Tetszett a cikk?

A francia autópiacot alaposan megviselte az elnökválasztás, hiszen a múlt hónapban csupán 197 671 személyautó és kishaszonjármű kelt el, 41 ezerrel kevesebb, mint tavaly májusban. A konszern kilátásba helyezte egy franciaországi gyárának bezárását is.

Francois Roudier, a francia autóipari szövetség, a CCFA szóvivője a Reuters tudósítójának úgy kommentálta az adatokat, hogy a választások miatt az embereknek nem az autóvásárlás volt a legfontosabb, s májusban az átlagosnál hárommal kevesebb kereskedési nap volt az ünnepek miatt – írja a Világgazdaság. A CCFA adatai szerint leginkább a hazai PSA/Peugeot–Citroën-csoport forgalma esett: 28 százalékkal adtak el kevesebb járművet, mint egy évvel korábban, majd a Fiat, a Renault és a VW következett 21, 14 és 13 százalékos eséssel.

A Peugeot–Citroën az öthavi összesítés szerint is nagymértékben visszaesett saját hazájában. Amint a CCFA közreadta, amíg a francia autóeladások 16 százalékkal 1,009 millióra csökkentek május végéig, addig a PSA-konszern értékesítése 22 százalékkal 313,3 ezerre, a Renault-é pedig ötödével 248,2 ezerre mérséklődött.

A napokban azt írta a Reuters, hogy a PSA arra kérte franciaországi Sevelnordban lévő, 2700 embernek munkát adó kishaszonjárműgyára alkalmazottait, hogy a fizetések három évig tartó befagyasztása mellett egyezzenek bele egy több száz fős létszámleépítésbe, és egyéb engedményeket is tegyenek, vagy nézzenek szembe a gyár esetleges bezárásával.

Ludovic Bouvier, a CGT és Pascal Lucas, a CGC szakszervezet helyi vezetői úgy tájékoztatták a hírügynökséget, hogy ha nem fogadják el a munkáltató javaslatát, a Peugeot Expert és a Citroën Jumpy következő generációját már a spanyolországi Vigóban fogja gyártani a konszern. „Ez zsarolás” – jelentette ki Ludovic Bouvier, hozzáfűzve, hogy a cég rajtuk kezdi azt, amit a többi gyárában is el akar fogadtatni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!