szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A reklámadó tervezete ellen 15-15 perces elsötétítéssel reagál a két legnézettebb csatorna. A Magyar Reklámszövetség tiltakozásra szólítja a média szereplőit. A két országos kereskedelmi televízió akciójához a HírTv is csatlakozik, ha minden igaz.

Csütörtök este főműsordiőben elsötétül a két országos kereskedelmi csatorna 15-15 percre azért, hogy így tiltakozzanak a reklámadó tervezett bevezetése ellen – írta a Kreatív Online.

A Magyar Reklámszövetség arra szólítja a média szereplőit, hogy a médiumnak megfelelő formában, például fekete vagy üres lap behúzásával tiltakozzanak az L. Simon László fideszes politikus által hétfőn betejresztett törvénytervezet ellen. A szövetség közleménye szerint az adó ellehetetleníti a magyar médiavállalkozásokat, és remélt költségvetési hatása eltörpül a káros gazdasági hatásai mellett.

Az RTL-hez tartozó csatornákon és a TV2 csatornáin csütörtökön este 19.15-től lesz negyedórás sötétség. Az Index úgy tudja, az elsötétülési akcióhoz a HírTv is csatlakozik.

Az RTL lesz a fő vesztes

Mint arról beszámoltunk, a reklámadó tervezete több sávban adóztatná meg a reklámokat közlő szervezeteket, azaz a média szereplőit. Az adót nem a reklámozónak, hanem a közreadónak kell fiizetnie, így a tévéknek, újságoknak, rádióknak, internetes portáloknak. Így adót kellene fizetnie a Magyarországon letelepedett médiaszolgáltatóknak, azoknak, akik nem Magyarországon telepedtek le, de napi műsoridejüknek legalább a felében magyar nyelven sugároznak, az interneten magyar nyelvű reklámok közzétételéért, de még a hirdetőoszlopok, ingatlanok, hirdetőtáblák és a járművek után is. Azaz a Simicska-birodalomba tartozó Mahírnak, de még a BKK-nak is kellene reklámadót fizetnie.

Az adóalap a reklámból befolyt nettó árbevétele, a kulcs pedig sávosan változik. A félmilliárd forintot meg nem haladó része után nem kell a cégeknek reklámadót fizetniük. 5 milliárd forintig 1 százalékot, az adóalap 5 milliárd forintot meghaladó, de 10 milliárd forintot meg nem haladó része után 10 százalékot, 10 milliárd forintot meghaladó, de 15 milliárd forint alatt 20 százalékot, 15 és 20 milliárd között 30 százalékot, míg 20 milliárd forintot meghaladó rész után 40 százalékot kell adózniuk a médiavállalatoknak.

A reklámadó bevezetése ellen hétfőn az RTL Klub, a TV2 és a szakmai szövetségek is tiltakoztak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!