Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Akadozik az orosz pénzautomata, a Kreml talán még jobban rászorul a tűzszünetre, mint az ukránok. Világ liberálisai, egyesüljetek! – így lehet kiszorítani Trumpot a hatalomból. Az olyan zsarnokok, mint Trump, mindig megbuknak és már meg is lehet mondani, miként. A Trumptól elszenvedett sérelmek miatt Európa megharagudott tengeren túli unokatestvérére. 100 nap után bajban van a Trump 2.0. Témák és vélemények a világsajtóból.","shortLead":"Akadozik az orosz pénzautomata, a Kreml talán még jobban rászorul a tűzszünetre, mint az ukránok. Világ liberálisai...","id":"20250429_Nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf.jpg","index":0,"item":"2cf98fb3-02db-4e27-844b-187c8ec9a733","keywords":null,"link":"/360/20250429_Nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. április. 29. 10:54","title":"Esik szét az orosz haderő: mankóval, kerekesszékkel járó katonákat küldenek a frontra – brit szakértő a Die Weltnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b2d91e97-f510-4279-b855-e8226831a5cf","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Telitalálatos szelvény nincs, de ötösökből azért jó pár született.","shortLead":"Telitalálatos szelvény nincs, de ötösökből azért jó pár született.","id":"20250427_hatoslotto-17-het","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b2d91e97-f510-4279-b855-e8226831a5cf.jpg","index":0,"item":"5e4d8e8f-ba98-471c-afcc-0f25c5959294","keywords":null,"link":"/itthon/20250427_hatoslotto-17-het","timestamp":"2025. április. 27. 16:59","title":"Kihúzták a hatoslottó nyerőszámait","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1ccf7e36-90fd-4622-af7b-d6ae0b2c9b33","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Először elvesztette a felszerelését, másodjára pedig rosszul lett.","shortLead":"Először elvesztette a felszerelését, másodjára pedig rosszul lett.","id":"20250428_fudzsi-kinai-turista-hegymaszas-mentes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1ccf7e36-90fd-4622-af7b-d6ae0b2c9b33.jpg","index":0,"item":"7fa38984-90e7-401b-b497-d9f83833e97b","keywords":null,"link":"/elet/20250428_fudzsi-kinai-turista-hegymaszas-mentes","timestamp":"2025. április. 28. 13:14","title":"Kétszer kellett megmenteni egy turistát a Fudzsin, mert visszament a telefonjáért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"836d4325-d3d0-4058-9d74-b876ea11b056","c_author":"Bedő Iván","category":"360","description":"Van, amikor kínos, van, amikor hasznos, és van, amikor veszélyes: több helyen működik sok évtizedes, elfeledettnek vélt technika. Akár az otthoni tévében is. Sorra veszünk néhány, a műszaki múzeumon kívül is életképes darabot.","shortLead":"Van, amikor kínos, van, amikor hasznos, és van, amikor veszélyes: több helyen működik sok évtizedes, elfeledettnek vélt...","id":"20250427_hvg-regi-technologiak-floppy-fax-teletext-regi-technologiak-hasznalata","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/836d4325-d3d0-4058-9d74-b876ea11b056.jpg","index":0,"item":"de556eee-3236-4595-bd40-88b50ed94584","keywords":null,"link":"/360/20250427_hvg-regi-technologiak-floppy-fax-teletext-regi-technologiak-hasznalata","timestamp":"2025. április. 27. 16:30","title":"„Ha tudod, mi az a floppy, ideje eljönnöd rákszűrésre“ – Miért használnak még mindig faxot, floppyt, teletextet?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1363f3b5-afe2-4fa8-9123-e382c21ab9f9","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy 3D-nyomtatott rakétahajtóművel, a készülő eredeti másával teszteli a NASA azt, hogy milyen lesz landolni a Holdon a jövőbeni emberes küldetésekkel. Ebben ugyanis van némi kockázat.","shortLead":"Egy 3D-nyomtatott rakétahajtóművel, a készülő eredeti másával teszteli a NASA azt, hogy milyen lesz landolni a Holdon...","id":"20250428_nasa-raketa-hajtomu-teszt-artemis-hold-talaj-regolit-artemis-program","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1363f3b5-afe2-4fa8-9123-e382c21ab9f9.jpg","index":0,"item":"2beb6c9d-a3ba-4b2e-aa77-490b6767f191","keywords":null,"link":"/tudomany/20250428_nasa-raketa-hajtomu-teszt-artemis-hold-talaj-regolit-artemis-program","timestamp":"2025. április. 28. 11:03","title":"Több mint 30-szor gyújtott be a NASA a „majdnem-hajtóművet”, és erre nagyon jó oka volt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a5d8b8ea-84d7-4ebb-9fad-4e88b6193582","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A budapestiek fele úgy véli, hogy sétálóövezetté kell nyilvánítani azokat az utcákat, ahol nincs átmenő autóforgalom.","shortLead":"A budapestiek fele úgy véli, hogy sétálóövezetté kell nyilvánítani azokat az utcákat, ahol nincs átmenő autóforgalom.","id":"20250429_median-kozvelemeny-kutatas-tomegkozlekedes-autos-kozlekedes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a5d8b8ea-84d7-4ebb-9fad-4e88b6193582.jpg","index":0,"item":"cad009d2-e7f4-487a-9f1c-584798d7571f","keywords":null,"link":"/cegauto/20250429_median-kozvelemeny-kutatas-tomegkozlekedes-autos-kozlekedes","timestamp":"2025. április. 29. 15:13","title":"Medián: A fővárosiak többsége tömegközlekedéssel jár a leggyakrabban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1835ba73-f2ea-40e3-aac4-7e048ce0c0a7","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Kiújult az ellentét a két ország közt.","shortLead":"Kiújult az ellentét a két ország közt.","id":"20250428_india-pakisztan-kasmir-hatarvillongas-lovoldozes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1835ba73-f2ea-40e3-aac4-7e048ce0c0a7.jpg","index":0,"item":"4b31dd50-4222-4fd4-9000-db4a57c19a84","keywords":null,"link":"/vilag/20250428_india-pakisztan-kasmir-hatarvillongas-lovoldozes","timestamp":"2025. április. 28. 15:16","title":"Újabb határvillongás volt India és Pakisztán között a kasmíri terrortámadás után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"49f48147-80bc-434f-9ab1-c492b7884fd6","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Maextro S800 a Maybach és Rolls-Royce szedánokat veszi célkeresztbe.","shortLead":"A Maextro S800 a Maybach és Rolls-Royce szedánokat veszi célkeresztbe.","id":"20250428_luxustol-tocsogo-utasterrel-kenyeztet-a-legujabb-kinai-luxuslimuzin-maextro-s800","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/49f48147-80bc-434f-9ab1-c492b7884fd6.jpg","index":0,"item":"0c62b94e-671c-4549-ae58-6b1d97aacc42","keywords":null,"link":"/cegauto/20250428_luxustol-tocsogo-utasterrel-kenyeztet-a-legujabb-kinai-luxuslimuzin-maextro-s800","timestamp":"2025. április. 28. 07:59","title":"Luxustól tocsogó utastérrel kényeztet a legújabb kínai luxuslimuzin","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Leállnak a gyorsvonatok Salgótarján és Budapest között
szerző:
MTI
Tetszett a cikk?
