Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Szombat délután lesz kamionstop, éjjel mehetnek a járművek, aztán vasárnap nap közben megint lesz kamionstop.
A nehéz tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása 2024. július 13-án szombaton 15 órától július 14-én vasárnap 22 óráig lett volna érvényben, azonban a kamionstopot a kiemelkedően magas hőmérséklet miatt az éjszakai időszakban, szombat 22 óra és vasárnap reggel 6 óra között felfüggesztik – írja közleményében a közlekedési szaktárca.
A felforrósodott vezetőfülkében várakozás nemcsak egészségtelen, a továbbindulás után jelentősen leronthatná a hivatásos sofőrök koncentrációs képességét is. A hétvégi forgalomkorlátozás feloldását a szállított áruk minőségének megőrzése, az árukárok megelőzése, a termékek mielőbbi célba juttatása is indokolja – magyarázza a minisztérium.
A gépkocsivezetők hatványozottan ki vannak téve a hőség okozta veszélyeknek, elsősorban akkor, amikor nem a vezetési idejüket, hanem az egyéb feladataikat végzik – részletezte a nehézségeket korábban a HVG-nek Árvay Tivadar, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) főtitkára. Ilyen egyéb feladat például a rakodás, a járműellenőrzés, a kötelező megállások.
A probléma része, hogy a járművek nem minden esetben vannak felszerelve állóklímával, amely a motor járatása nélkül is képes temperálni a vezetőfülkét. Továbbá még ha egy teherautóba beépítettek is ilyen hűtőrendszert, hosszabb megállások esetén a berendezés működtetéséhez nem elegendő az akkumulátor kapacitása. A parkolókban töltött hosszú pihenők és a kamionstop miatti megállások alatt ezért csak a motort járatva lehetne hűteni a járművet. Ez környezetvédelmi szempontból sem szerencsés, de költségoldalon sem gazdaságos. Hűtés nélkül viszont olyan hőstressz érné a gépkocsivezetőket, ami komoly egészségkárosodást, akár életveszélyes helyzetet is okozhat. Ráadásul a forróságban pihenni sem tudnak, így amikor újra elindulhat a forgalom, fáradtan, rossz közérzettel és gyengébb fizikai állapotban ülnek a volán mögé, ami közlekedésbiztonsági kockázatot jelent.
Emellett a szállított rakományoknak sem tesz jót a hőség, ez még azokban az esetekben is igaz, amikor egyébként az áru nem tartozik a temperálást igénylő kategóriába. Az MKFE ezért kezdeményezi minden hőségriasztáskor a kamionstop feloldását, aminek pozitív elbírálása nagy segítség a közúti fuvarozók számára, és minimálisra tudja csökkenteni a járművezetők egészségkárosodásának kockázatát, valamint a közlekedésbiztonság szempontjából is jó – foglalja össze Árvay Tivadar.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.