szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A miniszter zsarolással vádolja a Déli körvasút megépítésével megbízott kivitelezőt.

Azzal fenyegetőzik a Déli körvasút megépítésével megbízott V-Híd Zrt., hogy figyelmen kívül hagyja a kormánnyal kötött megállapodását, és önkényesen visszatér a hétvégi és éjszakai munkavégzéshez – állítja Lázár János egy Facebook-posztban

Az építési és közlekedési miniszter azt írja, a Ferencvárost Kelenfölddel összekötő vasút, amelyhez egy új dunai híd is épül 337 milliárd forintból egyszerre európai, országos, fővárosi és nemzetgazdasági érdek. Megjegyzi azonban, hogy ez nem írhatja felül a környéken élők nyugalmát, ez ugyanis emberi jog, amelyet a kivitelőznek figyelembe kell vennie. Korábban ugyanis a politikus a kormány nevében azt ígérte, éjszaka és hétvégén tilos lesz a munka, a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó V-Híd azonban ezt rúgná fel annak érdekében, hogy határidőn belül teljesíteni tudja a megrendelést.  

Csakhogy a kivitelező nem az ott élők nyugalma érdekében hozott korlátozások miatt van csúszásban, hanem a saját hibájából. 

Tetszettek volna gyorsabban, olcsóbban és jobban dolgozni!” – írja Lázár. Megjegyzi, nem engednek a zsarolásnak, mert nincs az a “se jó vagy még jobb kapcsolatokkal rendelkező” vállalkozó, aki az ígéret megszegésére bírhatja a kormányt. 

A miniszter üzent Mészáros cégének is, “a jövőbeli sikeres együttműködés reményében” azt ajánlja, jól gondolja meg, hogy valóban perrel fenyegetni és zsarolni kívánja-e a megrendelőt (vagyis az államot), amely csak a tavalyi évben annyi vasútépítési munkával bízta meg, hogy 59 milliárd forintos rekordprofitra tehetett szert. 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!