Salgótarján és Budapest között megszűnik a közvetlen gyorsvonati közlekedés hétköznapokon az új menetrend életbe lépésével, noha Salgótarján az ország egyetlen megyeszékhelye, ahol intercity járat sincs.
December 14-étől megszűnik a Salgótarján (Somoskőújfalu) - Budapest közötti járatpár. A gyorsvonat jelenleg 6 óra 35-kor indul Budapestre, és 16 óra 30-kor indul vissza a Keleti pályaudvarról.
Az indoklás szerint nem volt kihasznált a vonat, mivel Hatvanban állni kellett a mozdonycsere miatt. Salgótarján-Hatvan között dízel-, Hatvanból pedig villanymozdony közlekedik.
A gyorsvonat menetideje ráadásul 3 óra. Összevetésül: a Salgótarján-Budapest közötti 110 kilométeres távolságot 1 óra 45 perc alatt lehet megtenni autóbusszal, gyorsjárattal. Salgótarján-Somoskőújfaluból emellett vasárnap közlekedik egy gyorsvonat Budapestre, ez a járat megmarad.
Megszűnik egy másik vonatpár is, a Somoskőújfalu-Hatvan közötti személyvonat, ami 9 óra 17-kor indult Hatvanba, illetve onnan 9 óra 10-kor vissza.
Kukely Márton, a MÁV Rt. akkori vezérigazgatója 2002 márciusában még azt jelentette be Salgótarjánban, hogy 2003-tól intercity járat köti össze a nógrádi megyeszékhelyet Budapesttel, bár hozzátette, hogy a pálya rendkívül rossz állapota miatt a menetidő alig csökken majd.
Egy évvel később Becsó Zsolt (Fidesz) országgyűlési képviselő írásbeli kérdést nyújtott be ez ügyben a gazdasági miniszterhez. Csillag István azt válaszolta: a szolgáltatást a vasútvonal műszaki állapota nem teszi lehetővé, a pálya korszerűsítésére viszont nincs pénz.
Kóka János gazdasági miniszter 2006 márciusában vonaton érkezett Salgótarjánba (igaz, csak a külső pályaudvaron szállt fel a vonatra), és a vasútállomáson tartott sajtótájékoztatón úgy fogalmazott: "Ki kell mondani, Nógrád megye van a legelhanyagoltabb helyzetben, Nógrád problémái halaszthatatlanok."
Kitért rá, hogy a tőke oda megy, ahol megfelelő az infrastruktúra, és példaként említett két, a nógrádi térségbe szánt nagyberuházást, amelyek a közlekedési hiányosságok miatt vesztek el.
Súlyos problémákat vet fel, ha Európa legrosszabb színvonalú állami vasúttárságának a kezelésébe adják a HÉV-et, állítja Vitézy Dávid, a VEKE (Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület) szóvivője. Szerinte ezt az átgondolatlan tervet végső soron az indokolja, hogy az állam ellenőrizni akarja az elkerülhetetlenül szükséges új járműpark beszerzését, rátenné a kezét a tenderre.
A Magyar Államvasutak napjainkra elveszítette hajdani presztizsét, jelenkori története botrányok sorozata. Privatizációja megfeneklett, s miközben jelenlegi állapotában is óriási állami támogatást emészt fel, miénk Európa legrosszabb színvonalú vasúti közlekedése. A vasút jelentette szellemi forradalomról egy német szerző most magyarul is megjelent műben fejti ki gondolatait.
Nem támogatja a főváros vezetése azt, hogy a HÉV-et átadják a MÁV-Startnak, azt azonban elképzelhetőnek tartja, hogy a BKV egy gazdasági társaságba szervezze HÉV-et, s a cégben résztulajdonossá válhatna az állam - tudta meg az MTI a várost vezető politikusoktól szerdán. Ellenzi a HÉV átadását az ellenzék és a civil közlekedési egyesület is.
„Vagy már csak az a kérdés, börtönbe dugják-e a politikai ellenfeleiket olyan bűnökért, amikből hetente egy tucat derül ki róluk?” – tette fel a költői kérdést a humorista.