szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Salgótarján és Budapest között megszűnik a közvetlen gyorsvonati közlekedés hétköznapokon az új menetrend életbe lépésével, noha Salgótarján az ország egyetlen megyeszékhelye, ahol intercity járat sincs.

December 14-étől megszűnik a Salgótarján (Somoskőújfalu) - Budapest közötti járatpár. A gyorsvonat jelenleg 6 óra 35-kor indul Budapestre, és 16 óra 30-kor indul vissza a Keleti pályaudvarról.

Az indoklás szerint nem volt kihasznált a vonat, mivel Hatvanban állni kellett a mozdonycsere miatt. Salgótarján-Hatvan között dízel-, Hatvanból pedig villanymozdony közlekedik.

A gyorsvonat menetideje ráadásul 3 óra. Összevetésül: a Salgótarján-Budapest közötti 110 kilométeres távolságot 1 óra 45 perc alatt lehet megtenni autóbusszal, gyorsjárattal. Salgótarján-Somoskőújfaluból emellett vasárnap közlekedik  egy gyorsvonat Budapestre, ez a járat megmarad.

Megszűnik egy másik vonatpár is, a Somoskőújfalu-Hatvan közötti személyvonat, ami 9 óra 17-kor indult Hatvanba, illetve onnan 9 óra 10-kor vissza.

Kukely Márton, a MÁV Rt. akkori vezérigazgatója 2002 márciusában még azt jelentette be Salgótarjánban, hogy 2003-tól intercity járat köti össze a nógrádi megyeszékhelyet Budapesttel, bár hozzátette, hogy a pálya rendkívül rossz állapota miatt a menetidő alig csökken majd.

Egy évvel később Becsó Zsolt (Fidesz) országgyűlési képviselő írásbeli kérdést nyújtott be ez ügyben a gazdasági miniszterhez. Csillag István azt válaszolta: a szolgáltatást a vasútvonal műszaki állapota nem teszi lehetővé, a pálya korszerűsítésére viszont nincs pénz.

Kóka János gazdasági miniszter 2006 márciusában vonaton érkezett Salgótarjánba (igaz, csak a külső pályaudvaron szállt fel a vonatra), és a vasútállomáson tartott sajtótájékoztatón úgy fogalmazott: "Ki kell mondani, Nógrád megye van a legelhanyagoltabb helyzetben, Nógrád problémái halaszthatatlanok."

Kitért rá, hogy a tőke oda megy, ahol megfelelő az infrastruktúra, és példaként említett két, a nógrádi térségbe szánt nagyberuházást, amelyek a közlekedési hiányosságok miatt vesztek el.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Vélemény

Szétzilálná-e a MÁV a HÉV-et?

Súlyos problémákat vet fel, ha Európa legrosszabb színvonalú állami vasúttárságának a kezelésébe adják a HÉV-et, állítja Vitézy Dávid, a VEKE (Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület) szóvivője. Szerinte ezt az átgondolatlan tervet végső soron az indokolja, hogy az állam ellenőrizni akarja az elkerülhetetlenül szükséges új járműpark beszerzését, rátenné a kezét a tenderre.

Vélemény

A MÁV, mint a ország állapotának fokmérője

A Magyar Államvasutak napjainkra elveszítette hajdani presztizsét, jelenkori története botrányok sorozata. Privatizációja megfeneklett, s miközben jelenlegi állapotában is óriási állami támogatást emészt fel, miénk Európa legrosszabb színvonalú vasúti közlekedése. A vasút jelentette szellemi forradalomról egy német szerző most magyarul is megjelent műben fejti ki gondolatait.

MTI Itthon

A főváros nem adná el a MÁV-nak a HÉV-et

Nem támogatja a főváros vezetése azt, hogy a HÉV-et átadják a MÁV-Startnak, azt azonban elképzelhetőnek tartja, hogy a BKV egy gazdasági társaságba szervezze HÉV-et, s a cégben résztulajdonossá válhatna az állam - tudta meg az MTI a várost vezető politikusoktól szerdán. Ellenzi a HÉV átadását az ellenzék és a civil közlekedési egyesület is.