szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Magyar Vöröskereszt nyolcféle saját márkás termékkel jelent már meg a magyarországi boltokban.

Szaloncukor után szappan, kézfertőtlenítő és akár társasjáték is kerülhet a Magyar Vöröskereszt termékei közé – erről a szervezet marketingvezetője beszélt a hvg.hu-nak. Sajgó Beátát annak apropóján kérdeztük, hogy a Vöröskereszt értékelte sajátmárkás termékeinek forgalmazását.

A termékek – köztük a már említett szaloncukor, lámpák és világító kulcstartók – valamivel több mint két éve jelentek meg a hazai üzletekben, és azóta több mint ötmillió forintot fialtak a szervezetnek. Kardos István főigazgató szerint így több lábon állva tudják segíteni a Vöröskereszt saját tevékenységeit. A lámpákkal például a katasztrófavédelmi, a szaloncukorral a szociális akciókhoz, a kulcstartóval pedig az ifjúsági kortárs felkészítésekhez szereztek pénzt – a fogyasztók pedig a tudatos vásárlással is segítővé válnak.

A leggyorsabban fogyó termékük a szaloncukor volt, amelyből tavaly egy hét alatt 1500 dobozt adtak el, meg a legtöbbet – több mint 15 ezer darabot – pedig a LED-es kulcstartóból. Arra a kérdésre, idén miért nem lesz szaloncukor Sajgó Beáta azt válaszolta, a szezonális termékek helyett inkább állandóan értékesíthető édességekkel szeretnének megjelenni – ezek most olyan bonbonok, amelyeket a Szerencsi Bonbon Kft. gyárt.

Ilyen még nem volt a magyar vendéglátásban

Egyedülálló kávézót nyit a Vöröskereszt Budapesten.

Az elmúlt két évben összesen nyolc saját márkás Vöröskereszt-termék jelent meg a boltokban, ezek az ország 286 pontján érhetők el. Emellett augusztusban nyílt a szervezet budapesti központjában az Empathy kávézó, amely amellett, hogy az önkénteseknek közösségi teret biztosít, a bevételeivel szintén a szervezetet gazdagítja. „Nem csak viszi a pénzt, hanem hozza is” – fogalmazott az újfajta tevékenységekről a főigazgató.

A magyarországi Vöröskereszt akciója nem egyedi, vannak, ahol adományboltok hálózatát építették ki, de például Törökországban saját ásványvíz-palackozót is üzemeltet a szervezet. Erre nálunk nincs kapacitás, így a szervezet a gyártásban és a forgalmazásban is partnereket keres. De ma már szerencsére arra is van példa, mondta el Sajgó Beáta, hogy a Vöröskeresztet keresik meg.

„Egyre nyitottabbak, először furcsállták, hogy ez nem támogatás, hanem piaci alapon működő üzlet, ezt kellett megerősíteni a fejükben” – emelte ki hozzátéve: így is kapnak segítséget, például azzal, hogy jól látható helyre kerül egy üzletben a termék vagy az üzletlánc segít kialakítani annak a külsejét.

©

A jövő évi termékfejlesztések között a Caolával fejlesztett, egyedi illatú szappanokat emelte ki, illetve egy háztartási szén-dioxid-mérőt, de a tervek között van egy vöröskeresztes mobil SIM-kártya és a Régió Játékkal együttműködésben egy társasjáték. Ez utóbbi a szervezet családsegítő szolgálatára igyekszik felhívni a figyelmet, egyébként magát a játékot is ott fejlesztették ki.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Milliókat kapott az államtól a Bajkai Istvánhoz köthető vállalkozás üdülőfejlesztésre

Milliókat kapott az államtól a Bajkai Istvánhoz köthető vállalkozás üdülőfejlesztésre

Belga csokoládékészítő-mester lett a világ legjobb cukrásza

Belga csokoládékészítő-mester lett a világ legjobb cukrásza

Karácsony a kormány ajánlatáról: „Az ég szerelmére, mi lenne, ha egyszerűen nem vennék el a főváros pénzét?”

Karácsony a kormány ajánlatáról: „Az ég szerelmére, mi lenne, ha egyszerűen nem vennék el a főváros pénzét?”