szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

„Michael Kors, csak az legyen rajtad, szexi lesz, ha sétálunk a parkban” – énekelte a senkise formáció a divattervezőről, aki most az egyik legmenőbbnek számít. És nem csak a magyar nők körében.

A divatvilág új feltörekvő moguljáról énekel ByeAlex senkise formációja abban a dalban, amelyet maga a címszereplő is használ új kollekciója hirdetésében. Az 59 éves Michael Kors azonban nem kezdő a szakmában: már gyerekkorától érdeklődött a divat iránt – ami annak is betudható, hogy anyja, Joan Hamburger fiatalon modellként dolgozott. A legenda szerint ötévesen áttervezte anyja második házasságkötésére a menyasszonyi ruhát is, innentől nem is volt megállás.

Első saját divatmárkája 1981-ben indult, ebből lett 1990-ben a KORS Michael Kors. Ez három évvel később csődvédelmet kért, majd 1997-ben indult újra, immár nem luxusmárkaként. Ebben az évben nevezték ki Korst a francia Celine divatház női konfekciókollekciójának a főtervezőjévé. Ez a karrier hat évig tartott, közben piacra dobta saját férfiruha-kollekcióját is.

2004-ben indult a MICHAEL Michael Kors márka, benne azokkal a kézitáskákkal és kiegészítőkkel, amelyekre ByeAlex csaja is annyira vágyik. És nem csak az ő csaja: 2011 óta a New York-i tőzsdén jegyzett cégcsoportjának is köszönhetően vagyonát a Forbes már egymilliárd dollárra teszi, ami hamarosan megnövekedhet, hiszen nemrég jelentették be, hogy megveszi a holding a Versace márkát.

A társaság a 2017-es üzleti évében 4,72 milliárd dolláros bevételt ért el, ami 5 százalékkal magasabb az előző évinél, adózás előtti profitja pedig 2,86 milliárdot ért el – abból, hogy a bevétel több mint 60 százalékát meg tudta tartani a cég, talán mindenki levonhat következtetéseket a termékek ár/érték arányáról. Ahogy ByeAlex is énekelte: „kilóhúsz egy óra”.

Világmárkák vonzásában: új birodalmak épülnek

Az európai luxus aranyporára vágyik az amerikai Michael Kors divatház azzal, hogy a méregdrága lábbelijeiről ismert brit Jimmy Choo után megveszi az olasz Versacét is. Dühös üzenetekkel árasztották el a márka rajongói a Versace Instagram-oldalát és a Facebookot, miután kiderült, hogy a nemrég még a tőzsdei megjelenést fontolgató olasz divatház az adósságállomány átvállalását is beleszámítva 1,83 milliárd euróért eladja magát az amerikai Michael Korsnak.

 

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Ezek az autók a környezetvédelmi teszt alapján a legjobbak

Ezek az autók a környezetvédelmi teszt alapján a legjobbak

A magyarok fele még mindig szegénynek érzi magát

A magyarok fele még mindig szegénynek érzi magát

Dédunokák nélkül karácsonyozhat Erzsébet királynő

Dédunokák nélkül karácsonyozhat Erzsébet királynő