szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Továbbra is jól teljesíthetnek a luxusmárkákat gyártó vállalatok részvényei, mivel a luxustermékek egyre nagyobb teret hódítanak és népszerűségük töretlen. A luxustermékek iránti keresletet a válság sem tudta megroggyantani.

A válság utáni években sem esett a luxustermékek iránti fogyasztói igény, így az érintett vállalatok jövedelmezősége stabil maradt. A luxus termékeket gyártó cégek részvényeinek árfolyamát a CIB Alapkezelő várakozásai szerint a kedvező kilátások mellett a rendkívül alacsony kamatszint és a gazdasági növekedést ösztönző intézkedések is felfelé hajthatják. Elemzői várakozások alapján bizonyos luxusmárkák esetében akár 10-26 százalék közötti felértékelődés is várható, de azok számára, akik a mérsékeltebb kockázatot szeretik, érdemes olyan befektetési lehetőséget választani, mely tőkevédelmet is nyújt a luxus cégek hozamából történő részesedés mellett.

A gazdasági válság és az utána tapasztalt recesszió számos iparágat megviselt, akadnak azonban olyan területek, amelyek stabilak tudtak maradni. Ilyen például a luxusipar, amelyben töretlen a termékek népszerűsége, sőt ezek egyre nagyobb teret hódítanak. A tradicionális luxusipar számára ugyanis még számos lehetőség vár kiaknázásra: a területi lefedettség bővülésével és az üzletek lokációjának javításával szélesebb vásárlói kör is elérhető, az online kereskedelem fejlődése pedig szintén komoly bővülési potenciál a szektor számára. A luxusipar az egész világon jól jövedelmező üzletet jelent a befektetőknek, elemzők szerint  ugyanis a tőzsdén kereskedett luxusipari cégek esetében jelentős, akár közel 30 százalékos felértékelődés is várható.

Mivel a luxuscikkek iránti keresletet az általános gazdasági helyzet kevésbé befolyásolja, az itt rejlő befektetési lehetőségeket sokan már korábban kiaknázták. „Már 2012-ben úgy gondoltuk, hogy a növekedési potenciál miatt érdemes odafigyelnünk a luxuscikkeket gyártó cégekre, amit a két éve indított alapunk kimagasló eredménye is bizonyít: a tőkevédett, luxusmárkákat tartalmazó alap az első év végén 13,78 százalékhozamot fizetett ki az alapba fektetőknek. A sikerből, továbbá a luxusiparban rejlő várható növekedési potenciálból kiindulva most egy új alapot indítunk, amely szintén a felső kategóriás termékek piacán aktív cégekre épít, és forintban és euróban is jegyezhető” – mondta Komm Tibor, a CIB Befektetési Alapkezelő vezérigazgatója. „Korábbi alapunkhoz képest változás, hogy az ötelemes kosárba a Luxottica helyére az itthon is jobban ismert Burberry került. A jelenlegi elemzői várakozások  szerint a 12 havi felértékelődési potenciál a Burberry esetében 10,6%, amely meghaladja a Luxottica várható teljesítményét, így a csere mellett döntöttünk” – tette hozzá a szakember.

A Burberry mellett a CIB Luxusmárkák 2 Tőkevédett Származtatott Alapban ezúttal is helyet kapott a több száz éves hátterű Moët Hennessy Louis Vuitton, amely a híres divatipari termékcsalád mellett a felső kategóriás Moët pezsgő és a Hennessy konyak gyártásával is foglalkozik; a luxus ékszerekre és kiegészítőkre fókuszáló Tiffany&Co. és Cie Fiananciere Richemont, valamint a luxus fogyasztási cikkek széles skáláját kínáló Kering. Az elemzői várakozás  szerint jelentős a potenciál a fenti cégek esetében – a Richemont a világ második legnagyobb árbevétellel rendelkező luxusipari vállalataként például akár 26 százalékos növekedést is produkálhat, köszönhetően az iparágban meglévő kiaknázatlan lehetőségeknek és annak, hogy a jelentős kiskereskedelmi hálózattal, sok klasszikus márkával és professzionális pénzügyi menedzsmenttel rendelkező cégek piaci részesedése a nem kevésbé patinás, de kisebb luxusműhelyek kárára növekszik.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!