Hozz létre egy linket előfizetéssel nem rendelkező barátaid számára

Ombudsman: használjanak nagyobb betűméretet a közszolgáltatók

Az ombudsman szerint a közszolgáltatók dokumentumainak közérthetősége mellett az is fontos, hogy azokat mindenki számára olvasható betűméretben tegyék közzé - közölte az Alapvető Jogok Biztosának Hivatala szerdán az MTI-vel.

  • MTI MTI
  • +${remainingCount} szerző
Ombudsman: használjanak nagyobb betűméretet a közszolgáltatók

A közlés szerint Szabó Máté alapjogi biztos egy panaszbeadvány nyomán vizsgálta a közszolgáltatók írásos dokumentumainak olvashatóságát.

A közleményben emlékeztettek arra, hogy a szolgáltatónak jogszabály írja elő a közérthetőség, ellentmondás-mentesség és áttekinthetőség követelményét. Az ombudsman hangsúlyozta azonban: hiába érthető, áttekinthető a szöveg, nem éri el a célját, ha a betűméret miatt egyesek számára nehezen vagy egyáltalán nem olvasható.

Az ombudsmannak küldött panasz egy elektronikus hírközlési szolgáltatót érintett, de mivel az olvashatóság követelményének valamennyi közszolgáltató gyakorlatában érvényesülnie kell, a biztos a nemzetgazdasági és a nemzeti fejlesztési miniszter intézkedését kérte. Szabó Máté azt javasolta, hogy jogszabályban határozzák meg a közszolgáltatók dokumentumainak minimális betűméretét.

Az ombudsmani jelentés teljes szövege itt olvasható.

Beszűkült tudatállapot, negatív spirál – a bullyinghoz hasonlít, amit a Coldplay-kivetítőn lebukott igazgató átél

Beszűkült tudatállapot, negatív spirál – a bullyinghoz hasonlít, amit a Coldplay-kivetítőn lebukott igazgató átél

Felvesz a kamera, amikor valami kínos dolgot művelük, majd még fel is kap az internet. A Coldplay-koncerten lebukó vezérigazgató története jól példázza, hogyan változhat meg valakinek egyik napról a másikra az élete a kéretlen nyilvánosság hatására. Milyen nagy lebukásokról tudunk még? Mit tehet az ember, ha lebénítja a jumbo screen, még akkor is, ha nem jár tilosban?