Hozz létre egy linket előfizetéssel nem rendelkező barátaid számára

Minden második magyar kisebb fogyasztású autót szeretne

Minden második magyar kisebb fogyasztású autót szeretne, valamint sokan vágynak intelligens háztartásra, nagy tudású mobiltelefonra - derült ki a Szonda-Ipsos legfrissebb felméréséből.

  • MTI MTI
  • +${remainingCount} szerző
Minden második magyar kisebb fogyasztású autót szeretne
Az elmúlt három évtizedben a termékek életciklusa - részben a műszaki fejlődés felgyorsulása miatt - drasztikusan lerövidült. A Szonda-Ipsos felmérésével arra kereste a választ, hogy ebben a versenyben az információs technológia területén mely fejlesztési irányokra van igény. 

A válaszadók közel fele kisebb fogyasztású autót szeretne, amit a televíziózással kapcsolatos fejlesztések követtek: a válaszadók a nagyobb képernyős készülék, illetve a több tévécsatorna iránt mutattak leginkább érdeklődést. 

A felmérés a telefonálással és internetezéssel kapcsolatos fejlesztésekről is kérdezte a 18 évesnél idősebbek véleményét. Kiderült, hogy a telefonoknál már nem a készülékek mérete, hanem a tudása fontosabb: míg videotelefont minden harmadik magyar választana, addig kisebb mobiltelefonra már csak a megkérdezettek egytizede vágyik. 

A válaszadók a műszaki innovációk közül inkább a konkrétabb, kézelfoghatóbb előnyökkel járó fejlesztéseket részesítik előnyben, ezzel szemben a kevésbé megfogható fejlesztések, így a gyorsabb számítógép és internet-kapcsolat kisebb vonzerőt jelentenek.

Meglepő eredmény, hogy a távolról vezérelhető, intelligens háztartások iránti igény megelőzi a számítástechnikával, illetve az internettel kapcsolatos fejlesztési elvárásokat. Kor szerint vizsgálva a kérdést kiderül, hogy a középkorúak elsősorban azoknak az eszközöknek a fejlesztését részesítik előnyben, amelyeket már eddigi életük során is használtak, a fiatalok ezzel szemben nyitottabbak az új technológia nyújtotta lehetőségekre. A töréspont 35 éves korra tehető, ami egybeesik az új életciklus kezdetével.