Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Ágh Attila azt ígérte, hogy a kormány megfelelő forrásokat biztosít.
A baloldal brüsszeli képviselői miatt maradt el a HÉV fejlesztése Ágh Péter beruházási államtitkár szerint.
Az Országgyűlés hétfői ülésén Kanász-Nagy Máté, az LMP országgyűlési képviselője arról beszélt, hogy szerinte „a kormány meg akarja nehezíteni a közösségi közlekedést használó emberek mindennapjait”, fejlesztések, beruházások maradnak el, miközben folyamatosan romlik a HÉV infrastruktúrája. „Lázár János hisztériarohamokat kap, néha elbocsát közlekedési vezetőket, általában három-négy embert ki szokott rúgni, majd bejelent egy néhány pontos közlekedési javaslatot, de ezek után nem történik semmi” – mondta.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium államtitkára válaszában a magyar ellenzéknek és a baloldalnak tulajdonította a közlekedés fejlesztésének elmaradását. Azt állította: kiválóan előkészített projekt lett volna a HÉV fejlesztése, ha Magyarország megkapja az uniós forrásokat, ám szerinte „a baloldal brüsszeli képviselői” azon dolgoztak, hogy ne érkezzenek meg a pénzek. Azt ígérte ugyanakkor, hogy a kormány elkötelezett a HÉV-ek fejlesztése iránt, és megfelelő forrásokat biztosít.
Ágh azt is megígérte, hogy nem lesz menetrendváltozás. Állítása szerint nem a menetrendhez szükséges járműállományban, hanem a készenlétben tartott műszaki tartalékban okoz kiesést, hogy jövőre négy motorvonatot ki kell vonni a forgalomból.
A HVG írta meg először egy kiszivárgott dokumentum alapján, hogy komoly járatritkításra készül a MÁV-HÉV a járműállomány elöregedésére hivatkozva. A terv ellen Karácsony Gergely és Vitézy Dávid is tiltakozott, utóbbi egyszerre tartotta felelősnek a főpolgármestert, az ő elődjét, Tarlós Istvánt, valamint Lázár Jánost, aki alpári hangvételű Facebook-bejegyzésben tagadta a járatritkításra vonatkozó tervet, majd kirúgták a MÁV-HÉV Zrt. vezérigazgatóját.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Ha kétségei merülnének fel, akkor nézze meg a 2025-ös év első negyedéves számait.
Kijev rákényszerülhet arra, hogy igazságtalan tűzszünetet kössön.