Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az építési és közlekedési miniszter sorait nehéz másként értelmezni, minthogy Vitézy Dávidnak szánta őket.
A „magyar államvasutakról szóló kép alakítását nem hagyhatjuk önjelölt vagy frusztrált közlekedési szakértőkre. Azt is elvárom a MÁV-csoport új vezetőitől, hogy személyesen vegyenek részt a MÁV-ról – eddig azonban jószerint a MÁV nélkül – zajló vitákban. Van a magyar vasútnak elég baja, nincs rá szükség, hogy álfideszes ellenzéki vagy álellenzéki fideszes politikusok (lassan ideje lenne eldönteni) még csúsztatásokkal és hazugságokkal is hergeljék ellene az utasokat” – írta a Facebook-oldalán Lázár János.
Az építési és közlekedési miniszter a vélhetően Vitézy Dávidnak szánt kirohanása előtt arról írt, hogy a MÁV járműparkját és a haza vasúti pályát nem lehet varázsütésre megújítani, hiszen 30 év hátrányban vannak.
„Közel 850 milliárd forintból mintegy félezer kilométernyi sínt újítunk fel, újraindítjuk a hazai IC-kocsik gyártását, és jó minőségű használt járműveket szerzünk be. Amit viszont rövid idő alatt meg lehet változtatni, az az utasokhoz való hozzáállás” – írta.
Ez az, amit Lázár elvár a MÁV-csoport új vezetésétől, illetve azt, hogy személyesen is szálljanak be a MÁV-ról szóló vitába, majd ezt követte a minden valószínűség szerint Vitézy Dávidnak címzett üzenet.
Vitézy is találva érezte magát, így reagált is Lázár szavaira. Szerinte a legérdekesebb a posztban a 850 milliárdos szám, hiszen Lázár János egy tavalyi bejelentésében még 1200 milliárdról beszélt, és azóta sem történt semmi.
A „nagy bejelentések óta eltelt 14 hónap, és azóta egyetlen vasúti járműbeszerzés se indult, se új, se használt járművet nem vett a MÁV, a korábban visszamondott mozdonybeszerzések sem indultak újra” – írta Vitézy.
„Akármennyit kommentelnek is tehát mostantól a MÁV vezetői, inkább azt érdemes nézni, amit Lázár János csinál, nem azt, amit mond” – tette hozzá.
Az utóbbi napokban a MÁV nagy összeomlásával párhuzamosan egyre élesebb hangvételű üzengetés indult meg Lázár János és a volt közlekedési államtitkár Vitézy Dávid között.
Mint arról korábban mi is beszámoltunk, augusztus 25-én, vasárnap kisiklott a Keleti pályaudvaron egy Kolozsvárról érkezett Intercity, amit sokáig nem tudtak eltávolítani a sínekről, így a pályaudvar megbénult, majd néhány óra múlva egy vonatgázolás miatt elesett a Nyugati is, végül egy másik baleset miatt a Déli pályaudvar is letérdelt.
Lázár János a történteket követően előbb hallgatásba burkolózott, majd miután Vitézy Dávid egyre másra tolta ki az őt bíráló posztokat (például az egyikben azt állította, hogy Lázár húzta le a beruházási listáról a Keletiben balesetet okozó váltókörzetet), egy indulatos válaszposztban a MÁV ellen uszító árulónak nevezte a volt közlekedési államtitkárt.
Vitézy válaszában hosszasan sorolni kezdte azokat a lázári intézkedéseket, amik a mostani kudarchoz vezettek, majd egy későbbiben egyenesen vasútellenesnek nevezte a minisztert.
Az augusztus végi vasútkáoszt és a Lázár–Vitézy-csörtét az alábbi írásunkban elemeztük:
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Büszkén hirdeti magát Budapest legelőkelőbb éttermei közt a Nobu, az étterem alapvetés a világsztárok között is. Most betekintést kaptunk arról, hogy az alapító Nobuyuki Matsuhisa szellemében hogyan készül náluk a japán konyha egyik legegyszerűbb, mégis legelőkelőbb fogása, a szasimi.
Ruszin-Szendi Romulusz korrupciógyanús ügyeinek felelőséről is kérdeztünk a hadügyminisztert.