"Bravúros ötlet: egy mérnök zsebben elférő méretűre kicsinyített egy nagy nyelvi modellt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c069e480-0116-4523-b580-92d24eac1d34","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Amikor a villamos végül megállt, a férfi elkezdte ököllel ütni, majd ünnepelni a győzelmét.","shortLead":"Amikor a villamos végül megállt, a férfi elkezdte ököllel ütni, majd ünnepelni a győzelmét.","id":"20250220_4-6-os-villamos-nyugati","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c069e480-0116-4523-b580-92d24eac1d34.jpg","index":0,"item":"9664bcf1-5fd3-4afa-a4ff-fbc8d3de9355","keywords":null,"link":"/itthon/20250220_4-6-os-villamos-nyugati","timestamp":"2025. február. 20. 15:52","title":"Megpróbálta egy őrjöngő férfi eltolni a 4-6-os villamost a Nyugatinál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"62ba34cd-dfd2-45ba-89bc-61b44c13603a","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Orbán Viktor arról beszélt, hogy egy év múlva akár a Patrióták EP-frakcióba kerülhet az AfD, Alice Weidel egy-két éven belül ismét választásokat vár Németországban. Trumptól azt várják, hogy megváltoztatja a világot.","shortLead":"Orbán Viktor arról beszélt, hogy egy év múlva akár a Patrióták EP-frakcióba kerülhet az AfD, Alice Weidel egy-két éven...","id":"20250220_orban-weidel-trump-eu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/62ba34cd-dfd2-45ba-89bc-61b44c13603a.jpg","index":0,"item":"35eec195-e2a8-4b0c-8243-396020bd0f7d","keywords":null,"link":"/itthon/20250220_orban-weidel-trump-eu","timestamp":"2025. február. 20. 18:20","title":"Orbán: Itt, Európában Magyarország kivételével mindenki más le akarja győzni az oroszokat, ami őrület","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az új üzemeltető, kisebbségi tulajdonos francia Vinci első körben a 2-es terminált akarja bővíteni – hangzott el Ferihegyen tartott sajtótájékoztatón. A 3-as terminál 2032-re valósulhat meg. Addigra újítaná fel az állam a gyorsforgalmi utat és oldaná meg a vasúti kapcsolatot, egyelőre csak gondolkozás zajlik.
Tárgyalnak a katari befektetési alappal arról, hogy beszálljon harmadik, kisebbségi tulajdonosként a Budapest Airportba – mondta Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a HVG kérdésére a reptér jövőjéről tartott tájékoztatón a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
A kisebbségi tulajdonos francia Vinci a reptér üzemeltetéséért üzemeltetési díjat kap, ez megfelel a nemzetközi sztenderdeknek
– mondta a miniszter kérdésünkre. A 20 százalékos részesedésnek megfelelően a Vinci emellett az esetleges profitból is részesedik. Ez tökéletes konstrukció Nagy szerint, mert így a külföldi társaság tulajdonosként érdekelt a sikeres üzemeltetésben.
Nagy Márton és Nicolas Notebaert, a Vinci Airports elnöke ezzel együtt keveset árultak el a közös jövőről.
Több mint egyéves intenzív tárgyalássorozatot követően 2024. június 6-án aláírták a Budapest Airport Zrt. adásvételi szerződését – jelentette be az Nemzetgazdasági Minisztérium. Az is kiderült, hogy a vételár 3,1 milliárd euró volt, és ezen felül a korábbi tulajdonosok 1,44 milliárd eurós hiteltartozását is átvállalták.
A miniszter szavai szerinti így fest a jövőkép: 2030-ra közel 20 millió utas fordul meg a Budapest melletti reptéren, 2040-re a 25 milliót célozzák meg. Ez a cél, amely konzervatív becslésen alapul. A turizmus fejlesztése jó üzlet. A cargo (teher) forgalomban is kiemelkedő a reptér fontossága. Rengeteg logisztikai központ van Ferihegy közelében, ahhoz kapcsolódóan.
Az állam szempontjából a légikikötő területén kívüli fejlesztések is fontosak: gyorsforgalmi út, vasúti kapcsolat, mindenki látja, ezek most milyenek – fogalmazott a tárcavezető.
Most, hogy már van értelmes üzleti terv, az állam fejleszteni fogja az idevezető infrastruktúrát
– ígérte meg Nagy Márton.
Az infrastruktúra ügyei a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztériumhoz tartoznak. Egyelőre gondolkodnak a megvalósítás mikéntjéről. A tervezést el kell kezdeni, hogy a beruházások megvalósuljanak, mire elkészül a reptér 3-as terminálja.
Az a kérdés, lesz-e pénz a költségvetésben – tette hozzá Nagy Márton. Ha lesz, akkor a kormány ad a büdzséből. De koncesszióba is lehet adni a fejlesztést és az infrastruktúrát. Ezt még nem találták ki – számolt be a a politikus. Véleménye szerint fontosabb megvizsgálni a műszaki kérdéseket. A gyorsforgalmi út felújítása a könnyebb, a vonat ügye nehéz, le kell vinni a pályát a föld alá, mindez komplex mérnöki munka.
Először Lázár János mondja meg, mennyibe kerül, aztán kitalálják, hogyan finanszírozzák.
Egyelőre a 2-es terminál bővítése a cél, első körben a cash flow optimalizálásával. A 3-as terminál megépítése azután következhet, 2032-re lehet kész – számolt be Nicolas Notebaert a fejlesztési elképzelésekről. Szavai szerint ” terveket majd a maga idejében közlik”. Fontos a zavartalan operáció, azaz működés fenntartása. Az 1-es terminál csak szükségmegoldásnak jó, az is csak alkalmanként. A reptér bővítésén kívül az energiahatékonyságba akarnak fektetni, Budapestet beillesztik az úgynevezett nettó zéró kibocsátási céljukba.
Nem a magyar politika közeléből érkezik, a reptér-üzemeltetésben annál ismertebb a budapesti repülőtér új vezetője.
Kérdésre válaszolva Nagy Márton megerősítette: a légitársaságok különadója 2025. január 1-ével megszűnik.
A rendszeres járatkésésekkel is megszólalt a miniszter: azok egyik oka az ukrajnai háború, mivel sok járat kerülőutakra kényszerül. Emellett erős a turisztikai forgalom is, továbbá nagy szerint az is a probléma, hogy olcsó a magyar légtérhasználat, ez ugyanis növeli a légtér tranzithasználatát. A politikus célozgatott, hogy
az európai légi irányítást összefogó EuroControl direkt terheli a magyar légteret, mert a légitársaságok a legolcsóbb útvonalért lobbiznak.
A légtérhasználatnak nem kellene ilyen olcsónak lennie – summázta véleményét Nagy Márton.
Trump első elnöki hónapjában a legrosszabb forgatókönyv vált valóra – ez volt a témája a HVG Címlapsztori rendezvényének Yaro Patrice külpolitikai szakértővel és Csizmazia Gáborral, az NKE adjunktusával.